Det var helt enkelt en riktigt jävlig dag. Svinkallt, storm och allmänt båtkrångel. Men jag fick iaf prova nya prylarna. Nya daiwa spöt var precis det spöt jag behövde i min arsenal. Ett 8 fots spinnspö som kastar upp till ca 100 gram med lite långsammare aktion. Spöt ska främst användas till wobblers och tailar och där fungerade det riktigt bra. Grym feeling! Det var i princip bara den combon jag fiskade med under dagen.
Z/Dobyn-combon fick inte genomgå något vidare test med tanke på vädret. Inte direkt någon drömdag att testa inställningar på en ny rulle när det är svinkallt och blåser så mycket att man knappt kan kasta. Ett skatbo och jag hade fan hoppat i sjön
Men det lilla jag testade den så verkar den riktigt bra. Kastar långt, tyst och problemfritt. Sen att den är svinigt tajt i alla delar gör ju inte saken sämre. Finns inte en tillstymmelse till glapp någonstans. Ska ut några fler dagar nu i veckan och hårdtesta rullen ordentligt. Får se om klickbromsen får vara kvar också eller om jag gör samma som på ryogan och monterar bort den.
Fina rullar annars.
Lämna en kommentar: