Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hehe då är väl min revo en trimmad Kia....

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
      Volvo V70----5500cs ProRocket... :-D
      frågar du mig idag, Volvo v70 --- billig skitrulle för 89 kr på tradera.

(4e gången på 4 år ett ok sätter sig. ok+nya skivor+klossar = två riktigt grymma utrustningar )

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Byter man upp sig, då blir det svårt att komma tillbaka och fiska med sina gamla prylar. De flesta som jag känner som har bytt upp sig, känner likadant. Så frågan är : varför ska man köpa skitprylar om man har pengarna?

Häls //T
        Personligen tror jag ju att det där till ganska stor del handlar om psykologi. Har man köpt tokdyra prylar förmår man gärna sig själv att tycka att de är så pass bra att man kan motivera priset för sig själv. Men visst, det är klart att mer spenderade pengar många gånger (men långt från alltid!) också ger bättre prylar.

Sedan det du säger om "skitprylar"... Det du rekommenderar är ju många gånger bland det dyraste som går att få tag på ute på marknaden. Är då allt därunder "skitprylar"? I beg to differ! Tar man t.ex. jerkkits finns det massor med paket från handlarna för typ 3000 spänn. Bra grejer som håller länge, och som jag verkligen inte skulle kalla "skitprylar", även om det nu inte är det mest exklusiva som går att få tag på.

Kommentera

Menar du en sån här? http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=0&sort=date
          Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
          Ingen som har en vänstervevad att sälja?

Kommentera

Jo en sån vore ju inte fel

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
              Personligen tror jag ju att det där till ganska stor del handlar om psykologi. Har man köpt tokdyra prylar förmår man gärna sig själv att tycka att de är så pass bra att man kan motivera priset för sig själv. Men visst, det är klart att mer spenderade pengar många gånger (men långt från alltid!) också ger bättre prylar.

Sedan det du säger om "skitprylar"... Det du rekommenderar är ju många gånger bland det dyraste som går att få tag på ute på marknaden. Är då allt därunder "skitprylar"? I beg to differ! Tar man t.ex. jerkkits finns det massor med paket från handlarna för typ 3000 spänn. Bra grejer som håller länge, och som jag verkligen inte skulle kalla "skitprylar", även om det nu inte är det mest exklusiva som går att få tag på.
              Vi har olika uppfattningar om det mesta och det måste vara ok.
              Det som är skitprylar för mig behöver inte vara skitprylar för dig och tvärtom, så du får tolka det hur du vill.
              Skitprylar är en definition för någonting jag inte köper även om det kostar typ inget och denna definition borde fungera lika bra för vemsomhelst.

Frågan är fel ställd, tycker jag.
              Jag har köpt dyra prylar ( och jäklig bra prylar) för att jag har fattat skillnaden mellan dom och jag har förmåga att utnyttja dom . Det jag har inte gjort är att fråga någon ute på nätet : Vad är det dyraste rulle man kan köpa? Utan vägen till den platsen jag befinner mig idag har inte varit lätt och det har kostat mig både pengar och tid. Det jag försöker göra är att spara den tiden och dessa pengar till de som frågar efter "vissa" prylar.

Det handlar inte om psykologi utan vissa saker är bättre än andra och de rätt bra sakerna brukar kosta mer. Det handlar inte bara om fiskeprylar, utan det handlar om det mesta.

Jag har varit lite elak, men jag måste lägga till något som jag tycker är viktigt att påpeka. Det finns riktig dyra fiskeprylar att köpa och dessa nämnder jag aldrig, utan det jag försöker göra är att lägga mig på en rimlig nivå, tror mig eller inte. Har du frågat dig hur många av oss har en Luna/Curado/calcutta/toro/"Amba med UT prylar" idag? Eller hur många av oss fiskar med St croix/daiwa/Edge/Fenwick/Loomis/Dobyns spöna idag?

Sen vet jag inte varför påpekar du detta just nu. TS vill en en lexus, så det är bara och hjälpa honom. Catch and Relax, mannen.

//T
              Senast ändrad av tonyex; 2012-10-24, 14:42.

Kommentera

Pra pris för en "Lexus"http://www.cykelochfiskecenter.se/fi...duct_1296.html
                200 kr mer en UT trimmad pro rocket, dyrt eller inte ??

Hur är det med Abu garantin på en trimmad raket ??

Kommentera

Enligt UT så påverkar det inte garantin på originalrullen.
                  Så då är det ju 10år...

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  200 kr mer en UT trimmad pro rocket, dyrt eller inte ??

Hur är det med Abu garantin på en trimmad raket ??

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Catch and Relax, mannen.

//T
                    Ja catch and relax på dig själv.

Kommentera

Här är en annan trevlig rulle som jag har som andra rulle till Hö http://www.lystfisk.dk/default.asp?p...4&serieID=1964 inte lika bra som en DC men enligt mina erfarenheter bättre en Mörrum...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 678 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13