Man märker hur väl PA når ut till kidsen de sväljer allt med hull och hår. Men de har ingen aning om hur mycket killen fiskar eller jerkar det är tydligt. PA kör inte många pass om året, han varken testar eller fiskar med speciellt många beten och är ingen speciell gäddfiskare. Men hans LF spön är bra precis som BFT spöna är bra.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
LF Jerk Premium Heavy el BFT Buster stiff
Collapse
X
-
Ok som väntat fanns de ju förespråkare för båda sidorna... blir till att ta mig till shoppen och stå och "rycka" i spösektionen.
Nepp jag e inte så lång så jag borde ju klara mig mer ett 6 fot spö men det blir ju som sagt att känna på båda... Men LF har ju i varje fall ett estetiskt försprång framför busterpåken men va gör väll de om de inte e bra att fiska med...
Passar på att slänga in en liten extra fråga, kollade på gäddfeber härom dan och trumman och buster förespråkade ju titantafs av märket BOA, kollade upp dem lite men dem e ju tokit dyra... finns de något som e lika bra som e lite billigare gärna knytbar, de e inte lätt att vara student.....
Kommentera
-
Nej, det finns inget som är lika bra men billigare. Däremot finns det annat tafsmaterial som duger bra. Exempelvis Malinwiren som bla Attitude säljer, tafsen blir krokig efter ett tag men då är det ju bara att tvinna en ny...Stela jerktafsar är ju svåra att få knytbara men går som sagt lätt att tvinna.Ursprungligen postat av ChriztianPassar på att slänga in en liten extra fråga, kollade på gäddfeber härom dan och trumman och buster förespråkade ju titantafs av märket BOA, kollade upp dem lite men dem e ju tokit dyra... finns de något som e lika bra som e lite billigare gärna knytbar, de e inte lätt att vara student.....
Kommentera
-
Larsch
underbar pajkastning här...
så, ens förmåga som spödesigner är avhängt på ens personbästa!?
skitsamma; jag har ett lf heavy och ett buster, inte stiff dock, utan ett soft.
RST't funkar kanon. jag fiskar ofta beten runt 150 gram med det och det har fått mycket stryk under åren - det tycks hålla för allt. det enda jag skulle önska vore en knapp dec längre bakre handtag. av den anledningen funderar jag på att skaffa mig en g.loomis biljardkö, eller ännu hellre ett st croix, men de tycks vara svåra att få tag på
Kommentera
-
Pitten(Sthml)
Har ett LF Jerk som jag kört stenhårt med i 3 år nu ! Har verkligen behandlat det illa både i skärgården och i insjöar. Kastat Mantor, Bulldawg och Reefhawks utan ett enda problem. Har lite svårt rent estetiskt för BFT-handtaget som inte finns utan bara slutar i en butt. Ser mest ut som en promenadkäpp. Tror dock inte för ett ögonblick på att spöna är sämre, men priset på LF-spöna är ju helt klart mer moderata än de andra. Sedan är det ju lite löjligt att i en diskussion börja ta upp hur många fiskedagar man har per år. "Stiff", det låter ju bra att du är ute några dagar i månaden, men det hör ju inte hit om inte grundmaterialet är dugligt. Man måste ju ha en idé om fisket. Att bara fiska kan ju vilken arbetslös nolla som helst göra, men det är väldigt få som verkligen tänker fiske och är innovativa. Vad jag vet har vi aldrig hört om dina ideér kring fiske?
Kommentera
-
Stiff
Ledsen om jag sårade några. Men ni snorhyvlar här måste lära er att granska saker och ting i sömarna, inte bara tro att allt är bra bara för att någon sitter och hittar på saker här på FS. Och ja jag anser att det krävs en äkta sportfiskare för att göra sportfiske grejor som är sjysta. Man får ingen bra "Idé" om fiske genom att aldrig vara ute. De flesta här har bara ett jerkspö, kanske aldrig känt på något annat. Ändå hållar man det som står hemma i garderoben som det bästa i världen.Ursprungligen postat av Pitten(Sthml)Har ett LF Jerk som jag kört stenhårt med i 3 år nu ! Har verkligen behandlat det illa både i skärgården och i insjöar. Kastat Mantor, Bulldawg och Reefhawks utan ett enda problem. Har lite svårt rent estetiskt för BFT-handtaget som inte finns utan bara slutar i en butt. Ser mest ut som en promenadkäpp. Tror dock inte för ett ögonblick på att spöna är sämre, men priset på LF-spöna är ju helt klart mer moderata än de andra. Sedan är det ju lite löjligt att i en diskussion börja ta upp hur många fiskedagar man har per år. "Stiff", det låter ju bra att du är ute några dagar i månaden, men det hör ju inte hit om inte grundmaterialet är dugligt. Man måste ju ha en idé om fisket. Att bara fiska kan ju vilken arbetslös nolla som helst göra, men det är väldigt få som verkligen tänker fiske och är innovativa. Vad jag vet har vi aldrig hört om dina ideér kring fiske?
PS du har nog hört mina 'idér" tidigare.
Kommentera
-
Stiff
Lars det hänger inte på PB. Men för att kunna något bör man sätta sig in i ämnet dvs, i det är fallet vara ute och fiska.Ursprungligen postat av Larschunderbar pajkastning här...
så, ens förmåga som spödesigner är avhängt på ens personbästa!?
skitsamma; jag har ett lf heavy och ett buster, inte stiff dock, utan ett soft.
RST't funkar kanon. jag fiskar ofta beten runt 150 gram med det och det har fått mycket stryk under åren - det tycks hålla för allt. det enda jag skulle önska vore en knapp dec längre bakre handtag. av den anledningen funderar jag på att skaffa mig en g.loomis biljardkö, eller ännu hellre ett st croix, men de tycks vara svåra att få tag på
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 759 visningar