Ursprungligen postat av Svalsjo666
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt Jerk spö! Tipps?
Collapse
X
-
skulle bli förvånad om det vore så illa... Isåfall har Bios gjort en dundertabbe om de inte ligger i ordinariesortimentet... går ju alltid att beställa hem, men blir bindande isåfall..(om inte butiken man beställer hos kan tänka sig ha ett sånt hemma om affär inte blir av...) Var in på Bios hemsida för att kolla nu, men den var patetiskt dålig, inga vettiga spön alls där...
Kommentera
-
SimpZeN
Håller med, värt att kolla på dessa, men dom kommer troligen ligga skapligt högt i pris. Skönt att dom äntligen slopar skräp rullfästena och kör riktiga fujifästen.Ursprungligen postat av poppers man Visa inläggHa! Skulle du bra gärna vilja veta va? :winner
ONT ts, tycker du ska vänta och kolla in The Roots när den serien släpps. Kommer spinn, jerk, haspel (??) från CWC denna månad om jag inte har fel? Kanske det är ett bra CWC spö?
Kommentera
-
Nu måste du förklara vad du menar, för att jag tror inte att jag förstår dig rätt.Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggDå var vi där igen. Döma ut ett varumärke pga ett knäckt spö.
Själv knäckte jag ett Savagear jerkspö på ett bottennapp en gång, men tänker inte att säga att allt det märket gör är skit bara för det. Jag använder själv ett BFT Bandit 7,3 fot och i mitt tycke är det det ett skönare spö än St Croix och andra jenkarspön. Längre bakhandtag, lägre vikt och lättare att få ett bra grepp runt för oss som palmar rullen under fisket. Rullfästet är Fuji på Bandit-spöna och alldeles utmärkt (men jag vet att det har varit problem med rullfästena på vissa spön i Strike Pro-serien ja).
Även om bandit spöt är helt ok , när det gäller materialet, komponenter och konstruktionen är ett st croix premier ett bättre spö, punkt. Du pratar om känsla och det är inte riktigt samma sak, då kan man tycka att SG woody känns bättre än ett st croix bara för att man tycker det.
St croix premier och triumph serier är de billiga och lite mer "arbetshästsspöna" som st croix har. St croix har spön som några få spö tillverkare i världen kan konkurrera med, cwc spöna hör inte dit, och detta beror framför allt på tillverknings hemligheter och material utvecklingen. Till dessa serier tillhör xtreme, elite , bara "legend" och avid serier.
Så med detta vill jag säga att:är nästan jämförbart med okunnighet även om jag tror att det är premier serien som du ville jämföra med.Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg... Jag använder själv ett BFT Bandit 7,3 fot och i mitt tycke är det det ett skönare spö än St Croix och andra jenkarspön.....
Häls /TSenast ändrad av tonyex; 2012-11-07, 19:14.
Kommentera
-
Använd sånt där pulver som flugfiskarna använder, då fäster grejerna rejält. Själv behöver jag nog snarare olja eller något då jag inte kan få isär mitt luna utan hjälp från någon.Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggMåste fråga, tycker du att spötoppen sitter löst och inte får riktigt grepp?
Har nämligen lyckats tappa spötoppen på mitt svartzonker jerk när jag jerkade hem en buster original, fick hem ett nytt spö och jag tycker att det sitter lika löst.
Tycker att spötoppen inte greppar bottendelen. Löste det med tejp och måste säga att det jag fiskat med det spöt så känns det underbart, bra längd, kanske lite kort bakhandtag för min smak, men det är längre än många andra.
Kommentera
-
TS har massor av tusingar att spendera. 6.7 an tror jag kommer att ligga runt 1899 om jag inte har fel. Säkert nån hundring billigare när det når de större online butikerna.Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggHåller med, värt att kolla på dessa, men dom kommer troligen ligga skapligt högt i pris. Skönt att dom äntligen slopar skräp rullfästena och kör riktiga fujifästen.
Kommentera
-
SimpZeN
Klart han har råd, men citerar ditt tidigare inlägg så nu talar du emot dig själv lite halvt!Ursprungligen postat av poppers man Visa inläggTS har massor av tusingar att spendera. 6.7 an tror jag kommer att ligga runt 1899 om jag inte har fel. Säkert nån hundring billigare när det når de större online butikerna.
Min personliga åsikt är att man skall vara försiktig med att rekommendera CWC Roots och SvartZonkers spön då dessa inte testats särskilt länge.Ursprungligen postat av poppers man Visa inläggTS, ska du ut o jerkfiska nu? Om inte, så ha lite is i magen. Brukar komma reor osv när företagen släpper nya prylar.
St.croix, luna osv är beprövade spön som folk är nöjda med, därför kan man rekommendera dessa.
Nu menar inte jag att CWC/BFT The Roots är skräp eller att svartzonkers spön är dåliga, dock så är det väl smart att avvakta tills folk testat dom ordentligt.
Skiljer det 100:- mellan ett St.croix Premier och ett The Roots så skulle jag välja st.croix spöt just för att det är beprövat. Men någon måste ju testa så bara att välja ett och köra
Sen så är jag fortfarande nöjd med mitt pike range, men det spelar ju i en lägre dimension imo.
OT: Såg ett spö märkt "BFT RÜGEN" nyligen, troligtvis spinn men blir kul att se allt nytt cwc kommer med ( Stor entusiast)
Kommentera
-
SimpZeN
Spöt heter tydligen BFT Roots enligt:
FYI
Kommentera
-
Om du läser mitt inlägg igen Tony, så kanske du noterar att jag skrev "skönare", inte bättre. Jag betvivlar nämligen inte att St Croix-spön håller en hög kvalitet, utan delger bara min subjektiva åsikt att de är obekväma att fiska med. Och ja, jag syftade framför allt på Premier i denna jämförelse, men korta och tjocka handtag har ju alla deras serier.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggNu måste du förklara vad du menar, för att jag tror inte att jag förstår dig rätt.
Även om bandit spöt är helt ok , när det gäller materialet, komponenter och konstruktionen är ett st croix premier ett bättre spö, punkt. Du pratar om känsla och det är inte riktigt samma sak, då kan man tycka att SG woody känns bättre än ett st croix bara för att man tycker det.
St croix premier och triumph serier är de billiga och lite mer "arbetshästsspöna" som st croix har. St croix har spön som några få spö tillverkare i världen kan konkurrera med, cwc spöna hör inte dit, och detta beror framför allt på tillverknings hemligheter och material utvecklingen. Till dessa serier tillhör xtreme, elite , bara "legend" och avid serier.
Så med detta vill jag säga att: är nästan jämförbart med okunnighet även om jag tror att det är premier serien som du ville jämföra med.
Häls /T
Har förstått att du har en ganska omfattande samling av St Croix-spön och Shimano-rullar av exklusivare sort, och att du är väldigt förtjust i dessa två märken. Bara att gratulera till detta, men snälla: ta inte illa upp så fort någon riktar minsta lilla kritik mot "dina" märken.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 759 visningar