Värt å köpa detta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värt å köpa detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värt å köpa detta?

Hej!
    Jag har fiskat oerhört mycket nu i ett års tid med väldigt många turer varje vecka. Det har slitit på grejerna jag köpte för ett år sen också, vilket var abu-garcia cardinal etc, ett set för runt 700 spänn. Jag är alltså ganska ny på fiske, men intresset har bara blivit större och större. Igår satt jag och sökte runt på alla forum och leta tips efter vad mitt nästa set skulle bli.

Jag blev bara mer förvirrad och nu har jag inte en aning. Jag fiskar med i hjälmaren och mälaren men enstaka turer till andra sjöar där jag fiskar röding, öring och regnbåge kommer också inträffa.

Jag snubblade över det här settet: http://www.blocket.se/orebro/Haspels....htm?ca=12&w=2

Jag får även det där jaguar-setet med på köpet, vilket kan tyckas vara en bra deal? Självklart ska jag köpa ett 8-fots spö, inte 7 som i länken!

Tänkte även bygga ihop ett eget spö annars, men det känns inte som att det är jätteaktuellt att lägga ut en förmögenhet vid detta tillfälle, och budgeten ligger på runt 1500. Jag vill ha känsla i fisket och grejer som inte går sönder eller slits ut alltför fort. Jag jagar gösen, abborre, öring, regnbåge etc, och försöker undvika gäddan.

Om inte det här settet duger, vad rekommenderar ni för kvalité, känsla och hållbarhet för den rimliga summan 1500:-?

Tack så jättemycket för all respons!

Leta vidare, fiskeflugor är inget företag att lita på, och de ljuger något fruktansvärt ang. ord. priser.

Kommentera

Är det så illa alltså? Gud vad trist. Jag har letat i flera dagar nu, men det känns som att jag springer in i väggen hela tiden..Måste ha ett set klart till helgen då de blir fisketur 3 dar......

Kommentera

Köp ett berkley phazer 2 spö i lagom längd och en penn sargus. Bra combo under 1500

Kommentera

Jag har ingen erfarenhet av Fiskeflugor men detta set var ju inte direkt snorbilligt.

För 1500 kr kan din lokala fiskebutik plocka ihop ett helt ok set till dig. Detta kommer innebära att du lätt och smidigt kan fixa eventuella garantifrågor. Dessutom får du grejer från renommerade tillverkare.
          sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Tack för alla respons och den matnyttiga infon ni fiskarbröder bjuder på! Det är alltså värt att köpa i en butik istället för online? Får väl se hur det går..Blir väl isåfall Görans eller Berras i Västerås.

Kommentera

Ska du ha ett set till helgen så är onlineköp ingen hit.

Dessutom kan det vara värt att känna på prylarna lite.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              271 795 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13