Min 5601 Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min 5601 Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

haha ja jag kollade in dem! kollade på båda guiderna och dem är klockrena, den ena lite mer avancerad än den andra och den komplicerade vågar ajg mig inte riktigt på! Den enkla gjorde jag idag trots att jag sitter i soffan är det som att veva ngt i hästväg friktionslöst

Kommentera

Ursprungligen postat av Ramme Visa inlägg
      haha ja jag kollade in dem! kollade på båda guiderna och dem är klockrena, den ena lite mer avancerad än den andra och den komplicerade vågar ajg mig inte riktigt på! Den enkla gjorde jag idag trots att jag sitter i soffan är det som att veva ngt i hästväg friktionslöst
      Klart att du vågar, du kommer inte att ångra dig när du gjort det!
      Du behöver inte riktigt göra allt som beskrivs.
      Strunta i bromspaketet....tror den delen av rullen funkar som den ska.

Plocka isär resten, tvätta lager i aceton, rengör evighetsskruven noga med t.ex. kemiskt ren bensin.
      Ta även bort allt smörjmedel på drevet som driver evighetsskruven.
      Smörj hela skiten med TG gul och rullen är i mina ögon "bra" smörjd!

Sedan kan man fundera på gå vidare....ska man kanske olja bromsbanan?....nä, jag ska inte sätta griller i huvudet på dig!

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
        Sedan kan man fundera på gå vidare....ska man kanske olja bromsbanan?....nä, jag ska inte sätta griller i huvudet på dig!
        för sent! Intalar mig att jag inte har tid! lalalal jag lyssnar inte!

Kommentera

för sent! Intalar mig att jag inte har tid! lalalal jag lyssnar inte!
          Jag tror du redan är fast....du hör demonerna viska...."rullen ska inte vara bra.....den ska vara bäst!!"

Sök runt på forumet, finns massor att läsa om vad du "ska" och kan göra med din amba.....men läs inte om trimning och att pimpa rullen...och kolla för allt i världen inte på de vackra rullarna som man kan hitta i fotoalbumet!

Jag är själv ett exempel på hur det kan gå....tragiskt, men kul!

Kommentera

Vill du veta mer om trimning rekommenderar jag starkt att du läser igenom de här 4 artiklarna, på egen risk!
            Oljor finns omnämnt i den första.
            Extensive selection of high-quality domain names. Knowledgeable, friendly customer support.

Kommentera

Jag har precis slutat snusa! behöver inget nytt beroende!!! kan sträcka mig till att montera ner den och rengöra och smörja om. Där drar jag linjen, Jävligt tydligt!!

Kommentera

Jag har precis slutat snusa! behöver inget nytt beroende!!! kan sträcka mig till att montera ner den och rengöra och smörja om. Där drar jag linjen, Jävligt tydligt!!
                Det räcker väldigt långt, särskilt om man gör det noga och med hyfsat täta intervall. Skillnaden mellan en vanskött och en välskött rulle kan vara enorm (liksom skillnaden mellan en rulle direkt ur kartongen - fabrikssmord - och en som gjorts ren och smorts upp på rätt sätt).

Kommentera

Japanen som ligger bakom den andra rullspinnvideon på den här tråden hävdar att han sällan de trimmar rullar som han servar och sedan spelar in (läste det på ett av hans youtube-klipp, eller hans blogg). Det enda han gör är rengör och smörjer.

Kommentera

Ursprungligen postat av Idle Visa inlägg
                    Japanen som ligger bakom den andra rullspinnvideon på den här tråden hävdar att han sällan de trimmar rullar som han servar och sedan spelar in (läste det på ett av hans youtube-klipp, eller hans blogg). Det enda han gör är rengör och smörjer.
                    Det hörs nästan. Låter som om han använt nästan ingenting alls av en väldigt tunn olja. Då snurrar det av bara attan. Ett litet tag. Sedan måste man smörja igen.

edit. Dessutom så har han ju tagit bort vikterna från centrifugalbromsen. Funkar hur bra som helst när man vill få maximal snurr på spolen utan lina. Knepigare om man ska kasta med rullen.
                    Senast ändrad av lausvik; 2013-01-31, 09:22.

Kommentera

He, he....några laster ska man väl ha!?
                      ...bara man ser till att summan av alla är konstant!

River du isär och smörjer upp kommer du långt...sedan ligger vägen öppen för allt annat kul man kan hitta på och bränna pengar på!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 307 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13