Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Försöker registrera mig men jag hittar inte var man gör det ;o(

    Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    Om du registrerar dig kan du maila beställningen eller lägga en "dummy part order" och skriva som kommentar vad du vill ha. Jag gör alltid så om rulldelarna inte redan finns upplagda och får alltid svar samma dygn. Reservdelarna brukar skickas inom en vecka från betalning, så i normalfallet har du grejerna inom två veckor.
    Luna 203 och 253 är identiska utöver spolbredd och stativ, så dreven bör funka i båda.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Försöker registrera mig men jag hittar inte var man gör det ;o(
      http://www.plat.co.jp/shop/catalog/c...e392d7e3b58ed/

      Kommentera


      • Nu trilla poletten ned

        Använd rintningen på planet & beställ från Plat

        Kommentera


        • Eftersom vevknopparna från Tatulan fick gå till Ryogan var jag tvungen att beställa lite nytt godis för att få Tatulan representabel igen. Skönt att slippa bromsvredet i plast!

          Kommentera


          • Sugen på testa en japansk Hitec lina .
            Tittar på Varivas Avani Casting PE MAX POWER 48LB/64LB .
            Ska ha det på en Luna 253 & till gäddfiske (jerk)
            Är det någon här som har testat den & kan ge ett utlåtande , ska nämligen beställa delar samtidigt

            http://www.plat.co.jp/shop/catalog/p...hing-line.html

            Kommentera


            • Idag fick jag åka förbi "Kungliga Leverantören" av St Croix spön i Stockholm och hämta spöt som ska komplettera "borre och snipjakt de luxe" kitet.

              St Croix har fått in i detta spö precis allt jag har kunnat önska mig. Klingan är supersnabb, superkänslig och med lite mer ryggrad än motsvarande spön i samma viktklass (-21g). Detta spö har en mkt känslig topp med supersnabb aktion, men när man kommer ner i andra halvan av spöt, då märker man att spö har tillräcklig med ryggrad ifall större fiskar skulle kliva på . Jag har svårt att tro att det kan finnas andra spön därute som skulle passa mig bättre än det här spö för att jigga abborre/gös/gädda i mina vatten, så jag ser fram emot att drilla kilosborrar och några "femplussare" med detta spö under denna fiskesäsong.

              Att importera ett spö som man har inte möjlighet att testa är alltid riskabelt , men som tur har jag kompisar som har liknande spön och samtidigt har jag haft möjlighet att få hjälp med att veta hur klingan är byggd och hur den fungerar under belastning.

              På bilden nedan ser ni kitet:

              Click image for larger version

Name:	20140303_132828-1.jpg
Views:	3
Size:	103,5 KB
ID:	1772002


              Häls //T
              Senast ändrad av tonyex; 2014-03-03, 17:46.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Idag fick jag åka förbi "Kungliga Leverantören" av St Croix spön i Stockholm och hämta spöt som ska komplettera "borre och snipjakt de luxe" kitet.

                St Croix har fått in i detta spö precis allt jag har kunnat önska mig. Klingan är supersnabb, superkänslig och med lite mer ryggrad än motsvarande spön i samma viktklass (-21g). Detta spö har en mkt känslig topp med supersnabb aktion, men när man kommer ner i andra halvan av spöt, då märker man att spö har tillräcklig med ryggrad ifall större fiskar skulle kliva på . Jag har svårt att tro att det kan finnas andra spön därute som skulle passa mig bättre än det här spö för att jigga abborre/gös/gädda i mina vatten, så jag ser fram emot att drilla kilosborrar och några "femplussare" med detta spö under denna fiskesäsong.

                Att importera ett spö som man har inte möjlighet att testa är alltid riskabelt , men som tur har jag kompisar som har liknande spön och samtidigt har jag haft möjlighet att få hjälp med att veta hur klingan är byggd och hur den fungerar under belastning.

                På bilden nedan ser ni kitet:

                [ATTACH=CONFIG]64924[/ATTACH]


                Häls //T

                Skulle vara kul att vid tillfälle få se hur mitt Phenix K2 7,6 1oz och mitt MHX 7,3 -3/4oz står sig mot StCroix-pinnen..

                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	856,7 KB
ID:	1772003

                /S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Idag fick jag åka förbi "Kungliga Leverantören" av St Croix spön i Stockholm och hämta spöt som ska komplettera "borre och snipjakt de luxe" kitet.

                  St Croix har fått in i detta spö precis allt jag har kunnat önska mig. Klingan är supersnabb, superkänslig och med lite mer ryggrad än motsvarande spön i samma viktklass (-21g). Detta spö har en mkt känslig topp med supersnabb aktion, men när man kommer ner i andra halvan av spöt, då märker man att spö har tillräcklig med ryggrad ifall större fiskar skulle kliva på . Jag har svårt att tro att det kan finnas andra spön därute som skulle passa mig bättre än det här spö för att jigga abborre/gös/gädda i mina vatten, så jag ser fram emot att drilla kilosborrar och några "femplussare" med detta spö under denna fiskesäsong.

                  Att importera ett spö som man har inte möjlighet att testa är alltid riskabelt , men som tur har jag kompisar som har liknande spön och samtidigt har jag haft möjlighet att få hjälp med att veta hur klingan är byggd och hur den fungerar under belastning.

                  På bilden nedan ser ni kitet:

                  [ATTACH=CONFIG]64924[/ATTACH]


                  Häls //T
                  Så du har fått spöt nu! Kul då får det gärna bli vår och sommar nu!
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Skulle vara kul att vid tillfälle få se hur mitt Phenix K2 7,6 1oz och mitt MHX 7,3 -3/4oz står sig mot StCroix-pinnen..

                    [ATTACH=CONFIG]64925[/ATTACH]

                    /S
                    Hehe, framför allt gillar jag rullen som sitter på spöt (!) Det är självklart att det blir mkt intressant att jämföra detta SC spö med dina K2. Jag har ingen koll på hur en K2 klinga känns ,fast jag har bara hört gott om dom ...
                    ... och jag kommer att göra mitt bästa när det gäller prioritering av fisketid i år , så det kanske blir några fisketurer iaf....


                    Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
                    Så du har fått spöt nu! Kul då får det gärna bli vår och sommar nu!
                    Precis, ta hit våren nu!! Invigningen är planerad till helgen iaf och vi får väl se om det är några små gurkor som vill vara med i leken.

                    //T
                    Senast ändrad av tonyex; 2014-03-04, 09:11.

                    Kommentera


                    • Är det verkligen så att den nya curado I är så bra?
                      Visst den är fullpackad med massa coola features, men jag trodde att tatula skulle dominera i det prissegmentet under en lång tid, visserligen hade jag fel ....

                      Click image for larger version

Name:	2014-03-07-curado-poll.JPG
Views:	2
Size:	23,5 KB
ID:	1772693

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 301 svar
                      262 701 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 440 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 733 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 322 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X