C3 4601 eller Cardiff 301? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

C3 4601 eller Cardiff 301?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har kört mycket HÖ-fiske i vår med en Calcutta 201 och ett Beastmaster 9 fot 14-40....mycket trevlig kombo...har funkat bra vid båtfiske också...

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

För fiske i våra åar och från båt så känner jag att 8' blir lagom.
      I åar och från båt är du ju inte beroende av att kasta riktigt långt, men köp inte ett för billigt spö för det, då blir det lätt sådana där konstiga skatbo som du annars slipper..

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        I åar och från båt är du ju inte beroende av att kasta riktigt långt, men köp inte ett för billigt spö för det, då blir det lätt sådana där konstiga skatbo som du annars slipper..
        Ett Beastmaster 8' 14-40g är beställt.

Inget fenwick eller st Croix, men tror att det ska funka ändå

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Beastmaster må gå att hitta till bra priser....men några skatbon...det har jag inte fått pga det spöt i.a.f........

/S

Kommentera

Blir jag nöjd med spö så vet jag att risken är överhängande att mina tre Catanaspön snart är utbytta mot Beastmaster...

Fast 10' kanske blir ett 9' istället. Gillar inte att ha otympliga saker. Jagar med en Hagelbock i kal20, vilket i jaktkretsar är att bjuda in till gliringar om dambössa etc. Men det bjuder jag på för den nätta bössan skjuter som en gud

Kommentera

Ursprungligen postat av Abborrgäddan Visa inlägg
              Blir jag nöjd med spö så vet jag att risken är överhängande att mina tre Catanaspön snart är utbytta mot Beastmaster...

Fast 10' kanske blir ett 9' istället. Gillar inte att ha otympliga saker. Jagar med en Hagelbock i kal20, vilket i jaktkretsar är att bjuda in till gliringar om dambössa etc. Men det bjuder jag på för den nätta bössan skjuter som en gud
              ....om du byter ut din 7-fotare till din Exage tycker jag att du skall överväga att se om du hittar ett Speedmaster 7 fot 7-21g....kör den kombon själv och den är grymt skön att drilla borre på...hittade mitt spö på rea för 650 pix så på den nivån matchar den även de extrapriser man brukar hitta på Beastmasterspöna...

/S

Kommentera

Ska kolla på ett. Jag har inte känt på ett Speedmaster än, men risken finns att jag gör det till helgen på Jakt&Fiskemässan på Bosjökloster...

Kommentera

Beastmaster må gå att hitta till bra priser....men några skatbon...det har jag inte fått pga det spöt i.a.f........
                  Beastmaster är bra spö,lite känslolösa men väldigt förlåtande och lättkastade.
                  Jag siktade på spö som inte sätter fart på betet.

Jag gav 995 kr för min Mörrum och 895 för min STX och dom är inte sämre en dom man får betala fullpris för så jag får nog korrigera mitt inlägg och säga att man inte ska köpa ett för dåligt spö istället för att inte köpa ett för billigt
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-08-21, 19:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    @Tonyex

En 2,5 tums Relaxjigg med 7 grams skalle väger 12 g.....en 3 tummare med samma skalle väger 15 g.......vore märkligt om det inte skulle gå att fiska abborre med den rullen
                    Jag har fiskat med en cardiff 200 och med en calcutta 200b så jag vet vad är det för rullar. Inte roligt att fiska lätta beten med den, framför allt när det finns rullar som curado 51E, curado 101D, daiwa megaforce och alla dessa rullar kostar runt 100 USD. Du vet , lika bra som jag vet, att det finns dyrare alternativ men jag försöker hålla mig så nära det priset han betalade för den fiskerulle. Och visst man kan fiska abborre med en curado 301, men hur kul är det?

Visst det finns cardiff 51, men det är inte samma årgång som denna cardiff utan den kom lite senare: den heter cardiff 51S DC. Kolla på google hur den ser ut.

//T
                    Senast ändrad av tonyex; 2013-08-21, 20:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      Jag har kört mycket HÖ-fiske i vår med en Calcutta 201 och ett Beastmaster 9 fot 14-40....mycket trevlig kombo...har funkat bra vid båtfiske också...

/S
                      Är inte din calcutta en 201DC? Den motsvarar en 100 shimano rulle och dessutom den har den mest avancerade bromssystem för fiskerullar som finns, så det är inte sjysst att jämföra dessa rullar.

//T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 092 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist