Lågprofil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågprofil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Teorin håller den dagen Volvo tillverkas i Kina än så länge är det bara ett kinesiskt företag med fabrik i Sverige
    Var mest inne på att svenska folket generellt åker Volvo för att de "tror" att det är världens bästa bil och fungerar i alla lägen. Nu är ju inte så fallet, det vet ju alla som är lite luttrade att Volvo är egentligen inte bättre än någon annan bil.

Därav mitt inlägg ang Amba rullarna/Volvo, folk tror i allmänhet att de är bäst (för att de är "svensk" kanske) men ni luttrade (även jag kanske) vet ju att så inte är alltid är fallet.

Jag är dock skitnöjd med både min Revo Inshore och Revo Toro.
    Båda är mycket fina rullar!
    De som säger att Inshoren skulle vara sämre för att den har o-synkad linspridare har nog bara "läst det nånstans" och inte testat en sådan själv.
    Forumryttare som kommer med uttalanden finns det gott om !

Kommentera

Mitt inlägg är bara allmänna åsikter, alltså inte riktat till någon särskild!
      Bäst man skriver det för jag vill inte att någon tar illa upp. (för ev tåtramp)

Kommentera

De som säger att Inshoren skulle vara sämre för att den har o-synkad linspridare har nog bara "läst det nånstans" och inte testat en sådan själv.
        Håller med dig, själv tycker jag gränsen går vid en 4500 storlek, under det i spolbredd tjänar jag på en osynkad och på en 5000 storlek vinner jag på synkad, 4500 ligger på gränsen så där köper jag alltid en lättad spridare

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Håller med dig, själv tycker jag gränsen går vid en 4500 storlek, under det i spolbredd tjänar jag på en osynkad och på en 5000 storlek vinner jag på synkad, 4500 ligger på gränsen så där köper jag alltid en lättad spridare
          Låter vettigt.
          Ang LP rullar (förutom Toro/301stl) så är det skitsamma om det är synkat eller ej.

Kommentera

Jag har en variant.Tror jag har nämt det förut.Försök att hitta en fin begagnad Revo stx och byt till keramiska lager.En kanonrulle för pengarna.

Kommentera

Revo stx och byt till keramiska lager.En kanonrulle för pengarna.
              Jag har ganska negativa erfarenheter av Revo rullar till HÖ fisket, konstruktionen klarar inte av när man laddar iväg medeltunga beten längre sträckor,,,

har raserat 2 och nr 3 var också nära men jag stoppade i tid.... kan hända dom fixar det med andra lager,
              har inte testat byta,
              skickade tillbaka dom till Abu på garantin ett antal gånger med samma fel återkommande tills killen i butiken upplös mig om att dom var gjorde för lätt spinnfiske inte att stå och dänga 30gr drag nära 100 meter ut i vattnet med.

När jag skulle köpa ny valde jag mellan en Inshore och en Curado, efter att provkastat och snackat med killen i butiken blev det Curadon och hittills har jag inte ångrat mig.

Kommentera

Jag har inga sådana erfarenheter.Köpte min beggad på blocket för 800:-Servade och böt lager.Tog mitt Hö Pb annandag påsk, 4,34kg.Den va även med till Gotland för tredje gången utan bekymmer...Vet inte vad jag gör för fel? :-\

Kommentera

.Vet inte vad jag gör för fel? :-\
                  Bytte lager till något som funkar???

Kommentera

..inte jag heller då mina Revos funkat klanderfritt, även med beten "tyngre" än 30 gram! Jag måste fått ngr måndagsexemplar!

Kommentera

..inte jag heller då mina Revos funkat klanderfritt, även med beten "tyngre" än 30 gram! Jag måste fått ngr måndagsexemplar!
                      Ja eller så har jag fått skitet

Kan väl lägga till att mina var revo S med den gamla 6 pinnars inte den nya brickan.

Fast nu har Abu snällt gått ut och berättat att dom är för lätt spinn det var ingen som talade om det för mig.

Verkar som det ska komma 2 nya Orra en i storlek med Revo och en som tar Inshorens plats med benämning Orra inshore, någon som vet när dom dyker upp ??

Intressant med en grövre Orra till bra pris som täcker glappet mellan smårullarna och torron,

Har för mig att Max serien på rullar tillverkas i Afrika nu inte Kina, kan va att Orran också skall dit därför dom är sena?
                      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-05, 21:13.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 300 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13