Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
    Ok,bortse från reflexen och se till mina crancin' rap som väger runt 1/4oz. men säg att vi siktar på max 15,men snarare 10gram.Nu när jag tänker efter är det knappast troligt att jag ska kasta något under 5 gram
    Jag har ett Graphite Leader Nuovo Bosco 632ML som jag är väldigt förtjust i som du skulle kunna testa om du finns i stockholmstrakten. Det är svinbilligt men jag tycker man får rejäl valuta för pengarna och knäckte jag det skullejag köpa ett nytt. Ett spö jag annars skulle kunna tänka mig är Palms MGC-65ML2F. Klart mer sofistikerad finish med mattslipad klinga men ffa bättre klingbygge. Men så gillar jag snabba klingor även till crankbaits trots att det blir stötigt. Har så svårt för klingor som nästan känns bottnade redan vid betesinvevningen att det inte finns något kvar till mothugget.

    Kommentera


    • Håller med dig om spagettiklingor, inget roligt. Har kikat runt lite på nätet efter Palms-spöt. Verkar vara lite svårt att få tag på, har du något tips på var man kan köpa det? Har även kollat lite på Major Craft som jag har sett nämnas här på sidan. Är det något att ha tro?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av JOTAck Visa inlägg
        Håller med dig om spagettiklingor, inget roligt. Har kikat runt lite på nätet efter Palms-spöt. Verkar vara lite svårt att få tag på, har du något tips på var man kan köpa det? Har även kollat lite på Major Craft som jag har sett nämnas här på sidan. Är det något att ha tro?
        Ett tips är att maila en japansk butik med engelsk hemsida. Jag har gjort sådana beställningar av Proshop Otsuka enkelt och smidigt. Majorcraft gör trevliga spön i
        samma prisklass som till exempel Palms, Graphite Leader och Jackson. Det skiljer egentligen inte så mycket i kvalitet av de märken jag nämnt utan generellt får man ungefär vad man betalar för. Skälet till varför jag gärna köper spön från Japan är att de trots frakt och tull är prisvärda i förhållande till vad man annars ofta hittar i samma prisklass.

        Kommentera


        • Jaha då kom äntligen ett litet paket från Japan ända vägen hem till mig. Blev en uppgradering av spollager och spole till min kära Revo S plus lite olja och verktyg som är bra att ha.
          Ja, jag vet att det är lite som att kasta pärlor till svin men skoj är det ju...
          Men lyckades inte hålla mig där heller utan hittade ju även en Revo MGX som reades ut till halva priset så var ju tvungen att slå till på en sådan med. Hade ju bara varit dumt att låta bli.
          Så nu känns ju som man har en ganska bra arsenal till borre- snip- och förhoppningsvis aspfisket i sommar.
          Det enda tråkiga är ju att jag var lite sugen på att testa något nytt rullmärke. Men vem har sagt att min samling är helt komplett...

          Click image for larger version

Name:	image.jpeg
Views:	1
Size:	415,6 KB
ID:	1771521

          Kommentera


          • OK, får kika vidare. Tack för hjälpen, det uppskattas!

            Kommentera


            • Sitter och funderar på linor. Finns det några "entusiastlinor" som är värda att importera? Finns ju en del på japanska sidor men är det något som är bättre än det som finns att hitta här hemma? Tänker främst på flätlinor.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                Sitter och funderar på linor. Finns det några "entusiastlinor" som är värda att importera? Finns ju en del på japanska sidor men är det något som är bättre än det som finns att hitta här hemma? Tänker främst på flätlinor.
                Jag önskar jag hade tid och pengar att testa allt
                Jag har bara testat Momoi X8, Varivas Avani och Duel Super Smooth. Vet inte varför, men jag faller alltid tillbaka på Sufix 832. Jag har aldrig haft ett lin-/knutbrott med så den sitter på de flesta rullar. Hade Duel SS på haspeln och har en full spole rosa PE2/26lbs liggande. Det är väl den lina jag testat som sticker ut mest, då den är helt slät och rund. Fransar en del och har inte testat den på någon multirulle. Måste helt enkelt köpa en rulle till linan!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                  Sitter och funderar på linor. Finns det några "entusiastlinor" som är värda att importera? Finns ju en del på japanska sidor men är det något som är bättre än det som finns att hitta här hemma? Tänker främst på flätlinor.
                  Jag har hört väldigt mycket gott om Daiwa Samurai Braid, men aldrig testat den själv. Nån som har provat den?

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                    Jag har hört väldigt mycket gott om Daiwa Samurai Braid, men aldrig testat den själv. Nån som har provat den?
                    Kör med den själv och i mitt tycke den bästa flät jag testat.
                    Det som är värt att tänka på är att linan håller verkligen vad den lovar. Står det 0,18mm så är den 0,18.
                    Går nog att jämföra med en vanlig flät i 0,10-0,12mm. Men den är superstark..
                    En populär dimension här är ju 0,19mm och vill man vara nära den så gäller minst 0,25.

                    Kommentera


                    • Jag har också använt samurai braid. Grym lina och K anon om man gillar mjukare varianten! Jag hade dessvärre otur med en spole som var måndagsexemplar och fick knäppa linbrott varje tur. Du kan få den om du vill testa

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      263 002 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 483 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 793 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 148 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X