Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
    M-Ito är fan äkta kärlek! Ingen rulle för fegisar!!!
    När du krönt den med SV-spolen kommer du äga! Vilken modell och kastvikt siktar du på?
    Ja, den är riktigt härlig. Så där fantastiskt Daiwa/Yuki Ito-galen och byggd på en riktigt bra, fiskbar plattform. Och färgsättningen är ju bara underbar! Älskar dessutom att Ito färgsatt höger- och vänstervevade versionen olika

    Tänker du på modell av SV-spole? Blir nog en "Deep", då den ska användas till lättare gäddfiske upp till 50-60g. Men man kanske ska köra shallow och finesse-lager istället

    Kommentera


    • Ja, jag älskar det med Yuki Itos design och en del inslag i japansk kultur i övrigt. Där man får eller kan ta ut svängarna gör man det like there is no tomorrow.
      Vågat, extremt och roligt!

      Kommentera


      • Jag börjar förstå att man gör fel prioteringar nu, pengarmässigt. Damn

        Kommentera


        • Inte av samma entusiastnivå som alldeles ovan men jag hittade denna länk http://issuu.com/shimanosea/docs/shi...alog_2014-2015 på vad jag hoppas är Shimanos Japan katalog (fast på engelska?) för 2014/2015, finns mycket av intresse där att importera!

          Om någon här kan bekräfta att detta är just det Japanska Shimanoutbudet för 2015 så vore jag tacksam - funderar nämligen på att strax ta hem en JDM DC-rulle och vill inte köpa en årsmodell 2014 om en ny förbättrad modell/ny storlek är på gång tidigt under 2015

          Tyvärr är rullspecifikationer (linkapacitet) svårlästa då de blandar PE, Power Pro och mono lite hur som helst... Angivna 4/80 m nylon på New Conquest 200 måste väl ändå vara PE medan Conquest DC 200 rymmer 4/130 m av PE - jag som trodde de var lika stora.
          Senast ändrad av anteman; 2015-01-12, 18:02.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Inte av samma entusiastnivå som alldeles ovan men jag hittade denna länk http://issuu.com/shimanosea/docs/shi...alog_2014-2015 på vad jag hoppas är Shimanos Japan katalog (fast på engelska?) för 2014/2015, finns mycket av intresse där att importera!

            Om någon här kan bekräfta att detta är just det Japanska Shimanoutbudet för 2015 så vore jag tacksam - funderar nämligen på att strax ta hem en JDM DC-rulle och vill inte köpa en årsmodell 2014 om en ny förbättrad modell/ny storlek är på gång tidigt under 2015

            Tyvärr är rullspecifikationer (linkapacitet) svårlästa då de blandar lbs, PE och mono lite hur som helst...
            Jag vet inte om jag gör dig besviken eller glad nu anteman, men katalogen är gamla grejer
            Shimanos lineup för 2015 är fetare än så!

            Bland annatkommer Aldebaran 15 i 50/51-storlek med vikt på 135g! Sjukt!
            Senaste JDM DC-rullen blir en Metanium DC 15. Du får gärna bli testpilot och berätta om jag skall ha en!

            http://tzlure.com/2015-shimano-reel.html

            Kommentera


            • Tack för svar! Blev dock snarast ambivalent på nytt - ska jag slå till på en ny JDM Conquest 200 DC (2010-) nu eller vänta på en eventuell, snar ersättare? (2015-)

              De e klart du ska ha en Metanium DC 15, en "vinare" i längden (sic!) s a s Du får allt testa själv dock, jag behöver något tyngre å större!
              Senast ändrad av anteman; 2015-01-12, 19:15.

              Kommentera


              • Får se vad det blir! Jag är lite sugen på en ny crankingrulle med låg utväxling, så kommer en ny CQ DC är jag definitivt kandidat på en ny "vinare".
                Beträffande linkapaciteten såg det onekligen förvirrat ut, som det ofta gör i kataloger. Enligt Shimano Japan rymmer iaf CQ 14 3-180,3.5-150,4-130,5-100 och "gamla" CQ 3-180,3.5-150,4-130,5-110 och DC rymmer 3-180,3.5-150,4-130,5-100.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Tack för svar! Blev dock snarast ambivalent på nytt - ska jag slå till på en ny JDM Conquest 200 DC (2010-) nu eller vänta på en eventuell, snar ersättare? (2015-)

                  De e klart du ska ha en Metanium DC 15, en "vinare" i längden (sic!) s a s Du får allt testa själv dock, jag behöver något tyngre å större!
                  Min rekommendation är att vänta till FISHING SHOW OSAKA 2015. Det är där nyheterna för 2015 kommer.

                  Dessa små bassrullar är inget för mig heller, men en 2014 CQ 51 skulle jag inte tacka nej till, även om jag "behöver" inte den. Jag är mer än nöjd med min 2014 CQ 201 och jag tror att , med tanke på det jag får uppleva varje gång jag fiskar med min nya CQ , att det kommer att dröja längre innan det är dags att hitta en ny "ersättare" till den.


                  Click image for larger version

Name:	102368.jpg
Views:	1
Size:	5,0 KB
ID:	1776894

                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                  Tyvärr är rullspecifikationer (linkapacitet) svårlästa då de blandar PE, Power Pro och mono lite hur som helst... Angivna 4/80 m nylon på New Conquest 200 måste väl ändå vara PE medan Conquest DC 200 rymmer 4/130 m av PE - jag som trodde de var lika stora.
                  Jag vet inte heller varför krånglar de till det så förbaskat mkt. En 2014 CQ 200 är en Shimano 200 rulle, oavsett vad det står på min rulles kartong eller på nätet. En 200 DC är mer en Shimano "150-170" eller någonting sånt.


                  Häls //T
                  Senast ändrad av tonyex; 2015-01-12, 21:10.

                  Kommentera


                  • Det har är vad jag kallar goda nyheter! //T
                    Click image for larger version

Name:	2015_CQ.jpg
Views:	1
Size:	36,2 KB
ID:	1776937

                    Kommentera


                    • Ja nu kommer äntligen (media)drevet att gå med full fart!


                      Tyvärr lär det inte passa en Conquest 200 DC...
                      Senast ändrad av anteman; 2015-01-19, 16:54.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 876 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 074 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X