Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ElCamino
    replied
    Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
    Finns det nåt färdigt kit att köpa som skulle passa skulle nog oxå vilja ha en enkelvev med lite längre slag? Var köper man grejorna?
    Veven på min rulle är en kapad Revo s vev.Men det går ju att köpa en från Predator och kapa eller bara skruva dit och fiska...;-)

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied

Lämna en kommentar:

• Chrisse
    replied
    Finns det nåt färdigt kit att köpa som skulle passa skulle nog oxå vilja ha en enkelvev med lite längre slag? Var köper man grejorna?

Lämna en kommentar:

• Cannonball
    replied
    Den grunda spolen tar tillräckligt med lina, ska man ha den djupa så kan man lika gärna använda originalspolen och köpa ett par sintrade bussningar från ABU för 60kr/st / alt. lager från kullagergrossisten!

Men det är klart Jörgen, till dina kilometerkast behöver du nog en djup spole...

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Själv föredrar jag lager istället för bussningar så kanske ett UT Realperformance med deep spole så man får på tillräckligt med lina för långa kast...

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    UT spole med oljebronsbussningar. (Finns hos Lundgrens) eller via Reelman..
    Själv föredrar jag lager istället för bussningar så kanske ett UT Realperformance med deep spole så man får på tillräckligt med lina för långa kast...

Lämna en kommentar:

• Träben
    replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg

- St Croix Wild River WC80HF2 -3oz

//T
    Nu har iofs TS redan köpt ett kit, men jag vill ändå slå ett slag för ovanstående spö. Kostar 1895:- på lundgrens, jag privatimporterade ett från USA för ett år sedan som landade på ca 1300:- (ink. frakt).

Mycket trevligt spö enligt mig, som funkar fint från 35 grams Atom upp till 124 grams Alien Eel (men då balanserar man verkligen på gränsen, men det funkar). Jag använder mitt till alla möjliga sorters gäddbeten huvudsakligen i spannet 40-100 gram. Dessvärre har mest mindre gäddor landats än så länge, så jag kan inte uttala mig om drillningsegenskaper när det gäller rejälare fisk.

En stor fördel, i mitt tycke, är också att det är tvådelat till skillnad från de flesta St. Croix-spön.

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Click image for larger version

Name:	2012-10-24 15.37.31-1.jpg
Views:	1
Size:	36,8 KB
ID:	1764912

På mitt Edge har jag en budgettrimmad 5500 PR.
    Keramlager ,Alu linspridare och lättat mellandrev.Fungerar kalas och under 500:- :-)
    Senast ändrad av ElCamino; 2012-10-27, 15:40.

Lämna en kommentar:

• Hippo
    replied
    UT spole med oljebronsbussningar. (Finns hos Lundgrens) eller via Reelman..

Lämna en kommentar:

• Chrisse
    replied
    Köpte idag en cs PRO rocket 5501 lila och beställde på samma gång ett edge dynamic powercast 8,6. Hoppas det blir en bra spinncombo för beten från 40 till hundra. Nu måste ju förstås rullen trimmas oxå eftersom polaren cole har en trimmad raket så måste min oxå vara det . Vad rekommenderar ni för trim till rullen som passar ovan nämnda betesvikter?

Lämna en kommentar:

• ludde863
    replied
    Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Jag har Edge själv och polaren har ett Grim Reaper.
    Man ska vara en riktig jäkla "spösvingare" för att direkt avgöra vilket som är skönast/bäst.
    Det jag direkt kan säga är att Edge spöt är betydligt smäckrare i sin utformning och Grim Reaper anser jag kan klara något högre kastvikter än Edgespöt.
    Edge spöt är 8,6" och har längre bakhandtag så klingan framför rullen är märkbart kortare på Edge spöt!
    Grim Reaper är 9" och har kortare bakhandtag så det upplevs längre än Edge.

Båda är sköna spön men jag håller mitt Edge som ett strå vassare !
    Edge är som sagt ett jäkligt smäckert spö men som ändå klarar rejäla beten. Grym finish och bra med klipp i klingan !
    Jag är skitnöjd!
    Satte det ordentligt på prov i helgen då jag drog en urstark "snipa" på 11,7kg
    Spöt klarade det galant !
    Samma här, polarn har reaper och jag edge. Håller med om allt, båda är riktigt bra spön, Reapern kastar lite tyngre beten men edge är lite skönare att kasta med, tycker jag. Drillade också en 11a i helgen och drog en 12.5 i våras på det, spöt klarade av det galant!
    Senast ändrad av ludde863; 2012-10-24, 16:31.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 354 svar
278 950 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13