Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
    Hehe! Får väl se när jag provfiskat den.
    Lär avgöra saken till din fördel.....

    /S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
      Lär avgöra saken till din fördel.....

      /S
      Så har man testat den då... Riktigt trevlig rulle, inte riktigt på samma nivå som Ryogan men med tanke på priset en fantastisk rulle! Han kommer garanterat bli nöjd och skulle han efter att ha provfiskat den ändå föredra haspel skulle jag inte lida allt för mycket av att ge honom en haspelutrustning i utbyte och ha kvar Lunan själv.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
        Så har man testat den då... Riktigt trevlig rulle, inte riktigt på samma nivå som Ryogan men med tanke på priset en fantastisk rulle! Han kommer garanterat bli nöjd och skulle han efter att ha provfiskat den ändå föredra haspel skulle jag inte lida allt för mycket av att ge honom en haspelutrustning i utbyte och ha kvar Lunan själv.
        Annars kan du hälsa att jag har haspelkit han kan få byta med.....borre, öring eller gädda.....bara att välja.....

        /S
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

        Kommentera


        • Då har man redan skickat lite av lönen till Japan då... Någon som vet mer om skattehöjningar och annat som verkar vara på gång i Japan?
          Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-03-25, 22:55.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
            Då har man redan skickat lite av lönen till Japan då... Någon som vet mer om skattehöjningar och annat som verkar vara på gång i Japan?
            Sist jag läste var det 8% skatt-/momshöjning vid månadsskiftet.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              Sist jag läste var det 8% skatt-/momshöjning vid månadsskiftet.
              Dessutom skall shimano höja sina priser vid månadsskiftet enligt Kazu på Japan Angler.

              Väntar nu spänt på min Exsence DC från Japan angler. Synd bara att tiden går så sjukt långsamt när man väntar på något.
              Den skickades i tisdags och lämnade Japan i onsdags. Sen syns det inget mer.
              Hoppas den är nära nu.
              Kunde inte hålla mig och ville inte riskera prishöjningar så jag slog till på en CQ 201 DC med.

              Kommentera


              • Vilka fina rullar du köpte index! Och kul att du satsade på rätt teknik när det gäller att kasta långt, för att oavsett vad folk lyckas med, DC tekniken är fortfarande överlägsen att ha på en fiskerulle, om man ska nu ha den för att fiska alltså. Behöver du lite tips om hur kan man få ut det mesta av sin DC rulle, då kontaktar du mig. Jag kan några tips och tricks som kan vara bra att veta.

                För att undvika missförstånd, då länkar jag en av de mest intressanta trådarna i ämnet.
                http://forums.tackletour.com/viewtopic.php?f=47&t=55426

                //T
                Senast ändrad av tonyex; 2014-03-28, 14:25.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Vilka fina rullar du köpte index! Och kul att du satsade på rätt teknik när det gäller att kasta långt, för att oavsett vad folk lyckas med, DC tekniken är fortfarande överlägsen att ha på en fiskerulle, om man ska nu ha den för att fiska alltså. Behöver du lite tips om hur kan man få ut det mesta av sin DC rulle, då kontaktar du mig. Jag kan några tips och tricks som kan vara bra att veta.

                  För att undvika missförstånd, då länkar jag en av de mest intressanta trådarna i ämnet.
                  http://forums.tackletour.com/viewtopic.php?f=47&t=55426

                  //T
                  Men är inte DC-systemet lite själlöst? Lite som antisladd/-spinn på en bil, omyndigförklarar föraren lite.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                    Men är inte DC-systemet lite själlöst? Lite som antisladd/-spinn på en bil, omyndigförklarar föraren lite.
                    Nej nej....inte själlöst.....de DC-rullar jag har sjunger för mig när jag fiskar med dem......känner mig inte omyndigförklarad för det.......skulle dock gärna testa en SV-rulle vid tillfälle....

                    /S
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                      Men är inte DC-systemet lite själlöst? Lite som antisladd/-spinn på en bil, omyndigförklarar föraren lite.
                      Nej, nej, nej, det är som att man kör en fyrhjulsdriven bil och man ger mer gas när sladden kommer ..... Man får inte glömma att min första Daiwa rulle köpte jag för snart 8 år sen ....

                      Att jag behåller min TE DC version 1 är just för att den känns så rå, när man kastar med den. Ibland ställer jag DC bromsen lite för aggressivt för att se om min tumme "hänger me' ". Det känns härligt!

                      //T

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 888 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 376 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 082 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X