Fenwick BNHL.Gjorde jag ett fynd eller? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick BNHL.Gjorde jag ett fynd eller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fenwick BNHL.Gjorde jag ett fynd eller?

Hej
    Jag köpte ett Fenwick Black Nighthawk 9,6ft 5-20gr 2delat för 550kr. Spöet är nytt. När jag känner på spöet så känns det skönt och verkar helt ok. Är det någon som vet något och har några erfarenheter av spöet? Har jag gjort ett klipp?
    m v h
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

..är det ett haspel eller spinn? Har själv ett sådant i haspelutförande och är väldigt förtjust i det för ex. borrefiske. Spöt har några år på nacken (från sent 90-tal, tidigt 2000-tal) men skit i det..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
      ..är det ett haspel eller spinn? Har själv ett sådant i haspelutförande och är väldigt förtjust i det för ex. borrefiske. Spöt har några år på nacken (från sent 90-tal, tidigt 2000-tal) men skit i det..
      Hej
      Det är ett haspel
      Bb

Kommentera

Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
        Hej
        Jag köpte ett Fenwick Black Nighthawk 9,6ft 5-20gr 2delat för 550kr. Spöet är nytt. När jag känner på spöet så känns det skönt och verkar helt ok. Är det någon som vet något och har några erfarenheter av spöet? Har jag gjort ett klipp?
        m v h
        Bb
        Hej Bejan;

Spöt, liksom de flesta Fenwick-spön, är helt suveränt! Plocka nu fram din "tidlösa", gamla svarta, svensktillverkade ABU Cardinal 55 från 1980 och du har en utrustning som få av dagens och morgondagens sportfiskare kan matcha....

Go for the Next Big One!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Bejan;

Spöt, liksom de flesta Fenwick-spön, är helt suveränt! Plocka nu fram din "tidlösa", gamla svarta, svensktillverkade ABU Cardinal 55 från 1980 och du har en utrustning som få av dagens och morgondagens sportfiskare kan matcha....

Go for the Next Big One!

Old Firehand

www.trumman.com
          Hej Leif
          Tror jag testar med en 54 istället. Känns som en "bättre" matchning. Har du provat att använda flätlina på Cardinalerna.
          m v h
          Bb
          Senast ändrad av Barabajare; 2013-02-12, 12:28. Anledning: tillägg

Kommentera

Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
            Hej Leif
            Tror jag testar med en 54 istället. Känns som en "bättre" matchning. Har du provat att använda flätlina på Cardinalerna.
            m v h
            Bb
            Hej Bejan;

Jag har gråsvart och ibland i grumliga vatten även fluorgul Fireline flätlina på mina haspelrullspolar (inklusive svensktillverkade ABU Cardinal 52, 54 och 55 ) som jag använder vid fiske efter Abborre, Gös och Gädda. Vid haspelfiske efter Havsöring, Lax och vanlig Öring föredrar jag nästan alltid att använda den mer förlåtande, homogena nylonlinan som exempelvis Super Silver Thread, Silver Thread Excalibur, Berkley Trimax och Stren Clear Blue.

En av fördelarna med gamla ABU Cardinal haspelrullar är att jag har många extraspolar att byta till med olika lindiametrar till var och en av rullarna. Det gör mitt fiske mer flexibelt....

Jag gillar mina gamla ABU Cardinalrullar som knarrar när fisken rusar... Nya haspelrullar utan knarr ligger längst in i skåpet...

Egentligen är jag inbiten multirullfiskare med ABU Ambassadeur som favoritrullar sedan mer än 60 år tillbaka...men jag kanske tänker om när jag kommer in i tonåren på nytt.... http://www.trumman.com/fisketips.htm .

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Ps. Hälsa till Elanen. Ds.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            273 687 visningar