Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bra input där både engqvist och joens. Får pröva först, den klarar det säkert men hur bra... rullen ska komplettera ett kit med en Exsence DC och då vill jag att den håller jämna steg... så gott det går...

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Bra input där både engqvist och joens. Får pröva först, den klarar det säkert men hur bra... rullen ska komplettera ett kit med en Exsence DC och då vill jag att den håller jämna steg... så gott det går...
      Håller ju säkert jämna steg, men inte lika långt.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Bra input där både engqvist och joens. Får pröva först, den klarar det säkert men hur bra... rullen ska komplettera ett kit med en Exsence DC och då vill jag att den håller jämna steg... så gott det går...
        Med en RCS1000 SV- Megabass IS(tror att den passar)- spole och hedgehog BFS eller airHD lager så lär du utprestera din exsence ganska enkelt.

        Så möjligheten finns allt

        Kommentera


        • Skulle behöva en kurir från USA. Megabass USA är rövhål som vägrar släppa Destroyer USDM serien utanför gränserna.

          Så om någon måhända ska till staterna och har möjlighet att få med sig ett spö hem så får hen gärna höra av sig.
          Betalar givetvis alla extra utgifter som kommer med att få hem spöt.

          Kommentera


          • Satans jävla modoröv! Nu har dom ju släppt en till USDM serie. Kan någon snälla åka till usa!

            Kommentera


            • Click image for larger version

Name:	Görafärdigtrullar01c.jpg
Views:	1
Size:	426,1 KB
ID:	1786437
              Lite vinterfix med prylarna.
              Millionaire SW103 nyinkommen. Conquesten köpte jag för ett par år sedan begagnad men i nära nyskick sånär som på en dålig gänga på vevens ena knoppaxel.
              En ny vev från Shimano kostade visst inte många kronor så en sådan fick snällt komma hem.
              Har även bytt till korkknoppar på ett gäng Daiwor samt slängt i en röd spridare i Engqvists Alphas F.

              Click image for larger version

Name:	Görafärdigtrullar01b.jpg
Views:	1
Size:	504,0 KB
ID:	1786438
              Passade på att kika igenom samma Alphas då det mesta ändå måste isär när spridaren ska bytas.
              Den har gått ett antal pass men ser fortfarande som ny ut sedan jag servade den vid ankomst från Japan. Fantastisk liten rulle.

              Kommentera


              • Tips och råd sökes!

                Rullar, spolar och div mindre hårda paket ser jag ofta postas här...
                Drar ni även hem spön från USA / Japan om det är något speciellt ni vill ha?

                Crankbaits är min favoritmetod för borre, jag säger inte att det är bäst alltid men det är vad jag snöat in på helt enkelt.
                Jag forskade lite efter vilket spö jag ska sikta in mig på för djupcrank efter borre.

                Med djupcrank menar jag här 3 - 6meter eller 10 - 20 fot.
                Kastvikten kommer gå från 1/2oz - 1oz

                I VARTENDA tråd, på vartenda forum jag tittar får samma spö otaliga hyllningar, +1's, ingen verkar vara det minsta missnöjd och alla tipsar om just detta spö så... jag måste ha det!

                Det är inget superhemligt 800$ spö från några obskyra japaner utan:
                Dobyns 805 cb rm
                http://dobynsrods.com/rod/805cb-rm/

                Hur får man hem detta på bästa, billigaste sätt... gärna helt också

                Tips, trix eller rent av länk till shop mottages tacksamt.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av danaxe Visa inlägg
                  Rullar, spolar och div mindre hårda paket ser jag ofta postas här...
                  Drar ni även hem spön från USA / Japan om det är något speciellt ni vill ha?

                  Crankbaits är min favoritmetod för borre, jag säger inte att det är bäst alltid men det är vad jag snöat in på helt enkelt.
                  Jag forskade lite efter vilket spö jag ska sikta in mig på för djupcrank efter borre.

                  Med djupcrank menar jag här 3 - 6meter eller 10 - 20 fot.
                  Kastvikten kommer gå från 1/2oz - 1oz

                  I VARTENDA tråd, på vartenda forum jag tittar får samma spö otaliga hyllningar, +1's, ingen verkar vara det minsta missnöjd och alla tipsar om just detta spö så... jag måste ha det!

                  Det är inget superhemligt 800$ spö från några obskyra japaner utan:
                  Dobyns 805 cb rm
                  http://dobynsrods.com/rod/805cb-rm/

                  Hur får man hem detta på bästa, billigaste sätt... gärna helt också

                  Tips, trix eller rent av länk till shop mottages tacksamt.
                  Tacklewarehouse kan ha det. Finns inga direkta hemligheter. Bara å beställa, försäkrat. Sen är det bara å skicka vidare fakturan till fogden när du åker på tull


                  Om du kan tänka dig andra spön så känner jag en snubbe som kränger ett st croix LTB Big cranker för en billig peng.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                    Tacklewarehouse kan ha det. Finns inga direkta hemligheter. Bara å beställa, försäkrat. Sen är det bara å skicka vidare fakturan till fogden när du åker på tull


                    Om du kan tänka dig andra spön så känner jag en snubbe som kränger ett st croix LTB Big cranker för en billig peng.
                    Yes, spöt finns på tacklewarehouse.
                    Det är 25% moms och typ 5% skatt va? På totalen dvs ink frakt (det känns inte som tacklewarehouse skriver fri frakt eller lägre värde på spöt direkt )

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av danaxe Visa inlägg
                      Yes, spöt finns på tacklewarehouse.
                      Det är 25% moms och typ 5% skatt va? På totalen dvs ink frakt (det känns inte som tacklewarehouse skriver fri frakt eller lägre värde på spöt direkt )
                      Moms är skatt och det är 25% du får räkna med. Ne och det är inte värt det heller om något händer för även försäkringsvärdet skrivs ner.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 964 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X