Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Beställde just ett par air-lager och spolaxel-pinne-avtagaren från hedgehog till min revo premier... Det borde väl platsa i den här tråden tycker jag. Men frågan är hur länge jag måste vänta på grejorna, valde flat rate 9 dollares frakten, är det någon som har ett hum?

    /Robin

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
      Beställde just ett par air-lager och spolaxel-pinne-avtagaren från hedgehog till min revo premier... Det borde väl platsa i den här tråden tycker jag. Men frågan är hur länge jag måste vänta på grejorna, valde flat rate 9 dollares frakten, är det någon som har ett hum?

      /Robin
      Brukar ta en knapp vecka.
      Grattis! Hedgehog Air är de bästa lager jag haft, utan tvekan. Så sjukt bra!

      Kommentera


      • Det låter bra det. då kanske man har något att pyssla med nästa helg. Tack för hjälpen

        Kommentera


        • Fick hem denna skönhet i fredags. Har kliat lite i fingrarna under helgen att få dra ut och testa den men tyvärr får jag hålla mig ett par dagar till.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
            Fick hem denna skönhet i fredags. Har kliat lite i fingrarna under helgen att få dra ut och testa den men tyvärr får jag hålla mig ett par dagar till.
            Härligt! Du får återkomma med en rapport när du testat den

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
              Fick hem denna skönhet i fredags. Har kliat lite i fingrarna under helgen att få dra ut och testa den men tyvärr får jag hålla mig ett par dagar till.

              Grymt! Det känns i mångt och mycket som den optimala gäddrullen för klassiskt gäddspinn, utan megabeten. Om BIOS är smarta, tar in den och dessutom prissätter den aggressivt tror jag den kan svepa rent i segmentet. Skulle vara kul att se fler daiwarullar på sverigemarknaden.

              Kommentera


              • BIOS vara smarta och prissätta aggressivt?!?!?! Inte troligt man får ju en tår i öga när man ser hur deras rekommenderade priser ligger. Men hoppet är det sista som överger en fiskare. Tror att tyvärr att BIOS är en av anledningarna till att Daiwa är så små i Sverige, höga priser och taskig service.

                Med tanka på att de kan översätta 200$ för Lexa 300 till 2999:- så skulle jag inte hoppas på ett bra pris på Tatulan, om de ens besvärar sig om att ta in den in Sverige. Men det ser onekligen ut som en intressant rulle för lättare gäddfisket precis som du säger barnmorskan.

                Men det vore ju lite trist om "entusiast stämpeln" skulle försvinna från rullen om BIOS tog in den i sortimentet

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av lideri Visa inlägg
                  BIOS vara smarta och prissätta aggressivt?!?!?! Inte troligt man får ju en tår i öga när man ser hur deras rekommenderade priser ligger. Men hoppet är det sista som överger en fiskare. Tror att tyvärr att BIOS är en av anledningarna till att Daiwa är så små i Sverige, höga priser och taskig service.

                  Med tanka på att de kan översätta 200$ för Lexa 300 till 2999:- så skulle jag inte hoppas på ett bra pris på Tatulan, om de ens besvärar sig om att ta in den in Sverige. Men det ser onekligen ut som en intressant rulle för lättare gäddfisket precis som du säger barnmorskan.

                  Men det vore ju lite trist om "entusiast stämpeln" skulle försvinna från rullen om BIOS tog in den i sortimentet
                  Sant!
                  de flesta distributörer verkar tycka att dollarpriset plus en nolla och en tusing påslag är rimligt. Att man sedan får två rullar för samma pris, vilket gör att man i princip kan skita i garantin, över nätet verkar inte nå fram.
                  Ta T3 ballistic som kostar runt 250 USD, svensk rek 3800kr! Går alltså att ta hem för ca 2300kr, med moms, tull och allt. Lite trist att det närmast omöjliggör köp av high end rullar i Sverige, då mellanprisrullarna kostar som lyxrullarna I USA/Japan.
                  Så entusiaststämpeln kommer nog finnas kvar. Tatulan blir nog dessvärre prissatt till 3000kr och för dyr för de flesta. Framför allt med tanke på att för dom pengarna vill man ha mer rulle. Men fin är den!
                  Men jag ger inte upp hoppet än! Lexa är ju skapligt bra prissatt jmf med USA och "bara" ca 50% dyrare än listpris i USA vilket ändå är inom någon sorts rimlighetsgräns med 25% moms.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                    Ta T3 ballistic som kostar runt 250 USD, svensk rek 3800kr! ...
                    Man kan hitta en calcutta te och även en calcutta te dc runt 4000 sek ibland och med 5 års garanti.
                    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                    Tatulan (som kostar runt 150 USD) blir nog dessvärre prissatt till 3000kr och för dyr för de flesta.
                    Calcutta D säljs under 3000 och i vissa fall 2595 sek. Det blir mkt rulle för pengarna det, inkl 5 års garanti.

                    OBS! Vi pratar inte om vilka rullar är bättre eller kanske sämre, utan det är bara priset här hemma som är intressant just nu!

                    Så summa summarum, Normark har lyckats lite bättre med att prissätta sina nya rullar och det hoppas jag att de försätter med det. Så länge Daiwa (BIOS) inte fattar det och försätter att prissätta sina rullar på det här sättet , kommer de successivt att tappa marknadsandelar här hemma och det är tråkigt för oss och framför allt för de.

                    ... fast som tur vi har eViken, plat, japantackle, osv de sajterna löser alla våra problem!

                    //T
                    Senast ändrad av tonyex; 2013-11-04, 11:58.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                      Härligt! Du får återkomma med en rapport när du testat den
                      Det ska jag göra!

                      Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      Grymt! Det känns i mångt och mycket som den optimala gäddrullen för klassiskt gäddspinn, utan megabeten. Om BIOS är smarta, tar in den och dessutom prissätter den aggressivt tror jag den kan svepa rent i segmentet. Skulle vara kul att se fler daiwarullar på sverigemarknaden.
                      Håller med. Jag kommer använda den till jigg, ytbeten, lättare wobblers och jerkbaits för gädda vilket känns som precis rätt användningsområde för rullen. Kanske testar på lite havsöringfiske med den också nu på höstkanten.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 308 svar
                      263 119 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 817 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X