Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av MFEGFT
    Körde med Daiwa Pluton 200hl (samma som Ryoga??) ett tag. Grym rulle, men den gjorde jag mig av med efter lite googlande. Skall tydligen finns något mindre problem som kan uppstå med Pluton/Ryoga och dess uppbyggnad av linspridare.
    http://forums.tackletour.com/viewtopic.php?f=47&t=46986
    Har läst lite om det där problemet och det verkar ha varit nån barnsjukdom som var högst slumpmässig i hur det inträffade. Hur som ska det vara åtgärdat sen länge och nya rullar ska inte ha det problemet. Jag skulle inte tveka på att köpa en Ryoga/Pluton om jag hade rullbudgeten för det

Lämna en kommentar:

• thejocce
    replied
    Min är köpt från japan. Jag använder min till lättare spinn/jigg/jerk med beten upp till 75 gram. En 2020 storlek är nog bättre lämpad om du ska dänga tungt.

Lämna en kommentar:

• Rhino69
    replied
    Ursprungligen postat av thejocce Visa inlägg
    Som nybliven ägare av en ryoga 1016 så kan jag bara hålla med. En riktigt finstämd liten tank! En dröm att fiska med!
    Import?
    För vilket fiske?

mvh

Lämna en kommentar:

• thejocce
    replied
    Som nybliven ägare av en ryoga 1016 så kan jag bara hålla med. En riktigt finstämd liten tank! En dröm att fiska med!

Lämna en kommentar:

• Rhino69
    replied
    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Inte funderat på en Ryoga?
    Var nere och kastade några långa med min variant igår. Bästa rulle jag haft, tveklöst. Som en mer sofistikerad lyx-Calcutta och med högre utväxling. Jag har bara 1016-modellen men funderar starkt på att ta hem en 2020 så jag kan ge sista ambassadeuren foten.
    Berätta mer, motsvara vilken storlek, balans??? Är det Magforce broms på den?

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Inte funderat på en Ryoga?
    Var nere och kastade några långa med min variant igår. Bästa rulle jag haft, tveklöst. Som en mer sofistikerad lyx-Calcutta och med högre utväxling. Jag har bara 1016-modellen men funderar starkt på att ta hem en 2020 så jag kan ge sista ambassadeuren foten.

Lämna en kommentar:

• Rhino69
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Då tycker jag du skall komplettera med en 1000-rulle till Speedmastern......min nya Exage FD 1000 skäms inte på mitt....och är 20g lättare än gamla FC-versionen.....Nya Technium väger 10 g mer men det gissar jag beror på nyheterna under skalet....

Tycker du att det är för "billigt" med 60 eller 140 euro kan du ju alltid välja en Biomaster för 200 e.....och när du ändå är och rycker i sonens Cardiff beställa en egen 301:a för 90 euro från samma ställe ...och slå ut frakten på fler rullar....

/S
    Njae, vill ju inte verka snobbig, bra grejer är bra grejer! Att Exage FD väger 20g mindre skadar ju inte, men jag antar att nya Technium har X-ship och de ä bra! Får fundera lite till...

"Quality is the feeling left, long after the price is forgotten"

"Better be sorry once, than many times"

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Då tycker jag du skall komplettera med en 1000-rulle till Speedmastern......min nya Exage FD 1000 skäms inte på mitt....och är 20g lättare än gamla FC-versionen.....Nya Technium väger 10 g mer men det gissar jag beror på nyheterna under skalet....

Tycker du att det är för "billigt" med 60 eller 140 euro kan du ju alltid välja en Biomaster för 200 e.....och när du ändå är och rycker i sonens Cardiff beställa en egen 301:a för 90 euro från samma ställe ...och slå ut frakten på fler rullar....

/S

Lämna en kommentar:

• Rhino69
    replied
    Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Kör du på på 7-fotarn så tycker jag du skall ta 1000-size.....kör själv den nya Exage FD 1000 (60 euro o grym Bang for the Bucks) till mitt 7-fots Speedmaster -21 g

Går du på en 8-fotare kan du ev gå upp till en 2500-size.

/S
    Tack S!
    Vill iofs ha en "grym rulle" på Speedmastern, har en Exage 2500FC, som för priset, jag är mkt nöjd med!!! Samt en Biomaster 2500. Har fler spön än vettiga rullar, kidsens rullar måste ju uppgraderas.... Vi får nog börja utnyttja extra spolarna för att växla mellan fisken.
    I fallande storlek: Beastmaster Cx 270M, Daiwa Exceler 802s, Yasei Dropshot 8 fot, Speedmaster 210 ML, samt ett färdig set ABU kinetic nånting 6 fot..

Triggerspön: Shimano Technium DFCX 270ML, Beastmaster CX 270 MH, Edge Dynamic Powercast-T 8'6, Yasei Jerkbait MH 6'10 fot
    Multirullar: calcutta Conquest 101 DC, Cardiff 300... Försöker få sonen att gå med på byte Conquest på Yasei och Cardiff på Edge spöt, men han vägrar (Yasei Jerkbait och Cardiff är hans...)

Lämna en kommentar:

• Silverbågen
    replied
    Ursprungligen postat av Rhino69 Visa inlägg
    Tack för svar Silverbågen!
    Spöt uppgraderar jag nog inte, kommer mest slänga Bustrar och liknande, dvs under 100gram, Kan nog hålla med dig om Conquest 201, DC vill jag på sätt och vis nog mest ha för att kunna uppgradera lite obemärkt....

I valet mellan Calcutta D/Ocea och Conquest JDM, så känns nog den senare gjuten, är ju en klassisk rulle.

Vad gäller haspel ser onekligen Technium FD intressant ut, det är bara det här med storlek... Tänkte ha den till ett Yasei DropShot 8' eller Speedmaster 210 ML. Får se...
    Kör du på på 7-fotarn så tycker jag du skall ta 1000-size.....kör själv den nya Exage FD 1000 (60 euro o grym Bang for the Bucks) till mitt 7-fots Speedmaster -21 g

Går du på en 8-fotare kan du ev gå upp till en 2500-size.

/S

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 611 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist