Min 5601 Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min 5601 Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Min 5601 Predator

Försökt leta upp lite guider etc på hur man öppnar upp en predator rulle och rengör den samt smörjer den och kom då över denna videon

Ett jävla bra spinn på den där och jag ser att han snurrar och frikopplar.

Min kan inte göra så, inte ens efter att jag oljade in den med oljan som kom med förpackningen.
    Det är ju en speciell typ av olja han använt, Ja.

Men min e inte ens nära, frågade min återförsäljare i jkpg och han kände inte ens till det.

1. Kan någon förklara vad han gör och sprida lite ljus kring smörjmedel osv för min rulle.

2. Den behöver inte rengöras, den e bara 6 månader gammal använt den kanske 7 ggr
    men jag hittade lite blå sörja på några kugghjul på motsatta sidan utav veven. Vad är detta och ska man kleta på sånt? och vad är sånt?

Tacksam för svar

Oj, nu är du inne på ett "stort" ämne!

Jag har inte tid att gå in närmare på det men det finns många trådar på hur man smörjer en amba...sök!
    wreckbender skrev en instruktion minns jag
    Mooki har gjort gudomliga guider på hur man plockar isär och ihop rullar!

Jag har inte kollat videon men sett andra där spolarna spinner utav bara helvete och länge!....men det ska du INTE sträva efter om du ska fiska med den....oljor i videor är för det mesta inte alls anpassade för att ha i "fiskerullar"

Din nästan nya rulle är säkert smörjd för att inte behöva servas på väldigt länge.....tyvärr...
    Du har mycket att vinna på att lära dig att ta isär den ta bort all gammal smörjmedel och ersätt med "bra" smörjmedel....det kan ibland upplevas som en helt annan rulle....och mycket mer välkastande!

Det finns säker många här som kan råda dig och om jag inte tycker att du får bra råd så återkommer jag med min syn på vad jag tycker du ska göra (när jag har lite mer tid).

//Kenneth

Kommentera

1. Kan någon förklara vad han gör och sprida lite ljus kring smörjmedel osv för min rulle.
      Det är väl wallmarts skräp-rulle med tummtangent, värkar som han sätter fart på spolen med veven och efter det frikopplar.

Kommentera

Här kanske kan va något att börja läsa

Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Kommentera

Denna guide är bra http://www.fiskesnack.com/forum/show...-en-livskamrat

Kommentera

Det där han gör kan inte jag göra med någon av mina ambor, men jag har nog inte tillräckligt med skills för det. I vilket fall bryr jag mig inte, att rotera spolar och titta på snurren är bara nått jönseri och inget att fästa sig vid enligt mig.

Så länge din rulle känns okej att fiska med och ger dig vad du vill ha ska du va nöjd, dock ska du naturligtvis sköta om den, det blåa är lite orginalfett på dreven.

Under avancerad sökning så kan du skriva " rullvård " i rutan TAGG så får du några bra trådar, läs och begrunda

Trevlig läsning
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Känns som att det kommer bli intensiv läsning! Fick rullen till ett sanslöst pris och vill därför att den ska hålla! Den är fantastisk och jag kommer nog aldrig köpa en haspel rulle igen.

Rulltrim känns otroligt mkt överkurs, men läsa på om o skruva isär osv och smörja m m är spännande. Men att smörja och plocka isär är första steget mot trim.

Tack Tack

Kommentera

Visserligen på engelska men det mesta om de flesta rullar står att finna här:

Det finns även en massa sprängskisser att tillgå.

Kommentera

Köp en rulle lödtenn och spola på rullen så får du spolen tillräckligt tung för att göra så...

Det man strävar efter med en fiskerulle är att spolen ska ha så lite massa som möjligt att sätta fart på, alltså stanna så fort som möjligt men ändå snurra lätt.

Kommentera

Jag har funderat en hel del över hur ofta dom där filmerna är fejk. Men hur detta går till kan jag inte begripa:

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 463 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13