Shimano Rarenium Ci4 eller Stradic Ci4? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Rarenium Ci4 eller Stradic Ci4?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tjena jag har en rarerium 2500 som rullat några säsonger. Är sjukt nöjd. Kör den mycket per år. Lika mjuk och trevlig som dagen jag köpte den. Kör mycket regnbåge och jiggfiske efter abbore som ger en hel del gädda som bifångst.

Kommentera

Tack alla för era svar! ett slag för Stradic och ett för Rarenium, samt ett oväntat slag för Sustain. Gött nu står det mellan tre rullar....

Kommentera

Märkligt.. det sista inlägget av Nuzebel visades inte förrän jag hade postat mitt senaste svar. Tack i alla fall. Ytterligare ett slag för Rarenium

Kommentera

Sustainen är jag med sugen på! Den på HappyAngler (för 1999:-) är visst någon USA modell misstänker jag, då den har högre utväxling och innehåller ingen extra spole.

Är själv i samma val mellan en Stradic, Rarenium och Sustain! Tror en svart Sustain skulle se riktigt snyggt ut på mitt Yasei Dropshot.

Lycka till.

Kommentera

Min rarerium ser vacker ut på ett yasei

Ursprungligen postat av jlw Visa inlägg
            Sustainen är jag med sugen på! Den på HappyAngler (för 1999:-) är visst någon USA modell misstänker jag, då den har högre utväxling och innehåller ingen extra spole.

Är själv i samma val mellan en Stradic, Rarenium och Sustain! Tror en svart Sustain skulle se riktigt snyggt ut på mitt Yasei Dropshot.

Lycka till.

Kommentera

Det blir nog en sustain. känns som man får en rulle som är snäppet bättre om man bara lägger till några hundralappar tack vare erbjudandet på happyangler. Verkar som det behövs mer info om rullen på nätet så jag ska försöka återkomma med recension efter en lite nötande efter HÖ.

Kommentera

Ursprungligen postat av CjohanR Visa inlägg
                Det blir nog en sustain. känns som man får en rulle som är snäppet bättre om man bara lägger till några hundralappar tack vare erbjudandet på happyangler. Verkar som det behövs mer info om rullen på nätet så jag ska försöka återkomma med recension efter en lite nötande efter HÖ.
                Såg att linkapacitetenpå sustain rullen bara är 100m på 0,20 lina. Är nog lite litet?

Kommentera

Det är på 1000 modellen och jag ska nog ha 2500 modellen.. Jag har en technium 1000 och den är snarare i UL storlek. Inte för att det är för litet för HÖ på västkusten egentligen men veven är för kort för att stå och nöta skeddrag i höga hastigheter hela dagen

Kommentera

Hej
                    Jag köpte en "raris" i julas. Idag använde jag den för första gången, tyvärr fångade jag ingen fisk, men rullen kändes sjukt bra. Mjuk fin gång, väldigt låg vikt, märkte knappt att jag hade den på spöet. Jag är helnöjd. Jättebra linuppläggning. Till saken hör att silverbågen kollat om den va sned och det va den enligt honom. Själv är jag tydligen sned hela jag eftersom jag inte kan se att den är sned. Återigen jag är helnöjd.
                    m v h
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13