Utväxlingar Multi - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utväxlingar Multi

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Dammar av denna tråd som verkar ha legat i glömska ett tag
    Jag kikar lite efter ny multi till gäddspinnet då jag inser att jag är sugen på en med låg utväxling. Men i jerktider å med en massa japanrullar verkar det som om det är omöjligt att få tag i en då det är snabba rullar som erbjuds. Faktiskt är den enda jag hittat en ambassadeur 6500c syncro men den kanske inte känns riktigt ny då den funnits ett bra tag typ 15år eller så om jag inte minns fel
    positivt är väl att det är lätt att välja med detta enda alternativ
    Eller är det så att man kan skicka valfri amba till UT och få tillbaks en fullvärdig tungspinnrulle med låg utväxling?
    Skulle vara kul att höra om det är fler som går i dessa tankar och vad man gjort åt saken.
    Tack på förhand!
    / H

Kommentera

allt klagande på japan rullar förstår jag inte riktigt.. det är väll bara isverige som utbudet är sjukt cp dåligt!? när man kollar runt på amerikanska och japanska sidor så finns ju dom flesta rullmodelerna från 4... till 7...

skicka rullen till UT om du har pengarna har han grejorna:P

Kommentera

Här var det snabba svar
        Jo såg att det finns utomlands men jag köper hellre här hemma om det blir strul med rullen å så.
        Skulle gärna skicka en rulle till UT men har tyvärr lite mycket andra utgifter just nu.
        Så därför kikar jag runt för att finna en ny ögonsten som funkar direkt ur kartongen. Amba 6500c syncro rullen känns kanske dock lite onödigt stor och jag kan inte tänka mig att syncrofunktionen behövs till gäddspinn så min kontaktannons får väl bli....söker en liten rund go sak med sävligt temperament för trevliga stunder i skärgården. Efter båtturen blir det en ordentlig genomgång inklusive smörjning hemma på köksbordet...
        / H

Kommentera

Inshoren har ju 5,1:1 om det räcker men den kostar ju lite också. Men tittar du i tråden så verkar det rätt enkelt att beställa ny drevsats till en befintilig amba om man orkar pilla lite själv. Annars så tror jag inte att UT tar särskilt mycket för en neddrevning, portot är nog dyrare, testa att pm:a honom.
          Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Men är det ingen som vet nån lågutväxlad rulle direkt ur kartongen???
            Har nu hittat TVÅ som har lite lägre utväxling amba 6500c syncro och amba 6600ext
            Men kom gärna med fler tips
            / H

Kommentera

Att byta utväxling är inte särskilt svårt, fram med sprängskissen bara och håll pilsner och annat starkt på avstånd första gången grejorna åker isär, så är det ingen större sak att få ihop delarna på rätt håll igen.
              www.utreel.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              275 281 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist