Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sundström76
    replied
    Skarpsynt , Oja den gröna är bättre men den funkar bra den där med .
    garaget är ju en frizon med bara hojar och fiskeprylar .jag brukar kalla det livskvalité att polera nån motordel eller plocka med fiskeprylarna med en butelj i närheten och nån obskyr hårdrocksskiva från det glada 80-talet brölande ur garagehögtalarna
    lemmy har blivit kung hos femåringen hemma också så då är barnen bra skolade
    Senast ändrad av Sundström76; 2021-12-30, 23:38.

    Lämna en kommentar:


  • RUSTY HOOK
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Click image for larger version

Name:	2010C00A-5EF4-4EED-965F-0F1E2E1D62A1.jpeg
Views:	644
Size:	1,82 MB
ID:	2592914 Årets sista import , har på nåt konstigt vis blivit ett gift det här med multirullar för det har varit några som passerat under året , megabasset känns mer komplett med en jdm zillion Click image for larger version Name:	6F644933-ACD7-4AD8-B4DF-9F3C8D4529D9.jpeg Views:	0 Size:	0 ID:	2592913
    Är det bryggmästar’n som står under bordet

    Lämna en kommentar:


  • Sundström76
    replied
    Click image for larger version

Name:	2010C00A-5EF4-4EED-965F-0F1E2E1D62A1.jpeg
Views:	644
Size:	1,82 MB
ID:	2592914 Årets sista import , har på nåt konstigt vis blivit ett gift det här med multirullar för det har varit några som passerat under året , megabasset känns mer komplett med en jdm zillion Click image for larger version  Name:	6F644933-ACD7-4AD8-B4DF-9F3C8D4529D9.jpeg Views:	0 Size:	0 ID:	2592913

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
    Nya Zillion är dock fantastiskt bra byggd måste jag säga. Ingen Tatula över huvud taget, inte ens likt. Faktum är att jag tycker att den nya Zillion SV TW 1000 känns som en Steez i invevningsmomentet. Den är helt i princip helt glappfri, otroligt len, utan ett uns till resonans även under press och väldigt "luftig." Det jag tycker Steez gör bättre är att den sväljer vibrationer bättre, annars är nya Zillion imponerande nära i känsla. Den har många lösningar som inte Daiwa behövde lägga till, men de gick den extra milen och gjorde det ändå. Exempelvis en liten gummi-disk som skydd för spollagret, för att hindra fett, smuts och olja för att hamna på spolaxeln och i spollagret. Kompisen köpte en sådan här rulle tidigare i år och jag blev riktigt förtjust i den. Inte alls lik den förra Zillion-modellen, som jag inte riktigt tyckte levde upp till sitt namn.
    Kanske daiwa tagit till sig av kritiken? Många gamla daiwa fans inkl undertecknad rasade över när de lade ner de gamla plattformarna och ersatte dem med halvskräpiga Thailand rullar. Vore ju kul om daiwa gjorde några vettiga rullar igen.
    Micro dreven gav de väl upp som tur är, hade de dessutom slutat i alla rullar med både magseal och tws så hade jag till och med kunnat tänka mig köpa en ny daiwa igen.

    Lämna en kommentar:


  • Benjamin S
    replied
    Nya Zillion är dock fantastiskt bra byggd måste jag säga. Ingen Tatula över huvud taget, inte ens likt. Faktum är att jag tycker att den nya Zillion SV TW 1000 känns som en Steez i invevningsmomentet. Den är helt i princip helt glappfri, otroligt len, utan ett uns till resonans även under press och väldigt "luftig." Det jag tycker Steez gör bättre är att den sväljer vibrationer bättre, annars är nya Zillion imponerande nära i känsla. Den har många lösningar som inte Daiwa behövde lägga till, men de gick den extra milen och gjorde det ändå. Exempelvis en liten gummi-disk som skydd för spollagret, för att hindra fett, smuts och olja för att hamna på spolaxeln och i spollagret. Kompisen köpte en sådan här rulle tidigare i år och jag blev riktigt förtjust i den. Inte alls lik den förra Zillion-modellen, som jag inte riktigt tyckte levde upp till sitt namn.

    Lämna en kommentar:


  • Utter
    replied
    Ja, jag vet. Men med tanke på förra modellen så är jag inte så optimistiskt vad som gäller kvalitetskänslan jämförd med OG Zillion. Och TWS? Vem behöver det?

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Njae en Zillion SV TW 1000 har iaf kort axel å då e den en Zillion… men kanske inte som de gamla :-)

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Bra tipps! Men: Finns bara en Zillion- allt annat är en Tatula
    Har man någon gång fått smaka på den "äkta" varan.... Tyvärr. Men när det gäller daiwa, Abu och shimano. Det var bättre förr!

    Lämna en kommentar:


  • Linkan81
    replied
    nja dem nya zillion ser ju inte ut som en tatula…

    Lämna en kommentar:


  • Utter
    replied
    Bra tipps! Men: Finns bara en Zillion- allt annat är en Tatula

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 299 svar
262 617 visningar
0 gillar
Senaste inlägg barnmorskan  
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
858 svar
139 401 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gaddivar  
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
1 031 svar
193 582 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
7 svar
2 141 visningar
0 gillar
Senaste inlägg billion
av billion
 
Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
79 svar
12 300 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Torekrok  
Arbetar...
X