ny revo toro rulle på gång ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ny revo toro rulle på gång ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MLF
    Lite OT...
    Får under dagen in en Daiwa Lexa 300 som skall testas till rent spinnfiske i ett par veckor. Detta tror jag kommer bli Toros värsta konkurrent framförallt till priset.
    Vi ( i alla fall ja ) väntar på ditt utlåtande.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Om det finns något jag har lärt mig när det gäller att vara konsument är att man ska aldrig lita på vad en säljare/ ett företag skriver som försäljnings argument och detta gäller fiskeprylar i högsta grad t. ex: ett spö som ska vara klassat upp till 180g klarar kanske 120g beten om man har tur, lina som ska hålla 20 kg, går av vid 15, osv. Listan kan göras lång ....

Häls /T
      Mitt inlägg var inte ett direkt påstånde om att rullen skulle vara tålig, utan vad själva NaCl stodför och nästa inlägg var att det troligtvis är som Jörgen säger att NaCl endast står för att dom bör vara saltvatten tåliga. Jag har inte sagt att dom är det utan jag sa bara vad NaCl betydde.

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
        Mitt inlägg var inte ett direkt påstånde om att rullen skulle vara tålig, utan vad själva NaCl stodför och nästa inlägg var att det troligtvis är som Jörgen säger att NaCl endast står för att dom bör vara saltvatten tåliga. Jag har inte sagt att dom är det utan jag sa bara vad NaCl betydde.
        Du är väl inte säljare eller hur? /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Du är väl inte säljare eller hur? /T
          Nej, men det skulle vara kul att vara säljare (fiskeprylar), men jag ville bara påpeka att jag inte på något sett säger att rullen är 100% saltvatten tålig. Sen håller jag med dig angående t.ex. kastvikter och brottstyrka, så är det med allt nuförtiden i stortsett. I alla fall när det kommer till Europeiska grejer..

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
            Nej, men det skulle vara kul att vara säljare (fiskeprylar), men jag ville bara påpeka att jag inte på något sett säger att rullen är 100% saltvatten tålig. Sen håller jag med dig angående t.ex. kastvikter och brottstyrka, så är det med allt nuförtiden i stortsett. I alla fall när det kommer till Europeiska grejer..
            Det ä klart att jag är med! Det jag ville säga är att man ska inte styra sig blind på visa saker.
            Om rullen inte håller för saltvatten , vi kommer inte att hänga dig som ansvarig. Det lovar jag! hehe

Fast jag den gamla Toro funkar helt OK ändå och det finns ingen anledning att tro att den nya Toro ska inte greja att vara saltvattentålig.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av MLF
              Snackade med en butik i örebro ang toro för nån vecka sen. De sa att det ev skulle komma in en laddning med 51HS modeller. Dock tror inte jag att detta är nytillverkade rullar utan restlager.
              Såsom jag fick höra det så ska/har dom gjort 500 rullar för den svenska marknaden, då efterfrågan på den ska vara stor. Vill helst inte avslölja vilken butik det var som sa det om det nu inte stämmer.

Kommentera

Snackade med en butik i örebro ang toro för nån vecka sen. De sa att det ev skulle komma in en laddning med 51HS modeller. Dock tror inte jag att detta är nytillverkade rullar utan restlager.
                Blir väl ett nytt restlager dom grävt fram någonstans precis som dom som nyligen blivit sålda på rea. kan dom inte sälja rullarna någon annan stans så köper säkert vi svenskar och tror det är något made in Sweden trots att dom kommer från Korea

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Blir väl ett nytt restlager dom grävt fram någonstans precis som dom som nyligen blivit sålda på rea. kan dom inte sälja rullarna någon annan stans så köper säkert vi svenskar och tror det är något made in Sweden trots att dom kommer från Korea
                  ..skulle nog vilja ta lite gift på att Toron är en rent ut sagt mycket populär rulle i USA och Canada för Muskiefisket... så det är inte bara i Sverige..

Sen ska man ta allt som en fiskeredskapshandlare säger med en nypa salt..MINST!!!!!! = ) för mer "blarriga" människor finns fan inte, med få undantag. Men det är ju lite tjusningen oxå med att knalla in i en fiskebutik!

Kommentera

Sen ska man ta allt som en fiskeredskapshandlare säger med en nypa salt..MINST!!!!!! = ) för mer "blarriga" människor finns fan inte, med få undantag. Men det är ju lite tjusningen oxå med att knalla in i en fiskebutik!
                    Håller med dig, träffat på en del säljare som lärt sig årets napp och nytt utantill men sedan inte kan så mycket mer

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                      Vi får se om fågeln snackade skit eller inte. Fågeln viskade att ABU skulle göra en omgång till av den gamla för Sverige marknaden. Dom skulle komma nu i vinter. Du kanske har rätt, men han o andra sidan har ingen som helst anledning att ljuga för mig.
                      Samma "fågel" har nog viskat till mig med för jag har hört samma sak + att det kommer en till grej.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 092 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13