Ursprungligen postat av MLF
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt Jerk spö! Tipps?
Collapse
X
-
Samma klinga i dom två spöna enligt Lundgrens dock lite andra komponenter i övrigt.
-
MLF: Jag tycker precis som du att spöt han länkade till är precis på gränsen till det han vill ha spöt för, men det kan fungera för honom ändå. Jag har försökt att övertala honom att köpa ett lite mer "jerkspö" och mindre finlir men "han har en plan".Ursprungligen postat av MLFDen modellen som du länkar till grynning. Är på St croix klassad till Bass fisket. Den funkar nog utmärkt till svenska gäddor men har jag inte kännt fel så upplever jag Bass serien något mjukare än t.ex
http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=8860 (ett spö som jag själv fiskar med).. Dock är det helt olika beten som är det tänkta till vardera modell!
//TSenast ändrad av tonyex; 2012-11-06, 20:38.
Kommentera
-
@ tonyex mfl. Hehe ja nu är ju det här med spön högst personlig och alltid svårt att veta om man har gjort rätt tills man har börjat fiska med dom. Fördelen med att köpa st croix är att man sällan blir besviken!
Jag ar klämt på det spöt jag länkade till några ggr nu och hört mig för om det hos handlaren. Tror att jag skulle bli nöjd med det. Tanken är att även kunna köra lite jiggar med det typ 6" kanske tom lätt riggade 9" och då blir det ju två spön i ett!
Kommentera
-
SimpZeN
Ska och ska... men mycket värt att titta på om du har chansenUrsprungligen postat av OliverG Visa inläggSå det är alltså ett st croix man ska köpa? Skitfiske på er/Oliver
Tror inte du blir missnöjd, men kolla gärna på andra spön som folk nämnt, t.ex. Lundgrens egna LF-serie. Daiwa Powermesh, BFT, pikerange osv osv. Det är jätte svårt att säga "Det här spöt skall du ha, punkt!" utan du måste själv hitta ett spö som passar dig och ditt fiske 
Men som sagt, slå en titt på st.croix om du har chansen, extremt fina spön!
Kommentera
-
Har Lixom aldrig hör talas om st croix men det värkar som om det är ett bra märke enligt många på Fiskesnack! Så jag får väll kolla hemsidan och affärer om dom har det och då tror jag att jag slår till om det inte är för långt! Gillar lite kortare spön!
Skitfiske på dig!/Oliver
Kommentera
-
En kompis har ett rött BFT Bandit som han köpte nyligen och han är mkt nöjd med det. Jag tror att han har -180g modellen.
Jag har kastat några gånger med det under en fisketur och jag tycker att det är ett bra spö, fast jag skulle vilja testa det några fler gånger för att bilda mig en uppfattning om det.
Häls /T
Kommentera
-
Jag tror du ska ta en turne i stockholm lundgrens söders sportfiske och klämma på lite spön. Jag gjorde så och föll för svartzonkers 7" trivs bra med det. bakhandtaget e perfekt längd enligt mig och ger skön respons i klingan. Men detta e som sagt inviduellt så kläm och svinga dig runt så du blir nöjd!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 784 visningar