Vertikalset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vertikalset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vertikalset

Nu är lönen på väg in och jag har hittat ett vertikalset men behöver veta ifall det är något bra

Det jag kollat på är Abu garcia veritas 10-40 gram med en revo s rulle någon som kan hjälpa mig?

Jag har tänkt å fiska med 15-30 grams jigghuvuden

Det är riktigt bra, kör själv med Revo S på mitt ena spö och det funkar fint till vertikalfisket.
    Skulle dock rekommendera Revo MGX över den pga den är så lätt och droppar riktigt snabbt.

Kommentera

Tror du skulle bli riktigt nöjd med den kombinationen.
      Det enda jag skulle fundera över är rullen. Om man ser någon vinning med ett lättare set (köra på MGX) eller om man skulle ha vinning av en Twitching bar (Daiwa-rullar). Kör hårt!
      A bad day of fishing is better than a good day of work.
      http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

För vanligt vertikalfiske, inte pelagiskt, blir jag tokig utan twitch bar, dvs Daiwa Megaforce eller SMAK. Hur bra som helst att kunna ta in lina med spöhanden när man styr båten med den andra. Skulle inte köpanågon annan multirulle för vertikalfiske, jag kör hellre med haspel än en vanlig multirulle ;-)

Har inte kört ett Veritas men med tanke på vad det kostar i staterna så gör det ont att köpa det i sverige. Sett dett till vettigt pris från Tyskland, under 100 € annars är det ju snyggt och säkert helt ok. Skulle rekommendera att du tittar på ett BFT vertikal som jag tycker är prisvärt.

Kommentera

Jag tycker Ambassadeur LP rullar funkar klockrent både till pelagiskt och bottenbaserat.
          Har man normalstora händer då når man stjärnhjulet med långfingret när man "palmar" rullen.
          Funkar alldeles ypperligt så "twitching bar" känns bara som en onödig detalj enligt mig.

Sen så är carbon matrix bromslamellerna skitbra som sitter i Ambas i lite dyrare utförande, tex Revo S, SX, MGX mfl.

Kommentera

Har den kombon själv och tycker det funkar kanon. Otroligt välbalanserat och tillräckligt lätt.

Förstår inte den här sjuka hysterin med att allt ska väga som luft. Orkar man inte hålla i en revo s en hel dag på sjön så kan man skippa ett fiske pass i veckan och gå på gymmet den gången istället

Kör på den kombon. Du kommer inte bli missnöjd

Kommentera

Mycket klokt sagt John !
              Är jäkligt avis på din vertikalkombo !

Kommentera

Jag kör samma kombo men med en skillnad, har 60 g spöt istället. Otroligt nöjd är jag! SNyggt är det också

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                274 547 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13