Fiskeutrustning i Estland! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeutrustning i Estland!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tack för det.

Ursprungligen postat av TAMTAM
    Lillandreas, verkar som du har det rätta intresset, först hoppas på att Vättern tar sej igen den verkliga nedgången kommer inte i år, tänk på detta först om ett par år troligen, de sätter bara ca 20000 nu och detta kommer märkas, tro mej.
    Om du trots detta vill satsa så köp kvalitet även om det kostar, du kommer bara byta ut det annars (notera om du är verkligen sugen och intresserad)
    Skicka mej ett privat mejl så kanske jag kan hjälpa dej med utrustning till ett bra pris, obs kan inte lova något men kanske kan fixa vissa dyrare saker till bättre pris för dej om du är intresserad. h.ostlund@bredband.net

Jag skall höra av mig till dig när det är dags, tackar så mycket !!

Kommentera

Salmo tillverkas bl.a i Lettland och finns att köpa i Tallinn, dock inga större sportfiskebutiker vad jag känner till, lägre priser än i Sverige. Kolla på marknader, stora marknaden som jag brukade handla på är nedlagd.
      Det nätas friskt i Estland så jag tycker nog att sportfiskemässigt är det sämre än i Sverige, mer natura hushållning i E, svamp, bärplockning, jakt och fiske för att dryga ut inkomsten inte för "skojs" skull.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

bumpar den här tråden ganska rejält nu

det är så att jag ska till tallin nu i augusti och jag undrar om det finns någon här som har någon exakt adress till någon/några butiker där så man slipper springa runt i hela stan o leta

Kommentera

Kolla marknader, liknar loppismarknader. Sportfiske är inte alls lika stort i Estland som i Sverige.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

okej tack för tipset

Kommentera

Jag var i Tallin för cirka 2 år sedan.
              Letade som en galning efter en fiskebutik och jag hittade en helt ok butik precis utanför stan. Har tyvärr inte riktigt koll på var jag var eftersom jag knatade runt så mycket för att hitta den.
              Fast när jag väl var där hittade jag inget att köpa. Var bara Abu grejor och dessutom ganska dyra.
              Hittade även fiskesaker på sportaffärerna i stan. Köpte en rulle riktigt billigt, mest för att det var kul att ha en rulle från Estland. Men den var riktigt sunkig och skramlar ordentligt då jag har försökt fiska med den.
              Däremot köpte jag några billiga drag som var helt ok.

Kommentera

ok, får väl kolla lite i såna affärer dårå

Kommentera

förresten, fanns det abu-prylar (typ ambassadeurer ) i sportaffärerna också eller var det bara i den "riktiga" butiken?

Kommentera

Hej!
                    Jag var där och jobbade för några år sedan och kan inte påstå att det var så stort utbud och det som fanns var ganska dyrt.
                    Hörde även att när ryssen stack så släppte dom nätfisket fritt = utfiskning.

Skitfiske på er!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 474 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist