Westin Platypus och Zalt 14cm Ultra Floating, hur djupt går dom? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin Platypus och Zalt 14cm Ultra Floating, hur djupt går dom?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Westin Platypus och Zalt 14cm Ultra Floating, hur djupt går dom?

Enligt tillverkarens hemsida går den på 3-5m djup, men tänkte bara höra om någon som använt en har en annan uppfattning. På bilder ser man att den har två olika fästen för tafs/beteslås i samma stil som Swim Whizz, och man tänker sig att den går grundare på det främre fästet och djupare på det bakre fästet. Så jag undrar helt enkelt hur det ligger till med djupgången på respektive fäste, och om tillverkarens siffror är tillförlitliga. Är som rubriken avslöjar även nyfiken på hur djupt Zalt 14cm Ultra Floating går. Eftersom jag väldigt sällan har tillgång till fiskevatten med mer än c:a 3m djup så är detta avgörande för huruvida jag ska lägga mina surt förvärvade slantar på dessa.

Kommer mestadels att användas med 0,20mm flätlina och 35cm/15kg Stan-Mar wolfram tafs. Är nyfiken på både 16cm och 19cm varianten av Westin Platypus.
    All you need is Lubb.

Platypus går i yttersta fästet typ 1-2m och runt 4 skulle jag tippa med inre fästet. Z UF vetjag inte.

Kommentera

Har bägge versionerna av Platypus och fiskat en del med dom. Tycker att den stora sjunker rätt snabbt och har den för djupare vatten eller om man vill hålla högre tempo på intagningen. Skulle nog inte valt den själv om du har max djup på ca 3 m. Hellre nåt då som är flytande eller svävande så kan man även hålla lite saktare tempo när det behövs. Flytande eller svävande versioner av Zalt, Westins jätte shallow eller den större och kapa skeden lite. Dom flesta stora wobblers kan du kapa skeden på och få en som passar ditt vatten bättre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
      6 svar
      1 823 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Benjamin S  
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04