Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Räkna med 30% på total summan plus PostNords avgift brukar stämma ganska bra. (29% enligt beachcast tips, så jag var ganska nära i alla fall)

    Kommentera


    • Så typ rulle 2000+frakt×1,3+100-200 kronor? Kan det absolut vara värt att slippa vänta på sen svensk premiär till okänt pris även om garantin e väck...

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Så typ rulle 2000+frakt×1,3+100-200 kronor? Kan det absolut vara värt att slippa vänta på sen svensk premiär till okänt pris även om garantin e väck...
        Räkneexemplet stämmer. Det många glömmer är att även frakten ska momsas men jag har för mig att den inte behöver tullas, kan dock ha fel(?).
        Det som kan vara lurigt vid köp av dyrare prylar är att vissa handlare i Japan, även mer kända företag, har för vana att deklarera låga värden på försändelserna även om kunden inte ber om det.
        Händer något på vägen blir det inte så spännande att ordna försäkringspengar från fraktbolaget med 2 000 yens värde på den nya Stellan/Steezen eller vad den nu kan tänkas vara.

        Garantin behöver inte nödvändigtvis vara helt körd.
        Nu har jag förvisso min elitkarriär som privatimportör nästan 15 år bakom mig men för några år sedan fixade vissa av de större företagen garantiärenden åt utländska kunder.
        Generellt sett krävs dock resa tillbaka till Japan men jag vet att både Plat och Japantackle har fixat delar till rullar med fel bevisbara genom bilder/video.
        Återigen långt tillbaka i tiden, kan vara annorlunda idag.
        Svårigheter i kontakten med minst ett par av våra svenska representanter av rullmärken kan också döva importrädslan något rent service/garantimässigt.

        Vi som köper gamla japantillverkade Daiwor kan skatta oss lyckliga i dessa avseenden ty rullarna varken går sönder eller är dyra. ; )

        Kommentera


        • Har vi någon på forumet som testat de billigare LRF/BFS rullarna ifrån Kina? Beställde hem en Fishband GH150 häromdagen, tar dock 2v minst ifrån Polen innan jag kan pilla och kasta.

          Kommentera


          • Erkänner att efter +40 år med haspel, har jag nu en begynnande låga för multirullar... Men bara hightech varianterna
            Min blogg!

            Http://www.fishin.se

            Kommentera


            • Har en Tsurinoya F50 som tyvärr inte jobbat mycket... Funkade bra till kort- medeldistansfiske vid ån men gav lätt skatbon mitt i kastet om man laddade på med lite tungre beten i motvind på ett 7'6" spö. Kan ju lika gärna vara handhavande/teknik som rullrelaterat eller en kombo...

              Få har nog skrivit utförligt om BFS rullar från Kina här på FS så vitt kan minnas. Kolla in The Reel Test och andra på YT, han har testat fler BFS, både från kända märken som från Kina, bl a Tsurinoya och Fishband GH100 med den grunda BFS-spolen å han var nog nöjd med kastprestanda iaf. Man kommer nog långt (sic!) med en vanlig "70-100" rulle och en lätt relativt billig BFS-spole från Kina om rulle redan finns... å man vill pröva på s a s.

              Finns riktigt grunda, lätta BFS spolar som är gjorda för typ 2g och lite lina men så lätt behöver inte jag fiska... ens med haspel.

              Lite äldre tråd ser jag nu...
              Senast ändrad av anteman; 2020-07-31, 17:39.

              Kommentera


              • Daiwa alphas BFS

                Kommentera


                • Råkade slinta på knappen och köpa denna. Kände att jag ville prova något annat än shimano. Sen är ju jdm versionen bra mycket snyggare med. Måste ju säga att prov vevningen känns riktigt bra. Får se när ja väl fiskat med den med. Sen var priset inte så mycket dyrare heller även med import.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Fr3dr1k Visa inlägg
                    Råkade slinta på knappen och köpa denna. Kände att jag ville prova något annat än shimano. Sen är ju jdm versionen bra mycket snyggare med. Måste ju säga att prov vevningen känns riktigt bra. Får se när ja väl fiskat med den med. Sen var priset inte så mycket dyrare heller även med import.
                    Köpte en sån i fjol, underbar rulle!

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av JanNilsson Visa inlägg

                      Köpte en sån i fjol, underbar rulle!
                      Hur mkt lina fick du på den grunda 2500S spolen?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 620 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 402 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 583 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 301 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X