Hur är D.A.M quick ahead multirulle som rulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur är D.A.M quick ahead multirulle som rulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur är D.A.M quick ahead multirulle som rulle?

Hallå.

Har i dagslaget en 5601jb rulle och trivs väl ok med den. Nu har dock sökan efter en lågprofilrulle till backupspöt börjat och jag har fått erbjudande om en d.a.m lågprofilrulle.
    Har egentligen svårt för LP rullar, mest för att dom är så otroligt fula och alla vet att det är tråkigt att fiska med ful utrustning :-).

Så om någon har input om denna rulle får dom gärna dela med sig. Pallar rullen jerkfiske, barnsjukdomar osv.
    Tycker den är rätt snygg och google har inget negativt alls att säga om den men lika bra att kolla här innan man slår till.

Har ingen lust att köpa en ny dyr LP om det visar sig att jag inte tycker den är bekväm att fiska med så att be mig köpa revo osv är väl egentligen lönlöst. Trivs jag med att fiska med dessa kan jag ta ställning till upperclass utrustning i ett senare skede.

Mvh Matte

Jag kör med en quick ahead till mitt spinnspö, upp till 80g. har använt den ganska flitigt i ungefär 1 år nu och är mycket nöjd med den. Aldrig varit något strul och går hur fint som helst. Däremot till jerk kan jag inte uttala mig, kör med 5601jb till det fisket.

Kommentera

Satsa pengarna på välbeprövad utrustning på en gång, då blir du inte fattigare iaf.
      Ett alternativt kan vara att hitta den rullen du vill ha på begagnatmarknaden. Oftast kan man få köpa relativ nya rullar till halva priset och ibland billigare.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
        Hallå.

Har i dagslaget en 5601jb rulle och trivs väl ok med den. Nu har dock sökan efter en lågprofilrulle till backupspöt börjat och jag har fått erbjudande om en d.a.m lågprofilrulle.
        Har egentligen svårt för LP rullar, mest för att dom är så otroligt fula och alla vet att det är tråkigt att fiska med ful utrustning :-).

Så om någon har input om denna rulle får dom gärna dela med sig. Pallar rullen jerkfiske, barnsjukdomar osv.
        Tycker den är rätt snygg och google har inget negativt alls att säga om den men lika bra att kolla här innan man slår till.

Har ingen lust att köpa en ny dyr LP om det visar sig att jag inte tycker den är bekväm att fiska med så att be mig köpa revo osv är väl egentligen lönlöst. Trivs jag med att fiska med dessa kan jag ta ställning till upperclass utrustning i ett senare skede.

Mvh Matte

Den är riktigt trevligt, testat den ganska ordentligt och den står definitivt pall för jerkbaitfiske. DAM gör för det mesta riktigt gedigna och bra rullar, aldrig haft problem med en rulle från DAM, till skillnad från ABU Garcia.

Kommentera

Eligt tillverkaren ska den ju passa finfint till jerk men man vet ju inte hur det ser ut i det verkliga livet :-).
          Har som sagt redan ett spö och rulle till jerk, detta är till backup och ett ganska bra vis att testa om LP kan vara nåt att titta på.

Dimper det inte ner någon kommentar om brunnen rulle, värdelös, spring för livet, jag fiskar hellre med en get, så blir det nog köp och test av denna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
            Den är riktigt trevligt, testat den ganska ordentligt och den står definitivt pall för jerkbaitfiske. DAM gör för det mesta riktigt gedigna och bra rullar, aldrig haft problem med en rulle från DAM, till skillnad från ABU Garcia.
            Det där låter ju fint, åkersbergakille också, ännu tryggare :-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
              Måste köpa en DAM någon gång, den fiskerulle verkar något att ha!
              Det var någon som frågade om en DAM fiskerulle häromdan och vi kunde inte ge några svar till stackars människan.
              //T
              Senast ändrad av tonyex; 2013-12-09, 22:25.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              273 955 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13