Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Nått nytt kul du hittat, eller var det bara ett mer allmänt utrop?Ursprungligen postat av grynning Visa inläggHedgehog studio & Avail ---> TAKE MY MONEY!!
Lämna en kommentar:
-
Hade tänkt att plocka hem ett Major Craft spö från Rakuten men har inte riktigt koll på frakten och verkar ju kunna skilja en del. Hade tittat på ett 2-delat 6,5 spö så längden borde vara runt 100-105cm. Någon som har koll på fraktkostnad? Vill ju inte betala mer i frakt än själva spöt.
Tackar för hjälpen!
Lämna en kommentar:
-
Som övriga sagt om bromsvikterna kolla dom, men se även till att göra rent lagren till spolaxeln i aceton eller bromsrengörings spry typ Brakleen och sedan smörja dom med en droppe bra olja t.ex Rocket yellow label eller ZPI olja, även Abus Rocket oil är bra(märker ingen skillnad på Rocket och Yellow om jag ska vara ärlig), jag har två Curado 201E och en Curado 200E dom är i princip samma rulle som din Chronarch 201E och dom kastar långt från 10gr och uppått, nu mer sitter det ZPI lager i mina rullar som gör att jag kan ned ännu lägre i vikt, men med orginal lagren var 10gr långkastande och 7gr funkade okej!!Ursprungligen postat av Dash Visa inläggHade 201:an på ett Avid AVC90HF2, men gillade inte riktigt hur dem lirade ihop. Chronarch var inte heller klockrent.
Måste hitta en rulle till alltså...
Blir dyrt iår... igen...
Kommer para ihop 201:an med ett jerkspö med vikter upp till 100g. Känns som den kommer mer till sin rätt med lite tyngre beten.
Lycka till med rullen dom är riktiga favoriter för mig!!
Slarvläste och trodde problemen var med Chronarch men det verkar ju vara Calcutta 201D,,, bortse från detta då
Lämna en kommentar:
-
Jag har lite goa prylar på väg hem till mig.
Ett spö från stockholm, ursprung USA.
En rulle från Japan.
Samt Hedgehog lager till rullen.
Spöt hämtar jag ut ikväll, rullen hoppas jag landar hos mig inom ett par veckor.
Lämna en kommentar:
-
Drar ett PM imorgon.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggInnan du bestämmer dig för det ovanstående , öppna rullen och kolla hur många c-vikter finns det aktiverade. Det gör man enklast på det här sättet. Länk .Det är inte svårt alls och det tar 5 min att genomföra.
Häls //T
Mvh
Lämna en kommentar:
-
Innan du bestämmer dig för det ovanstående , öppna rullen och kolla hur många c-vikter finns det aktiverade. Det gör man enklast på det här sättet. Länk .Det är inte svårt alls och det tar 5 min att genomföra.Ursprungligen postat av Dash Visa inläggKommer para ihop 201:an med ett jerkspö med vikter upp till 100g. Känns som den kommer mer till sin rätt med lite tyngre beten.
Häls //T
Lämna en kommentar:
-
Hade 201:an på ett Avid AVC90HF2, men gillade inte riktigt hur dem lirade ihop. Chronarch var inte heller klockrent.Ursprungligen postat av SilverbågenJag har kört 201:an på olika spön.....men förra säsongen satt den mest på ett RST/LF Tailchaser Light.....
Klockrent snipkit för beten mellan 20-60 g....typ 4-6 tums Relaxjigg, Salmo Sliders, 35 g Atom, Westin Jerk etc.....har även till nöds funkat skapligt för borrejiggning med 3-tums Relax och 10-15 g skalle
Började med rullen på ett 9 fots Shimano Beastmaster 10-40 g tänkt för HÖ-fiske med 20-30 g Vicke....till en början var jag klart besviken på kastlängderna.....tog därefter bort en bromsvikt...sen var den besvikelsen borta
Nu är jag inne på att låta Rullen ev få en plats på ett St Croix LTB Swimbait och då hantera beten mellan 60-100 g
/S
Måste hitta en rulle till alltså...
Blir dyrt iår... igen...
Kommer para ihop 201:an med ett jerkspö med vikter upp till 100g. Känns som den kommer mer till sin rätt med lite tyngre beten.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggMin erfarenhet av 201D är likt Silverbågens.
Rullen är byggd som en tank och kastar riktigt bra, men framför allt X-ship gjorde att det blev så mkt skönare att ta hem betet och drilla fisk. Min 201D satt på ett 20-70g lättjerkspö [oxå] och syftet var att kasta alla mina "små" jerkbaits och jiggar som jag har i det viktspannet.
//T
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 470 visningar