Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Absolut!
    Vet flera som handlat av dem. Som med de flesta japanska firmor riktade mot utlandet är servicen suverän. Deras priser är dessutom bra jämfört med många andra,
    Toppenrespons! Jag kontaktar min japanvän snarast och hoppas hinna med detta innan dennes hemresa!

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Toppenrespons! Jag kontaktar min japanvän snarast och hoppas hinna med detta innan dennes hemresa!
      Frakten tar 3-4 dagar från beställning till dörren i Sverige med EMS så stannar han bara en dag eller så är det nog inga problem. Lycka till!

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
        Frakten tar 3-4 dagar från beställning till dörren i Sverige med EMS så stannar han bara en dag eller så är det nog inga problem. Lycka till!
        Ja, kanske får jag göra så eftersom min japanvän inte hinner denna vända eller...tanken var alltså att denne skulle beställa på plats i soluppgångens land och ta med rullen hem i bagaget. Som tur är kan en chans till finnas för mig i jul/nyår! Så i avvaktan på det - finns det någon som har något att säga om Daiwa T3 MX kontra Shimano Exsence DC? Vilken skulle ni välja och varför? Den förra rymmer mer lina och finns i lägre utväxlingsutföranden men jag lockas av att pröva min första DC rulle, rimligt prissatt. Det här är kanske inte riktigt entusiastprylar för alla på denna sida men väl import och någonstans måste man ju börja

        Kommentera


        • Jag skulle välja t3 sv istället. Är själv rätt sugen på den. SV spolen ska verkligen inte vara tråkig..

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Ja, kanske får jag göra så eftersom min japanvän inte hinner denna vända eller...tanken var alltså att denne skulle beställa på plats i soluppgångens land och ta med rullen hem i bagaget. Som tur är kan en chans till finnas för mig i jul/nyår! Så i avvaktan på det - finns det någon som har något att säga om Daiwa T3 MX kontra Shimano Exsence DC? Vilken skulle ni välja och varför? Den förra rymmer mer lina och finns i lägre utväxlingsutföranden men jag lockas av att pröva min första DC rulle, rimligt prissatt. Det här är kanske inte riktigt entusiastprylar för alla på denna sida men väl import och någonstans måste man ju börja
            Det är väl entusiasrullar om något! Det mesta som inte är out of the box utan kräver lite tanke/ansträngnig är väl entusiastgrejer!
            Nu har du satt två ganska olika rullar mot varandra
            Lika mycket som jag älskar ljudet från en DC älskar jag de närmast ljudlösa kasten från en T3. Har inte haft utrymme att plocka hem en SV-spole än, men som engqvist säger verkar den ju på alla sätt vara "the shit".
            DC-systemet är kul men i Exsence har jag fått känslan av att det är lite väl stympat. Det går ju heller inte att göra så mycket när det väl sitter där. T3 MX ger lite fler möjligheter i spolval, vilket totalt ändrar rullens karaktär och användningsområde.
            Kan man tänka sig lite mindre linkapacitet, som med SV, blir DC-systemet närmast onödigt.
            Spana:
            http://www.youtube.com/watch?v=YORYu1fzGek
            Man kan både kasta långt: http://www.youtube.com/watch?v=NjZ0thEIbzY
            och lätt: http://www.youtube.com/watch?v=3EPfjHah7QU

            Köp nu

            Kommentera


            • barnmorskan du måste förse dina inlägg med varningstext.

              "Varning innehållet kan leda till inköp av dyr fiskeutrustning"

              Lätt kaxigt att tömma rullen på lina även om det antagligen "bara" är en 70m lina eller så, och den där "flugan" gissar att det är en gräshoppeimitation kan inte väga mycket och måste ha världens största luftmotstånd.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av lideri Visa inlägg
                barnmorskan du måste förse dina inlägg med varningstext.

                "Varning innehållet kan leda till inköp av dyr fiskeutrustning"

                Lätt kaxigt att tömma rullen på lina även om det antagligen "bara" är en 70m lina eller så, och den där "flugan" gissar att det är en gräshoppeimitation kan inte väga mycket och måste ha världens största luftmotstånd.
                Haha. Jo spolen ser onekligen ut att vara en fullträff! Enda gången man behöver tummen är när linan tar slut...

                Kommentera


                • Rullen är onekligen imponerande men det vore intressant att veta hur långt han kastar! För om det "bara" är 70m med 18g så är jag inte överdrivet imponerad.
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                    Rullen är onekligen imponerande men det vore intressant att veta hur långt han kastar! För om det "bara" är 70m med 18g så är jag inte överdrivet imponerad.
                    jag tycker iofs att 70m är en rätt bra kastlängd med ett 7'8" spö och fiskerulle vid vattnet. Man orkar ju inte räkna vevtagen, men han skriver 130-134 vevtag och rullen har linupptag på 86cm. Vet inte diffen mellan full och tom spole men räknar man på 75cm får man ganska prick 100m vilket borde räcka även för jorgen.mansson

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      jag tycker iofs att 70m är en rätt bra kastlängd med ett 7'8" spö och fiskerulle vid vattnet. Man orkar ju inte räkna vevtagen, men han skriver 130-134 vevtag och rullen har linupptag på 86cm. Vet inte diffen mellan full och tom spole men räknar man på 75cm får man ganska prick 100m vilket borde räcka även för jorgen.mansson
                      Om det är närmare 100m är det en helt annan femma!
                      http://www.reverbnation.com/burnout28

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 862 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X