Hjälp! nytt spö behövs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! nytt spö behövs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp! nytt spö behövs

Hej jag letar efter ett nytt haspel spö med rulle och allt.
    Jag skulle vara tacksam om jag fick lite hjälp med att välja max 1000 spänn,
    Jag har inte mycket pengar för jag jobbar inte.

Funderar på detta, vad tycks?

Tack i förhand!

Prova att annonsera efter begagnat kanske?
    För 1000kr så får man fina beggade grejjer !

Ang Jula setet, det funkar säkert bra. Man kan dock tänka på att pris/kvalité ofta går "hand i hand", ungefär som med allt annat man handlar !

Kommentera

Vet inte vad du ska fiska efter men titta in på http://www.olssonsfiske.se som har många set i olika prisklasser.

Kommentera

kastvikt?

Här är ett set jag tror är bra och hamnar under 1000lappen

Ska du köpa billig utrustning nytt så kolla inte på shimano, abu garcia (dvs. de kända märkena)

Har känt på rullen du har i setet och några andra rullar i den prisklassen från abu, det är väldigt mycket glapp och plastig känsla i dom.

Kommentera

Glömde säga att det ska ju hålla en stor gädda och kan inte beställa från nätet

Men tack ändå gärna mer förslag om man kommer på

Kanske?
          Senast ändrad av Fiskmästarn; 2012-10-25, 18:57.

Kommentera

Stöd din lokala fiskebutik. De kan säkert hjälpa dig med att plocka fram rätt grejjer.
            Du kan dra en stor gädda på vilken utrustning som helst men det är inte optimalt med klena grejjer direkt.

Kommentera

Håller med föregående talar MEN, Om jula fortfarande säljer "Stamina" combon från abu (kostade förra året ca 600-700kr) så är det ett prisvärt set faktiskt. Imponerad över vad det spöt och rullen klarar. Polaren har kört det i snart två år och misshandlat det rejält och bänt mycket fisk utan att det svikit.

Men som föregående talare säger så stöd gärna den lokala butiken

Kommentera

under 18?
                Ifall du beställer via postförskott så går det, kostar 50kr, dock så har dogger fri frakt, så det går jämnt ut.
                Dessutom har du garanti på att spöt kommer fram när du köper via postförskott, dhl/posten kan inte säga att du hämtat ut paketet.

Dom frågar inte efter personnummer när det är postförskott. vet många på skolan som gjorde detta innan dom fyllt 18, detta var för 2 år sen.

Tycker att du ska köpa detta set hellre än det från jula. Har själv lärt mig den dyra vägen, haft flera skitset, men har lärt mig, lägger hellre 1000lappen för spö eller rulle och får något som fungerar, annars blir det att man lägger ut pengarna 2 gånger.

Men såg att det fanns en fiskebutik i växjö. Dom har säkert liknande set.
                Låt dig bara inte luras så att han säger att något är jättebra men att det egentligen är skit.
                Många fiskebutiker vill bara kränga saker, men vissa ger ett lägre pris så man fortsätter handla där.

Så mitt slutgiltiga tips är
                1. kolla lokala fiskebutiken efter något bra set som du trivs med och köp om du hittar det.
                2. köp något från internet via postförskott/aviavgift.
                Senast ändrad av daikai1; 2012-10-25, 19:07.

Kommentera

Från internet är uteslutet och ja jag är under 18 och det finns en fiskebutik i växjö som heter city fiske men jag är bara rädd att det blir för dyrt.

SimZeN: ska kolla efter det på fiskebutiken för det fanns inte på Jula

Kommentera

Kolla blocket om det finns några bra saker i din närhet. Du kan posta länkar här om du själv inte är helt hundra på om det är bra saker.

Underskatta inte begagnade saker, man kan göra riktiga fynd ibland.

Nyfikenheten i mig tar över, varför är det uteslutet att handla på internet?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 033 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13