Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ElCamino
    replied
    Tokhållerme :-)

Lämna en kommentar:

• Chrisse
    replied
    Jaha idag var första repan med prylarna och jag måste bara säga: vilken jävla grym combo . Spöt är grymt skönt och rullen kastar ju gudomligt, tyvärr fick jag ingen fisk så jag fick aldrig känna på drillningsegenskaperna eller bromsen.
    Testade på skoj att ta av rocketen och sätta på min koreanska tvålkopp och jämföra skillnaden. Rocketen kastar bra mycket längre än tvålkoppen i synnerhet med beten under 70 gram vid, beten runt 100 var det inte någon jätteskillnad men ff kastar rocketen längre. Så är det någon som letar bra spinncombo så kan jag varmt rekommendera cs pro rocket och edge dynamic powercast 8,6!

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Ok,då finns det fler modeller!

Lämna en kommentar:

• Krokodiljägaren
    replied
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Ja du mansson...Tvingas lägga till ytterligare en sak vi är oense om..:-)Hämtade ut ett gäng 6-pinnars #1116727senast igår och på dessa är samtliga av/på aktiveringsbara.Men det kanske är 08 modellen?
    på min prorocket förra färgmodellen tror den är köpt 2009. kan vara 2008. där är två c-bromsar som inte är av aktiveringsbara

Lämna en kommentar:

• Chrisse
    replied
    Ja på min går iaf alla sex vikter att aktivera/avaktivera men så är det ju den vackra lila modellen oxå

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Men det kanske är 08 modellen?
    Ingen aning om vad dom gör olika år, jag har haft 2 champangefärgade pro rocket och har 5 CS rocket alla har kommit med 2 aktiva vikter, men jag har fått Record rullar med 0 aktiva och med alla aktiva så det kanske beror på vem som monterar dom och vilka instruktioner dom får ?

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Ja du mansson...Tvingas lägga till ytterligare en sak vi är oense om..:-)Hämtade ut ett gäng 6-pinnars #1116727senast igår och på dessa är samtliga av/på aktiveringsbara.Men det kanske är 08 modellen?

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Kollade just på min rulle och där var fyra aktiverade, för det är väl när de är lösa och inte låsta som de är aktiverade?
    Helt rätt, alla Rocket och Pro rocket jag köpt har har 2 aktiva vilket är dom som inte går att låsa och dom resterande 4 är låsta, har hört på omvägar att dom aktiverar minst 4 på rullar som säljs i Sollentuna, detta tack vare att folk där inte kan
    kasta...
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-11-07, 21:12.

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    ..är man upplärd på äldre rullar så innebär mer än två vikter att det handlar om modernt trams =) På riktigt gamla så var det två stift och fibervikter i olika storlekar, fibervikter som dessutom gör det till en sport att justera ute på sjön då de inte sitter "fast" på stiften..därefter blev det två stift och plastvikter i tre varianter med olika vikt..mao lite trevligt pyssel att hitta rätt kombo, en tung, två medeltunga...etc. etc. etc.

Så för en gångs skull får jag ge Månsson delvis rätt ; ) dvs mer än två vikter behövs mycket sällan och kan även ses som direkt omanligt!!

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Chrisse: Du är rätt ute.
    Mansson har skånska ambor :-D

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04