Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Du frågade om länkar och jag hade dom till hands. I en av pluton trådarna diskuteras val av material för drevet och frikopplingen och anledningar till det eller rättare sagt "konspirationsteorier".
    Det jag vill påpeka är att det är ganska stor skillnad mellan dålig skötsel och undermåliga delar. Detta har inte med att göra med att din rulle är bättre än min snacket.
    Jag skrev tidigare att man kan inte tro allt man läser på nätet, men hur en fiskerulle är byggd är snarare fakta än en teori.

    Häls /T
    Senast ändrad av tonyex; 2013-10-22, 09:11.

    Kommentera


    • Jag tycker din input gällande ryoga är ett klockrent exempel på trollning. Du startar en quiz, för att sedan meddela negativ information du fått samma dag på ett annat forum . Information som förvisso är intressant, men framstår mer som en casereport än något annat. Ryogan är nu mer en beprövad rulle och det vimlar ju inte direkt av felrapporter.
      Att hänvisa till Alan Tani eller japanska sidor utan något som helst konkret för att stärka det luddiga påståendet om "gamla problem" och mest beskriver hur folk har monterat saker fel är lite lustigt.
      Detta börjar lite grann påminna om "Toro är ingen bra jerkrulle, Curado är bäst (kolla korrosionen på bilden)"
      Det känns lite tråkigt att varje diskussion måste leda till att den bästa havsöringrullen är en Calcutta DC, den bästa runda rullen är en Calcutta, bästa lågprofils jerkrullen är en Curado osv. Det blir lite religiöst när man hänvisar till "experter på Plat och Tackletour" utan att kunna styrka det och det dessutom inte ens stämmer alls. Ryoga vs CQ har diskuterats så många gånger att det räcker med att gå tillbaks hit för att få en sammanfattning av trådarna.

      Jag lovar att inte posta bilder på en sönderkorroderade calcuttor eller shimanos utbyteskit till Curado för att bli kvitt det klickande ljudet från linföraren varje gång en shimanorulle nämns. Allt blir mycket roligare om vi slutar lägga energi på att snacka ner grejer vi inte har. OK?

      Suum cuique pulchrum est.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
        Jag tycker din input gällande ryoga är ett klockrent exempel på trollning. Du startar en quiz, för att sedan meddela negativ information du fått samma dag på ett annat forum .
        Det där har jag missat! Intressant. Många tungviktare är där och tycker till!

        Ja, vi kan hålla på så här i evigheter, men det vill jag inte. Vi är ju framförallt "kompisar" som har nästan samma syn på många saker (Förstår du dit jag vill komma?), fast från olika synvinklar såklart. Hittar man någonting intressant om en fiskerulle/spö, då kan det vara intressant att diskutera det, för att det är vi är här för. Det är inte ok att kalla mig för troll, jag tycker att det är respektlös, för att jag har mina egna tolkningar av det jag ser och står bakom mina påståenden till 100%, rätt eller fel.

        Jag är inte gift med shimano , men så länge de levererar robusta rullar med de features jag gillar, då har jag inga anledningar av byta. Det är klart att du skulle kunna säga samma sak om Daiwa och vet du vad: Det är ok med mig!

        Faktum är att rent tekniskt en ryoga/pluton kommer inte i samma nivå som en calcutta D för att en ryoga/pluton bygger på gammal teknik , skulle topparna på tackletour argumenterat, eller hur? Jag struntar i vilken, så enkelt är det. Många läsare tror att han som "håller i trådarna" på TT är "biased" och han har fått öppen kritik för det några gånger.

        Den tråden du länkade till är gamla nyheter och där finns några intressanta inlägg av fanatiska Daiwa och Shimano fans. Faktum är att om den mest trogen Daiwa fan som finns i hela världen ( och som äger inte minst än 7 st Calcutta DC rullar enligt senaste bilden jag såg) säger så här: " Otherwise, without a head to head comparison - and I've not done this - I'd just flip a coin." , då är budskapet tydligt och jag vet att jag tolkade det på mitt sätt och du kan tolka det på ditt.
        Är vi i överens nu? Jag gräver ner yxan.

        Du kan fiska med din ryoga, jag med min calcutta. Fisken vi fångar med dom skiter i det.

        Häls //T

        PS: " Suum cuique pulchrum est. " Det stämmer bra det.
        Senast ändrad av tonyex; 2013-10-22, 10:26.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
          Curado är bäst (kolla korrosionen på bilden)"
          Bilden är från en Antares eller hur?

          //T

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            ...

            Är vi i överens nu? Jag gräver ner yxan.

            Du kan fiska med din ryoga, jag med min calcutta. Fisken vi fångar med dom skiter i det.

            Häls //T

            PS: " Suum cuique pulchrum est. " Det stämmer bra det.
            Vi gräver ner stridsyxorna och skålar i den dryck vi gillar bäst!

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              Vi gräver ner stridsyxorna och skålar i den dryck vi gillar bäst!

              Jag gillar dig oxå! Det vet du! //T

              Kommentera


              • ..snyft! nästan så man blir tårögd över denna försoning =)

                Kommentera


                • Hm...och jag som hade köpt hem mera popcorn!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                    Hm...och jag som hade köpt hem mera popcorn!
                    Vänta bara, snart ger vi oss på Amborna! //T

                    Kommentera


                    • Trodde ni gjort det tillräckligt!
                      Det är ju knappt någon som skriver om ambisar längre

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 310 svar
                      263 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 510 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 848 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X