Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av anteman
    Jäklar vilket abborrekit Monkey, stoppar det med 6500 färdigt i Sverige?
    Vilken dimension blev den på linan? Tror du förresten att det spöt är bättre än ditt Westin W3 T&C 7'1" -21g?

    Du har väl haft en Exsence DC förr, vore kul att höra hur de skiljer sig åt så småningom...
    Jag saknade min lilla svarta därför blev det en Scorpion den är mindre och bekvämare men har mindre avancerad DC funktion och bromsar inte lika starkt.

    Om Poison Adrena spöt är bättre? Hoppas på det tänkte jämföra mitt Croix Avid x 7ft medium och Westin T&C med det.

    Prismässigt hittade jag Shimano spöt i tyskland så det slipper jag tulla och momsa samt att de hade bättre pris än vad det låg på i Japan =) även fast vi står dåligt mot €uron märkte jag. Rullen gick på ungefär 2500kr plus tull och moms.

    Ursprungligen tänkte jag köpa ett Megabass orochi xxx men föll för designen på Shimano spöt och jag har klämt på ett i den äldre serien (var för dyrt då) så jag blir säkert nöjd.
    Senast ändrad av Monkey; 2018-08-10, 19:41.

    Kommentera


    • Shore Gun Evolv från Japan, bästa shore slow spöna jag fiskat. Kostar nästan ingenting trots otrolig kvalitet och kast och fiskeegenskaper off the chart.... JDM grejjer är fan guld
      Blogg om mitt LRF och shore slow fiske

      Shore Slow Jigging

      Kommentera


      • Verkligen snyggt, stiligt spö det där Poison Adrena! Funderar själv på ett Zodias 1610ML-2 eller om jag ska nöja mig med ett Westin W3 7'1" 5-15g... och se om min Exsence DC kan funka med twitchbaits i de vikterna...

        Kommentera


        • Jag har också också sugen på ett zodias 1610 i ett par år mkt. Pga att dem är jäkligt snygga. Din Exscense pallar betena lätt, inga problem med 10-40gram med den rullen tyckte jag. 5-15 kan bli klent för twitch beten tänk på att en del 10-11cm ligger på 17-21gram och vill du ha lite pulver kvar för att rycka hem dem.

          Mitt w3 t&c fiskar jerk/twicht beten utan strul och även annat som kräver lite mer ryggrad typ spinnerbaits samma med mitt Avid x som jag har fiskar små jerkbaits med i ett par par tullsammans med min dc inga problem. 6-7fot runt 20gram i kastvikt känns jäkligt allround till mkt borre beten.

          Kommentera


          • Ja ok, mitt blivande Zodias/Westin är mer tänkt som ett något nättare komplement till mitt SZ 7,5 6-21g... Det spöt klarar mer och är, även om jag gillar det, egentligen aningen för långt både framför som bakom rullen för dedikerat twitchande, så...

            Svårt med spön... Köpte på chans ett Prorex XR 5-25g haspel till snabbt jiggfiske men det spöt är klart mjukare, djupare i toppen än SZ 7,5 spinn som egentligen funkar bättre än XR för den uppgiften trots att SZ köptes främst för twitchbaits...

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
              Har fått min Scorpion DC trevlig liten rulle det lilla jag fiskat med den, laddade den med Shimano Pitbull braid så får vi se hur den håller. Nu väntar jag bara på att r*vhattarna GLS skall få tummen ur och frakta hit mitt Shimano Poison Adrena 1610m i 2018 års skrud.
              [ATTACH=CONFIG]101603[/ATTACH]
              mmm mumma med poisonspön. Suktade själv över dom. Vill ha ordentligt med bilder!

              Kommentera


              • Shimano x Jackall

                Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                mmm mumma med poisonspön. Suktade själv över dom. Vill ha ordentligt med bilder!
                Här kommer några bilder.

                Click image for larger version

Name:	butt.jpg
Views:	1
Size:	740,6 KB
ID:	1787526
                Click image for larger version

Name:	handle.jpg
Views:	1
Size:	998,8 KB
ID:	1787527
                Click image for larger version

Name:	reelseat.jpg
Views:	1
Size:	782,2 KB
ID:	1787528
                Click image for larger version

Name:	guide.jpg
Views:	1
Size:	494,9 KB
ID:	1787529

                Nu gäller det bara att komma ut och provfiska lite, känns inte direkt tråkig i näven Scorpion rullen ger bra balans.

                Blev även ett gäng Duos från polen.
                Click image for larger version

Name:	duojb.jpg
Views:	1
Size:	1,06 MB
ID:	1787530

                /Apan

                Kommentera


                • Snyggt spö!
                  Vad heter den Polska butiken?

                  Kommentera


                  • Fishing-mart de har en del roliga grejjer vi inte har på hemma plan.

                    Efter jerkbait hysterin i år kan där t.ex. fortfarande köpa alla Shadow rap färger och till ett lite bättre pris.

                    /Apa
                    Senast ändrad av Monkey; 2018-08-15, 16:32.

                    Kommentera


                    • Beställde ett pack av 5st ytgående grodor för 20:- på ebay och bifogade ett meddelsnde vid ordern att märka paketet som gåva (för att unsvika postnords extrema avgift). Supervärt och oerhört bra kvalitet faktiskt.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X