ser fisken linan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ser fisken linan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ser fisken linan

Som rubriken lyder, hur pass ser fisken linan. Blev tvungen o byta lina på min haspelrulle jag använder till wobbler fiske efter gädda. Vet ej vad för lina som satt på men spola på en fireline0.25. Efter dess har jag inte fått ett hugg på tre pass. Dessför innan har jag inte bommat på minst 10pass. Viist nu kommer alla säga byta hastighet, djup mm o de har jag gort. Kan dessa vatten bra o vet att fisken står där eller e de bara så att tjockleken på linan påverkar gången på betet.

Det är nog snarare det senare påståendet som gäller. Du har väl ändå tafs när du fiskar gädda? Då spelar inte linan roll.

Kommentera

Att fisken skulle se linan känns orimmligt att tro. Ev. skulle fisken kanske kunna reagera på tafsen. Åtminstånde brukar det ibland hävdas att om fisken är riktigt huggtrög, att tafsen kan göra "skillnad"...

Kommentera

Tror inte att det är linan som det är fel på. När jag dragar efter båt använder jag två spön. Ett med svart flätlina och ett med gul flätlina. På de fem senaste fisketurerna har jag fått fler fiskar på den gula som syns väldigt bra i vattnet. Tror att fiskarna ser linan, men de vet inte vad det är så de hugger ändå. Men som sagt, kolla över andra faktorer, för det är förmodligen inte linan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        274 105 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13