Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av M.Stenborg Visa inlägg
    Jag är sugen på ett nytt spö till min conquest 50, runt 8fot. Budget upp till 2k. Kommer kasta drag 7-13g. Har tidigare haft ett snabbt spö med toppig aktion, men känner väl att ett spö med mindre toppig aktion skulle passa bättre.

    Har ni något tips på spö? Vad använder ni till era smårullar? Aktion?
    Jag har skrivit det förut men ett small cranker skulle funka fint för dina endamål! tyvärr ligger det lite över din budget. Annars som silverbågen skriver så är team dragon fina spön för pengarna!
    http://www.reverbnation.com/burnout28

    Kommentera


    • Jag blev riktigt positivt överraskad av Dragon-spöna.
      Och det speciella handtaget på Guide selection var jag lite tveksam till men det var grymt!
      Man kände minsta lilla kontakt i handtaget.

      Click image for larger version

Name:	dragon.jpg
Views:	1
Size:	19,4 KB
ID:	1773119
      Senast ändrad av index; 2014-04-19, 09:40.

      Kommentera


      • Ja Team Dragon spöna är sjukt fina jag var själv förbi ProGuideshop förra veckan och fick med mig ett 7,6 7-25g och det kastar jättebra med min ABU Revo MGX men skulle nog även känna att ett 8 3-14 skulle sitta fint när man kastar väldigt små jiggar, men är lite osäker på om jag vill ha ett så pass långt spö som 8fot till mitt UL fiske fast man kan ju aldrig få för många spön eller? Dom har ju även några Team Dragon Silver kvar som är samma klinga fast bättre handtag rullfäste och spöringar och till samma pris.
        Senast ändrad av Evo6; 2014-04-12, 09:24.

        Kommentera


        • Tittade just i en gammal Dragon katalog från 2009 och döm om min förvåning när jag såg
          att Team Dragon Pro Selection spöna har Toray klingor och resonans handtag för att känna
          minsta pill på linan.
          Nu börjar jag förstå varför dom här spöna är så sköna men trodde inte att det gick att få
          fina Fuji ringar, ett riktigt skönt Fuji rullfäste som blottar klingan och en klinga från Toray
          till det här priset.
          Nu blir det att övertala tjejen att jag måste ha nått till spö den här månaden, ja jag har ju
          faktiskt bara köpt 1nytt gäddspö Okuma Guide Select, ett havsöringspö Fenwick Iron Feather Quadrant med tillhörande rulle Shimano Calais 201DC och ett Team Dragon Pro Selection spö
          så nog borde jag väll få ett till inköp av ett TD Pro Selection 8 3-14 godkänt av tjejen
          eller så får jag ta med henne på lite klädshopping innan övertalningen börjar

          Kommentera


          • Nu tänkte jag att alla ni utrustningsnördar skulle få komma med lite roliga tips. Söker nämligen ett sjysst spö att para ihop med min Revo Mgx. Söker ett spö på 7-7,6 fot, tvådelat och som ska kasta 10-40g. Har aldrig importerat ett spö tidigare men skulle absolut kunna tänka mig det den här gången. Gillar spön med tvådelade handtag och som har fullaktion.
            Så kom nu med lite roliga tips och förslag.

            Kommentera


            • Söker ett spö på 7-7,6 fot, tvådelat och som ska kasta 10-40g.

              Detta ligger bra i pris och du kan väl se det som import när du beställer från Skåne



              http://www.sportfiskegiganten.se/fis...45-gram/13108/

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av beachcast Visa inlägg
                Nu tänkte jag att alla ni utrustningsnördar skulle få komma med lite roliga tips. Söker nämligen ett sjysst spö att para ihop med min Revo Mgx. Söker ett spö på 7-7,6 fot, tvådelat och som ska kasta 10-40g. Har aldrig importerat ett spö tidigare men skulle absolut kunna tänka mig det den här gången. Gillar spön med tvådelade handtag och som har fullaktion.
                Så kom nu med lite roliga tips och förslag.
                Fortsätter på den inslagna vägen och rekommenderar att du kikar på ett Team Dragon Guide Select "Buster"- eller "Frisky" cast.. 7' resp. 7'6", båda är specade 10-35 g. Fantastiska spön, speciellt med tanke på prislapp. Kör själv 7'6", 5-25 g till min Curado 51 och är otroligt nöjd med setet.
                Pro Selection-spöna är också riktigt sköna men verkar ha blandats ihop lite med Guide Select. Pro Selection har split-grip i kork medan Guide Select-serien har dessa fantastiskt sköna halkskyddsbehandlade grafithandtag som syns i Index bild ovan..

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Detta ligger bra i pris och du kan väl se det som import när du beställer från Skåne



                  http://www.sportfiskegiganten.se/fis...45-gram/13108/

                  Född och uppvuxen i Skåne så är det svårt att se det som utomlands

                  Någon erfarenhet av spöna? Kanske skulle svänga in och känna på ett nu när man ändå är nere i vackra södern över påsk.

                  Kommentera


                  • Hur är klassningen på Team Dragon Guide/Pro selection? Svensk/amerikansk?
                    Den som har mest prylar när han dör vinner

                    Kommentera


                    • Jag tycker mitt guide select jig and jerk 100 är ganska överklassat.
                      Skulle säga att det kastar som bäst mellan 50 och 80gr men visst kan man kasta både 30 och 100. Men inte full power vid 100.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 890 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 385 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 083 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X