Hjälp att hitta ett grymt medellätt gäddspinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp att hitta ett grymt medellätt gäddspinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Har dem i Stockholm så du slipper åka. Sätt på en ballistic T3 så är det komplett :-)
    Låter som Zaion-overload Rullen är redan fixad, men det vore grymt att få spana in spön om det finns möjlighet. Det är ju inte var dag man får den chansen!

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Om man pratar lätt-gäddspön , då har jag haft berkley och savage gear under många år fram till jag fick mitt första st croix i handen. Världen förändrades på en dag!

För det ändamålet du vill , då föreslår jag ett st croix upp till 45g, http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=11701.
    Detta spö är ritkigt underklassat, klarar 70g galant och är lätt och styvt. Mkt spö för pengarna, kanske inte så fint som ett zillion spö men å andra sidan zillion spöna kostar mkt mer.
    Har varit inne på just det spöt. Tycker dock att St.Croix tenderar att bli lite biffiga och tunga. Kanske är det den rätt frikostiga lackeringen? Har ett Legend Tournament som jag parat ihop med en UT-Rocket. Lite oslipat och mer Harley-känsla än den superheta japanmixen jag söker just nu. En Calcutta TE väger ju dessutom 100g mindre än en amba, så man har verkligen möjlighet att få bra balans med ett lätt spö!

Engqvist har ju guidat mig bland Zillion baitcast nu, så det kanske får bli ytterligare ett kit med en 7fotare lagom till våren när småslipsarna hittar in i Vinterviken.

Fan, verkar som jag måste snart köpa 5-6 spön. Fördelen med det är dock att man måste köpa 4-5 rullar också.
    Åter igen, stort tack för all hjälp!

Kommentera

Det spöt jag föreslog är inte alls biffigt eller tungt. Det väger bara 153g. Jag parar ihop det med en calcutta te 201 DC ibland. Denna rulle är något lättare än en vanlig 201 TE. Underbart kitt att drilla gäddor på.

Förresten, har du bestämd dig då att köpa ett Zillion spö, då är det bara att lyfta på hatten och gratulera.

Häls /T
      Senast ändrad av tonyex; 2012-09-02, 22:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Det spöt jag föreslog är inte alls biffigt eller tungt. Det väger bara 153g. Jag parar ihop det med en calcutta te 201 DC ibland. Denna rulle är något lättare än en vanlig 201 TE. Underbart kitt att drilla gäddor på.

Förresten, har du bestämd dig då att köpa ett Zillion spö, då är det bara att lyfta på hatten och gratulera.

Häls /T
        Här var inget bestämt än
        Får bestämt ta och spana in St.Croix 7an också då. Rullen jag har är ju en TE DC och säger du att det lirar måste jag tveklöst testa. Rullen är ju så jävla fin, så man vill liksom para ihop den med det bästa man hittar. Utan att bli japanska custompriser...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        274 157 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13