Gjorde precis första beställningen från Japan, en Calcutta CQ 100. Så nu står jag således inför den angenäma utmaningen att välja ett passande spö till rullen!
Har ett St Croix LT till gäddfisket som jag gillar, så det lutar åt St Croix igen. Jag har ju sett att några här verkar ha erfarenhet av St Croix LT Bass som kanske kunde vara vänliga att ge lite input. Tänkte använda grejerna till abborrfiske och beten (jiggar, spinnare och små crankbaits) upp till 20g, de flesta är dock betydligt lättare. Själv sneglar jag på TBC71MF ("Plastics") och TBC72MM ("Small Cranker"). Jag inbillar mig att "Plastics" skulle kunna vara att föredra p.g.a. snabbare aktion? Vad tror ni andra?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Jag brukar ha en vikt aktiverad och använder magneten sen.
Riktigt bra spole och lager till en ct rulle har TG. Ct rullar och passande tillbehör är ju deras grej..
Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJa jag vill fiskarna på turbåtarna ska behöva ducka när jag kastar från land
Senaste funderingen är en krom Raket i CT modell samt en djup UT spole och ett par riktigt bra lager men som sagt vill jag först känna hur det är att kasta en hel dag utan spridare.
Ni som fiskat med CT, är Mag bromsen att föredra eller jag klarar mig med en 6 pinnars ?
Var hittar man dom bästa lagren för ändamålet ?
Lämna en kommentar:
-
Daiwa Ryoga Bay Jigging 1012, är det ngt att ha? Tänkte som spinnrulle efter gädda (tailbeten runt 100g). Osäker på kastegenskaper på denna då jag tolkar namnet som en "jiggingrulle", dvs mera vertikalt fiske. Har dålig koll på Ryoga men kostar $400 på rea. Verkar som det kommit en ny blå modell så rea på de gamla.
Lämna en kommentar:
-
Idag fick jag hem min fathom star drag 25N från Devon anling centre.
Kanske inte det mest exotiska man kan tänka sig, men i SE saluförs endast level wind-varianten, så det blev till att titta mot UK.
Första intrycken: Gedigen och robust, men med ett lite billigt utseende. Inte för den målade alustommen, utan mer för eloxeringen som ser ut som guld...
Spolen snurrar för evigt när man sätter fart på den och knarren är så högljudd att man får ont i öronen.
Ska bli trevligt att prova den
Lämna en kommentar:
-
Någon som har en Daiwavev 90-95 mm till övers passande en T3 MX högervevad, PM:a mig!
Lämna en kommentar:
-
Okej, låter som något av en utmaning då de väl oftast fiskar åtminstone 4-500 meter ut från land, eller mer?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJa jag vill fiskarna på turbåtarna ska behöva ducka när jag kastar från land
Sedan att undvika att fastna i tång och skit på vägen in, samtidigt som man ju bör hålla bottenkontakten... men vad vet jag, det kanske funkar.
Lämna en kommentar:
-
Ja jag vill fiskarna på turbåtarna ska behöva ducka när jag kastar från landLångkastning efter torsk?
Senaste funderingen är en krom Raket i CT modell samt en djup UT spole och ett par riktigt bra lager men som sagt vill jag först känna hur det är att kasta en hel dag utan spridare.
Ni som fiskat med CT, är Mag bromsen att föredra eller jag klarar mig med en 6 pinnars ?
Var hittar man dom bästa lagren för ändamålet ?
Lämna en kommentar:
-
Långkastning efter torsk? Du får ta och bredda ditt fiskande till andra arter Månsson, så att du kan få användning av alla dina dyra prylar någon gång.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag ska ha den vid kusten för långkastning efter Torsk , (Jerk intresserar mig inte...)
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 299 visningar