Ambassadeur 5501 CS Pro Rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5501 CS Pro Rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5501 CS Pro Rocket

Hej

Har under alla tider fiskat med haspelutrustningar i min jakt efter gädda. Hade tänkt förflytta mig lite i "karriären" (haha) och gå på det här med multirulle. Ska ärligt säga att min kunskap om multirullar är fullständigt nollad. Kan i princip ingenting, inte kasta eller något, så jag kommer verkligen få börja från början. Har suttit och tittat runt lite mest för skojs skull på vad som finns, har av någon anledning fastnat för Ambassadeur 5501 CS Pro Rocket. Vet ingenting om rullen dock så kan inte svara på vad det är som känns intressant med den. Har läst runt lite här på forumet och tagit till mig en del information, men det är mycket på en gång, och ibland lite olika åsikter gällande saker, som sig bör naturligtvis.

Så tänkte vända mig till er med ett betydligt större kunnande, är detta en bra rulle? Bör jag titta på något annat som första multirulle?.. osv

Lite hjälp igång här hade varit väldigt uppskattat! Skål!

Mattias

raketen är en mycke bra rulle för beten mellan 15-150 gram.
    av dom klassiska rullarna är det raketen som är gjord för långa kastlängder, sen har du tex 5601 JB som är gjord för jerkbait osv
    min personliga favorit till allround fiske. har en som jag fiskar, havsöring, gädda med.
    starkt som en oxe är den också.
    ända nackdelen är att orginal kullagerna vill man byta till keramhybrider när man väl fastnat i rullträsket. inget jätte dyrt.
    den fungerar klockrent ur kartong. men med keramhybriderna får du lite mer snurr på den.

Kommentera

Favoritmultirulle hos mig, helt underbar!

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
        raketen är en mycke bra rulle för beten mellan 15-150 gram.
        av dom klassiska rullarna är det raketen som är gjord för långa kastlängder, sen har du tex 5601 JB som är gjord för jerkbait osv
        min personliga favorit till allround fiske. har en som jag fiskar, havsöring, gädda med.
        starkt som en oxe är den också.
        ända nackdelen är att orginal kullagerna vill man byta till keramhybrider när man väl fastnat i rullträsket. inget jätte dyrt.
        den fungerar klockrent ur kartong. men med keramhybriderna får du lite mer snurr på den.
        Låter intressant... Skall ha det med kullagerna i åtanke också, även om mitt första uppdrag med rullen blir att överhuvudtaget komma så långt att man kan kasta ordentligt och förstå hur resten fungerar Tänkte på en annan sak också, vad för spö är att rekommendera till raketen? Eller är det någorlunda samma tänk när det gäller spö-storlek inom spinnfisket som haspelfisket?

Det är ju gädda som är det primära, det jag är ute efter om man säger. Fiskar oftast med wobblers, typ Zalt, Bomber, Swim Whizz men även skeddrag ex ABU Atom 25-35g och stora spinnare...

Känns lite som om man ska börja fiska för första gången igen, haha!!

Tack för svaren hur som helst

Mattias

Kommentera

Du hittar inte en bättre rulle!

Kommentera

ABU Atom 25-35g och stora spinnare
            Om du bara skall köra dom vikterna är en Raket i största laget, finns andra rullar som passar bättre.
            Visst är raketen en riktigt bra rulle som fungerar men inte optimalt till så pass lätta drag.

Viktmässigt är det samma spötyp du skall ha som vid haspelfiske, men lägg gärna några kronor extra på spöet, ett spö med bättre kastegenskaper gör självklart att du kastar längre med färre skatbo.

Kommentera

Ursprungligen postat av malmster Visa inlägg
              Låter intressant... Skall ha det med kullagerna i åtanke också, även om mitt första uppdrag med rullen blir att överhuvudtaget komma så långt att man kan kasta ordentligt och förstå hur resten fungerar Tänkte på en annan sak också, vad för spö är att rekommendera till raketen? Eller är det någorlunda samma tänk när det gäller spö-storlek inom spinnfisket som haspelfisket?

Det är ju gädda som är det primära, det jag är ute efter om man säger. Fiskar oftast med wobblers, typ Zalt, Bomber, Swim Whizz men även skeddrag ex ABU Atom 25-35g och stora spinnare...

Känns lite som om man ska börja fiska för första gången igen, haha!!

Tack för svaren hur som helst

Mattias
              till det fisket använder jag ett LF\RST chopper trigger 9 fot 40-120 gram och det är grymt de spöet. och det fixar 25 grams atom galant.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                och det fixar 25 grams atom galant.
                Vad betyder det? Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Vad betyder det? Häls /T
                  att den kastar 25 grams atom bra med tanke på att det är klassat 40-120 gram.
                  dock får den smäll på fingrarna av ett spö som är gjort för dom låga betesvikterna.

ioch med han skriver:Fiskar oftast med wobblers, typ Zalt, Bomber, Swim Whizz men även skeddrag ex ABU Atom 25-35g och stora spinnare. så tolkar jag det som han vill ha ett spö som klarar stora wobbler. men även ska kunna hantera atomet.

Kommentera

Ett riktigt prisvärt spö som nog är lite bortglömt,, Daiwa Grandwave -150 gr kastar beten från 40gr riktigt bra och kostar runt 1100kr tänk bara på att det är spinnspö utan trigger...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 823 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04