Ursprungligen postat av Big_Sal
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Kan ju fiska riktat efter monsterpredatorer som Sarv, id o färna! Alla tre arter fiskas efter med små vobblers på under 5 gram i polen.Ursprungligen postat av JontaK Visa inläggJag har fastnat så illa i customträsket att jag nästan helt slutat kika på spön från både öst och väst.
Är dock också väldigt nyfiken på om det kommer något riktigt spännande till våren.
Särskilt intresserad av rena BFS-modeller från USA.
Har lagt märke till den relativt nya modellen av Troutin Marquis från ABU i Japan. Där finns en modell som är 4'8", kastar 1.5-4.5 gram och väger 73 gram. Priset är blygsamma 21 000jpy. Jänkarna pratar ganska mycket BFS men jag tycker att utbudet därborta är lite dåligt.
Hade varit väldigt spännande att testa något liknande spö tillsammans med ett kul rullbygge.
KTF D27-spole på dryga 5 gram med tunn fluorocarbon och kasta 2-grammare?
Ja, det har man ju en hel del användning för här i Svedalas södra inland!
Lämna en kommentar:
-
Custom byggen blir alltid bättre, dock intressant å se va de stora lyckas pumpa ut och till vilket prisUrsprungligen postat av JontaK Visa inläggJag har fastnat så illa i customträsket att jag nästan helt slutat kika på spön från både öst och väst.
Är dock också väldigt nyfiken på om det kommer något riktigt spännande till våren.
Har lagt märke till den relativt nya modellen av Troutin Marquis från ABU i Japan. Där finns en modell som är 4'8", kastar 1.5-4.5 gram och väger 73 gram. Priset är blygsamma 21 000jpy. Jänkarna pratar ganska mycket BFS men jag tycker att utbudet därborta är lite dåligt.
Hade varit väldigt spännande att testa något liknande spö tillsammans med ett kul rullbygge.
Lämna en kommentar:
-
Jag har fastnat så illa i customträsket att jag nästan helt slutat kika på spön från både öst och väst.Ursprungligen postat av Leon Visa inläggNågon som har koll på kommande spön från våra vänner i öst eller andra sidan Atlanten?
Lämna en kommentar:
-
Någon som har koll på kommande spön från våra vänner i öst eller andra sidan Atlanten?
Lämna en kommentar:
-
Ja, nu när Tatula och Zillion TWS i stort sett flutit ihop till samma rulle finns det ingen större idé att betala några stora pengar för en rulle byggd på den plattformen.Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggFick en länk av en vän på Tatula 100 Tacklewarehouse & ju mer jag läser om då så verkar det vara mkt rulle för pengarna
Jag tror en Tatula för dryga hundringen kan vara ett riktigt sunt köp faktiskt.
Lämna en kommentar:
-
Då ska ändå R+ vara lugnare jämfört med Type-R!Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggSkämt åsido ger r+ den där känslan (om någon mins den) iaf jag hade när jag började med multirulle. Varje kast inleds med en pulsstegring och först när man börjar veva kan man dra en lättnadens suck. Spolen i sig är nervös. Men framför allt gör den även en semirutinerad fiskare nervös. Dålig kombo.
Två av många intressanta japanska rullmodeller som det är svårt att förstå i vilket syfte de designades och sedermera såldes...Senast ändrad av JontaK; 2015-12-18, 04:08.
Lämna en kommentar:
-
[QUOTE=JontaK;
Det är bara ladda upp beteslådan och njuta av kastlängderna!
Går den inte kontrollera alls, inte ens vid smekningar till kast med magneten i botten?
Enormt intressant rulle just bara på grund av den där "oanvändarvänligheten".[/QUOTE]
Ska bara komma på någon sorts beteshake som fästes i spötoppen så jag slipper spola på lina! Skämt åsido ger r+ den där känslan (om någon mins den) iaf jag hade när jag började med multirulle. Varje kast inleds med en pulsstegring och först när man börjar veva kan man dra en lättnadens suck. Spolen i sig är nervös. Men framför allt gör den även en semirutinerad fiskare nervös. Dålig kombo.
Lämna en kommentar:
-
Ja, tänk vad det där lilla plusset visst kan göra skillnad.Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inläggKom igen nu, Jonta. Gå på en Type-R, utan +. Enligt utsago en av de absolut vildaste spolar som Daiwa gjort
Nä, blir det en TD-Z blir det en med ZPi-spole i redan från början. Är så sugen på att testa spolen men dessa spolar är inte billiga om man köper dem för sig. Får ju med en kompetent rulle för några få tusen yen extra.
Det verkar helt klart vanligast att spolarna sitter i TD-Z Type-R+ och då kanske det får bli en sådan.
Det är bara ladda upp beteslådan och njuta av kastlängderna!Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inläggTrue dat. Garanterat pro overrun inom tre kast. Helt sjukt användarovänlig spole. Dock har jag fått till sjukt långa kast med den. Men aldrig lyckats få igen betet...
Går den inte kontrollera alls, inte ens vid smekningar till kast med magneten i botten?
Enormt intressant rulle just bara på grund av den där "oanvändarvänligheten".
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 917 visningar