Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jaså du hittade en SV105H här, uffe62? Letade efter en sån för en tid sedan (7,2:1) men det blev en Zillion 1000 i stället... var dock nyfiken på 105 som iaf ska påminna om svunna Alphas F men jag är inte så nostalgisk...

    Nä, gamla sa du å din är ljus, en A type F månne?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Jaså du hittade en SV105H här, uffe62? Letade efter en sån för en tid sedan (7,2:1) men det blev en Zillion 1000 i stället... var dock nyfiken på 105 som iaf ska påminna om svunna Alphas F men jag är inte så nostalgisk...

      Nä, gamla sa du å din är ljus, en A type F månne?
      Nej ingen alphas sv än. Detta är en gammal Japan import. Alphas f som jag hade hemma. Hade väl ingen större förhoppningar att hitta någon alphas i Sverige. Men kostar inte mycket i Japan så jag tar nog hem någon därifrån senare.
      Men jag har en annan rolig rulle på väg från solens land. Dyker nog upp i början på veckan. Blir uppdatering då.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

        Nej ingen alphas sv än. Detta är en gammal Japan import. Alphas f som jag hade hemma. Hade väl ingen större förhoppningar att hitta någon alphas i Sverige. Men kostar inte mycket i Japan så jag tar nog hem någon därifrån senare.
        Men jag har en annan rolig rulle på väg från solens land. Dyker nog upp i början på veckan. Blir uppdatering då.
        Det ser vi fram emot!

        Kommentera


        • Då har min lilla rulle dykt upp. Kunde ju inte låta bli när det var rea på denna goding.
          Bifogade filer

          Kommentera


          • Daiwa Millionaire CT SV har varit på min "vill ha-lista" en längre tid nu. Jag har hört väldigt mycket gott om den. Dock har de orangea spol-shimsen alltid känts som om de borde vara i en annan färg. För ett tag sedan fick jag reda på att det gick att ta bort dessa och ersätta dem med nya shims, fast i en annan färg. Det ser bättre ut och det är något jag personligen hade gjort om jag hade en Millionaire CT SV.
            Bifogade filer

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
              Daiwa Millionaire CT SV har varit på min "vill ha-lista" en längre tid nu. Jag har hört väldigt mycket gott om den. Dock har de orangea spol-shimsen alltid känts som om de borde vara i en annan färg. För ett tag sedan fick jag reda på att det gick att ta bort dessa och ersätta dem med nya shims, fast i en annan färg. Det ser bättre ut och det är något jag personligen hade gjort om jag hade en Millionaire CT SV.
              Håller fullkomligt med. Blev eld lågor när jag först hörde att det skulle komma en ny millionair. Men intresset svalnade när det visade sig att de gjort spolen smalare. Gillar ju det att allt passar mellan rullarna. Det var ju bland annat skälet att jag sökte en alphas sv. Allt går ju använda i den till mina alphas f.
              Men till slut kunde jag inte motstå denna lilla runda ändå. Det mesta är ju samma mot mina andra små millionairer. Så man kan använda samma reservdelar i framtiden. Tänkte bygga upp en egen reservdels bank på viktiga delar så man kan hålla liv i sina rullar i många år framåt.

              På tal om shimsbrickorna håller jag fullkomligt med om att de inte är roliga. Vet du vilken rulle de kommer ifrån på bilden?

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                Håller fullkomligt med. Blev eld lågor när jag först hörde att det skulle komma en ny millionair. Men intresset svalnade när det visade sig att de gjort spolen smalare. Gillar ju det att allt passar mellan rullarna. Det var ju bland annat skälet att jag sökte en alphas sv. Allt går ju använda i den till mina alphas f.
                Men till slut kunde jag inte motstå denna lilla runda ändå. Det mesta är ju samma mot mina andra små millionairer. Så man kan använda samma reservdelar i framtiden. Tänkte bygga upp en egen reservdels bank på viktiga delar så man kan hålla liv i sina rullar i många år framåt.

                På tal om shimsbrickorna håller jag fullkomligt med om att de inte är roliga. Vet du vilken rulle de kommer ifrån på bilden?
                Han som skickade bilden på den där rullen hade köpt dem av en person som gjorde de själv. Med andra ord, jag tror att de säljs. Vill du kollar jag med han som har Millionairen vem han köpte dem av.

                För övrigt passar nog Millionaire CT SV mig perfekt. Den har samma spole som mina Alphas CT SV. Jag är ett stort fan av hur CT SV daiworna kastar. Att kunna byta spole mellan Millionaire CT SV, Steez CT SV och Alphas CT SV vore riktigt trevligt.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                  Han som skickade bilden på den där rullen hade köpt dem av en person som gjorde de själv. Med andra ord, jag tror att de säljs. Vill du kollar jag med han som har Millionairen vem han köpte dem av.

                  För övrigt passar nog Millionaire CT SV mig perfekt. Den har samma spole som mina Alphas CT SV. Jag är ett stort fan av hur CT SV daiworna kastar. Att kunna byta spole mellan Millionaire CT SV, Steez CT SV och Alphas CT SV vore riktigt trevligt.
                  Du får jättegärna kolla upp det.

                  Kommentera


                  • Fick precis hem en Zillion SV TW 1000L, beställdes från Digitaka. Min första import och jäkligt imponerad av leveransen. La beställningen fre den 10/9, rulle och lina skickades i onsdags och kom fram idag. Dessutom fri frakt.

                    Manualen kom dock på Japanska... förvisso inte min första multirulle men jag gillar att läsa i manualen vad fabrikanten anvisar med inställningar, skötsel etc.

                    Någon som kanske sitter på en engelsk manual? Eller vet var jag kan få tag på en? Får jag inte napp här provar jag att maila Daiwa.



                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg
                      Fick precis hem en Zillion SV TW 1000L, beställdes från Digitaka. Min första import och jäkligt imponerad av leveransen. La beställningen fre den 10/9, rulle och lina skickades i onsdags och kom fram idag. Dessutom fri frakt.

                      Manualen kom dock på Japanska... förvisso inte min första multirulle men jag gillar att läsa i manualen vad fabrikanten anvisar med inställningar, skötsel etc.

                      Någon som kanske sitter på en engelsk manual? Eller vet var jag kan få tag på en? Får jag inte napp här provar jag att maila Daiwa.


                      Alla JDM-rullar har enbart en japansk manual. Fråga på tackletours forum om du inte får napp här.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 862 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X