Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra spinnspö och multirulle

Hej!
    Har alltid kastat med haspel fram till och med i våras då jag köpte ett daiwa luna 7,6 versatile klassat 100-150 med en revo toro 51 hs. Nu har jag börjat tycka att det är mycket skönare med multi än med haspel så nu vill jag utöka arsenalen och behöver tips.

Vill ha något som kastar drag mellan ca 35-40 och upp till daiwans lägsta alltså runt 100 och lite längre spö än daiwan gärna runt 9 fot. Vill inte ha något skräpspö och betalar hellre lite mer för bra grejor men köper ju så klart gärna till reapris begagnat går också bra. Tips på spö mottages tacksamt

Vad gäller rulle till nya spöt har jag funderat på inshoren från happyangler eftersom det är så jäkla bra pris på den. Fast det kanske är bättre att sätta den på daiwa spöt och flytta revon till nya spöt? Eller är inshoren dålig rulle? Vad är fördel/nackdel med tumtangent/tryckknapp eller vad det heter?
    Tacksam för svar

Här har du ett väldigt trevligt spö till 30-100 grams bete. http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=5865
    det är riktigt härligt till wobbler o stora skeddrag och sånt. fungerar fint till paravan trolling med tunga beten också. har själv trollat med goast medium paravan och storm thunderstick 186grams wobblern

Angående rulle. jag är själv på jakt efter nytt spö och rulle. och alla som har utalat sig om Inshoren har bara haft negativa saker o säga. ska själv köpa en record rulle

Kommentera

Detta är också helt ok. http://www.attitudebaits.com/item.php?pid=9976

Kommentera

Grim Reaper är ett utmärkt spö, toppa det med en Ambassadeur Pro Rocket så har du en super kombo!

Kommentera

Jag har exakt den combon som Cannonball tipsar om och kan bara hålla med han. Skulle du av någon anledning inte vilja ha Grim reaper spöt så tycker jag du ska satsa på Edge dynamic powercast. (Eller något liknande, kommer inte ihåg exakt vad det hette)

Kommentera

Jag kör med grim reaper och en revo toro hs51 grymt skönt.

Kommentera

Grim Reaper och Shimano Curado kör jag! Sjukt bra grejjer!

Kommentera

Vad är det som är dåligt med inshoren? Och vad är fördelen/nackdelen med tumtangent/knapp?

Kommentera

Jag fiskar med .... och med ...... och de är helt ointressant för dig för att du kanske inte gillar tillverkarna jag diggar eller du vill inte spendera så mkt på de prylarna.
                  Frågan är vilka tillverkare av rullar och spön du gillar och vilka tillverkare "har du hört" är bra och du är bered att testa?
                  Sen är det bra att veta vad har du för budget oxå.

Häls //T

Kommentera

Jag skulle kolla på nämda Edgespö,jäkligt fint!Är helnöjd med mitt.Angående Inshoren vet jag inte,men för det priset skulle jag också handla.Det är väl garanti på de me?..:-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 506 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13