Watermark och Codex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Watermark och Codex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Min tanke är att inte komplicera saker mer än det behövs. Jag vet att många skall ha andra opinioner och att jag är ganska ensam om det som jag skall säga nu: köp det setet som du har fastnat för. Dyra saker har du tid att köpa efteråt, om du vill. Jag är säker på att du skall njutta av det. Du vet inte om det skall hålla i längden (alltså ditt intresse för att fiska) och hur höga krav du skall ha ifrån din utrustning i framtiden. Köp setet och "krångla" inte mer. Det är inte dyrt (med tanke på att du får tidningen på köpet) och det viktigaste är att fiska inte att grubbla över vilket set är bättre. Du skall inte bli besviken: sakerna är mkt bättre än dem som du har idag.
    Senast ändrad av CDan; 2004-10-23, 11:48.
    Tight lines!
    CDan

    Proffs på att lära masken att simma.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av A.Borre
      Jag har tittat lite på Berkley Select Lightning och Shimano Beastmaster spön och ABUs 300-serie rullar. Men det går ju på 1500-1700 eller så. Så min tanke var att ff-paketet kanske är samma kvalitet och alltså ett fynd. Jag tror nog vi kommer att fiska rätt mycket framöver för vi har verkligen fått smak för det här. Får jag något mycket bättre ifall jag köper ovannämnda grejor? Eller finns det bättre grejor för samma pris?
      Till att börja med CDan har så rätt som någon kan ha. Detta är ett komplement till hans goda råd.

      Om du köper ett spö ur någon av av de modellserier du nämner får du ett mycket bra spö som tål mycket och ger en skön känsla i fisket. Bägge är goda val men har lite olika karaktär och egenskaper.
      Abus haspelrullar är däremot inte vad de än gång varit. Än så länge lever Abu på sitt gamla goda rykte men från att ha varit klart omsprugna redan för 15 år sen har de blivit totalt akterseglade och satsar numera på att kränga kvalitetsmässigt ojämna och tveksamma produkter till icke insatta kunder.
      Vill du ha en haspelrulle som fullt ut matchar de spömodeller du nämner får du räkna med att lägga ut ytterligare en tusenlapp minst. Sök din fiskekompis bland Daiwa, Shimano, Tica eller Okumas bästa modeller och du får grejor som tål att slitas på. Kvaliteten på de billigare modellerna är skiftande. En rulle håller i åratal en annan av samma modell lägger av på en semester.

      Fiskefeberpaketet är inget under av superkvalitet, helt enkelt därför att det är med det paketet som med fiskebutikernas specialerbjudanden, inte de bästa grejorna men de som oftast håller över garantitiden. Köp FFpaketet och ha mycket nöje av det samtidigt som du lär dig mera genom att läsa Fiskefeber och andra fisketidningar!

      Eller satsa stort från början och köp ett BeastMasterspö och sätt på en Daiwa Laguna eller Caprice.
      Glöm inte att prenumerera på några fisketidningar. Man lär sig mycket genom att läsa dem. Det har jag gjort!
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av BeBest
        Till att börja med CDan har så rätt som någon kan ha. Detta är ett komplement till hans goda råd.

        Om du köper ett spö ur någon av av de modellserier du nämner får du ett mycket bra spö som tål mycket och ger en skön känsla i fisket. Bägge är goda val men har lite olika karaktär och egenskaper.
        Abus haspelrullar är däremot inte vad de än gång varit. Än så länge lever Abu på sitt gamla goda rykte men från att ha varit klart omsprugna redan för 15 år sen har de blivit totalt akterseglade och satsar numera på att kränga kvalitetsmässigt ojämna och tveksamma produkter till icke insatta kunder.
        Vill du ha en haspelrulle som fullt ut matchar de spömodeller du nämner får du räkna med att lägga ut ytterligare en tusenlapp minst. Sök din fiskekompis bland Daiwa, Shimano, Tica eller Okumas bästa modeller och du får grejor som tål att slitas på. Kvaliteten på de billigare modellerna är skiftande. En rulle håller i åratal en annan av samma modell lägger av på en semester.

        Fiskefeberpaketet är inget under av superkvalitet, helt enkelt därför att det är med det paketet som med fiskebutikernas specialerbjudanden, inte de bästa grejorna men de som oftast håller över garantitiden. Köp FFpaketet och ha mycket nöje av det samtidigt som du lär dig mera genom att läsa Fiskefeber och andra fisketidningar!

        Eller satsa stort från början och köp ett BeastMasterspö och sätt på en Daiwa Laguna eller Caprice.
        Glöm inte att prenumerera på några fisketidningar. Man lär sig mycket genom att läsa dem. Det har jag gjort!
        Tack, BeBest!

        Det har du rätt i allt som du säger. Jag glömde nämna det med ABU's kvalitet och det som du säger. Men det går fortfarande att hitta gamlla haspelrullar av riktigt hög kvalitet: Suvären, tex. Jag menade bara att om han har det svårt att bestämma sig (plus att han antydde att det skulle vara dyrt att köpa ett set på 1 700 kr) det skulle vara bra att köpa erbjudandet allteftersom det kan inte vara av sämre kvalitet än dem sakerna som han har idag. Och även om han skulle satsa högre i framtiden, det setet kan ändå vara med i sin utrustning.

        Eller han skulle kontakta Attitude Baits för ett bättre pris, för bättre grejor (dem som du nämnde).
        Tight lines!
        CDan

        Proffs på att lära masken att simma.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av BeBest
          Till att börja med CDan har så rätt som någon kan ha. Detta är ett komplement till hans goda råd.

          Om du köper ett spö ur någon av av de modellserier du nämner får du ett mycket bra spö som tål mycket och ger en skön känsla i fisket. Bägge är goda val men har lite olika karaktär och egenskaper.
          Abus haspelrullar är däremot inte vad de än gång varit. Än så länge lever Abu på sitt gamla goda rykte men från att ha varit klart omsprugna redan för 15 år sen har de blivit totalt akterseglade och satsar numera på att kränga kvalitetsmässigt ojämna och tveksamma produkter till icke insatta kunder.
          Vill du ha en haspelrulle som fullt ut matchar de spömodeller du nämner får du räkna med att lägga ut ytterligare en tusenlapp minst. Sök din fiskekompis bland Daiwa, Shimano, Tica eller Okumas bästa modeller och du får grejor som tål att slitas på. Kvaliteten på de billigare modellerna är skiftande. En rulle håller i åratal en annan av samma modell lägger av på en semester.

          Fiskefeberpaketet är inget under av superkvalitet, helt enkelt därför att det är med det paketet som med fiskebutikernas specialerbjudanden, inte de bästa grejorna men de som oftast håller över garantitiden. Köp FFpaketet och ha mycket nöje av det samtidigt som du lär dig mera genom att läsa Fiskefeber och andra fisketidningar!

          Eller satsa stort från början och köp ett BeastMasterspö och sätt på en Daiwa Laguna eller Caprice.
          Glöm inte att prenumerera på några fisketidningar. Man lär sig mycket genom att läsa dem. Det har jag gjort!

          man lär sig mycket av att följa Bebest´s råd också.
          achilles

          Brokeback Fishing Team


          http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

          --------------------------------------------------
          \m/

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av ALQ
            man lär sig mycket av att följa Bebest´s råd också.


            Må vi alla ha ett intressant fiske!

            Kommentera


            • #16
              Tack alla! Så har jag väl inte glömt någon!? nu känns det som den här tråden börjar komma igång?
              Jag som nästan hade bestämt mig för ABU-rullarna. det är tråkigt när gamla goda varumärken förfaller.
              Jag reser rätt ofta till USA. Är det lönt att försöka köpa något där? Har kollat lite och priserna verkar ju vara <50% av de svenska. Men smarta som de är (leverantörerna, alltså) så håller de sig med andra modeller där, som det verkar. Så det blir lite svårt för en nybörjare att veta vad man köper. Och så verkar alla spön så korta i USA. Är det så? Jag kollade mest på http://www.berkley-fishing.com/ eftersom jag nästan fastnat för de spöna. Och kanske för att jag inte hittar BeastMaster däröver...
              Tack Bebest, jag läser redan f-f och ffa och enstaka nummer av fiskejournalen, så jag täcker nog in det mesta?
              Tack för alla tips än så länge och håll takten uppe!

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av A.Borre
                Tack alla! Så har jag väl inte glömt någon!? nu känns det som den här tråden börjar komma igång?
                Jag som nästan hade bestämt mig för ABU-rullarna. det är tråkigt när gamla goda varumärken förfaller.
                Jag reser rätt ofta till USA. Är det lönt att försöka köpa något där? Har kollat lite och priserna verkar ju vara <50% av de svenska. Men smarta som de är (leverantörerna, alltså) så håller de sig med andra modeller där, som det verkar. Så det blir lite svårt för en nybörjare att veta vad man köper. Och så verkar alla spön så korta i USA. Är det så? Jag kollade mest på http://www.berkley-fishing.com/ eftersom jag nästan fastnat för de spöna. Och kanske för att jag inte hittar BeastMaster däröver...
                Tack Bebest, jag läser redan f-f och ffa och enstaka nummer av fiskejournalen, så jag täcker nog in det mesta?
                Tack för alla tips än så länge och håll takten uppe!
                Kolla lite på vad Jenk och grabbarna på Attitude Baits har att erbjuda. Deras grejor ÄR bra. DE måste ju våga åka hem ibland också!
                Priserna är klart konkurrenskraftiga och är inklusive tullar, skatter och frakter hem till dig. Thumbs up!
                Fast knallar du in på tex Cabelas eller Bass Pro har du i princip allt vad som finns att välja på i USA - om du har all tid i världen. Och plats över i bagaget.
                Må vi alla ha ett intressant fiske!

                Kommentera


                • #18
                  Ursäkta att ja lyfter denna tråd, men är det någon som testat den där Codex rullen än? Skulle vara intressant så se hur de är...verkar vara en "okumatillverkad" rulle till utseendet?

                  mvh/Jon
                  - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 305 svar
                  262 995 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg JontaK
                  av JontaK
                   
                  Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                  858 svar
                  139 461 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg gaddivar  
                  Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                  1 031 svar
                  193 779 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                  7 svar
                  2 147 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg billion
                  av billion
                   
                  Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                  79 svar
                  12 337 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Torekrok  
                  Arbetar...
                  X