Ny ambassadeur till gädda! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny ambassadeur till gädda!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
    Det jag menade var att de säljer premium-dealer rullar utan att vara det (om cs pro rocket är premium-dealer rulle)

Vilka butiker?
    http://www.fiskeutrustning-online.se...lar-9519p.html kränger Revo Extreme och flertalet "USA-sajter" har 2014 sortimentet uppe. Ang. den svarta Pro Rocketen så är det en nyhet i USA och där tror jag inte man kör med Premium-Dealer...

Men jag tror inte att "svenska ABU" har levererat rullarna till Happy-Angler eller Fiskeutrustning-online..utan från Amerikanskt, danskt...tja från ngt annat lands ABU-säljeri..

Kommentera

om cs pro rocket är premium-dealer rulle
      Det har varit så tidigare, 6500 CS Rocket har sålts över hela värden med modifieringar beroende på marknad medan Pro Raketerna varit PD rullar och vad jag vet dom enda Rocket som funnits i 5500 storlek.

Kommentera

Ang. den svarta Pro Rocketen så är det en nyhet i USA och där tror jag inte man kör med Premium-Dealer...
        Det tror inte jag heller , jag har aldrig sett ProRocket säljas där tidigare.

Men jag tror inte att "svenska ABU" har levererat rullarna till Happy-Angler eller Fiskeutrustning-online.
        Förr var kravet för att bli PD butik att man köpte in prylar för en ganska stor summa från ABU, jag kommer inte ihåg exakt summa men jag tror det rörde sig om 250 000 plus moms årligen och att man hade en fysisk butik annars fick man inte tillgång till PD sortimentet.
        Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-09-25, 13:39.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Förr var kravet för att bli PD butik att man köpte in prylar för en ganska stor summa från ABU, jag kommer inte ihåg exakt summa men jag tror det rörde sig om 250 000 plus moms årligen och att man hade en fysisk butik annars fick man inte tillgång till PD sortimentet.
          Marknaden styr det mesta. Alla behöver sälja, tänk på att det kan vara Pure Fishings regler som gäller nu.
          .... och för jänkarna "cash is king"
          //T

Kommentera

Har för mig att jag läste någonstans att nya raketen inte har mässingsstativ utan alu, den väger ~50g mindre än gamla 6500CS Rocket (370g) nya 323g, kan man kapa 50g utan att byta stativ?
            Det är väll en av anledningarna till att man köper en Rocket, annars är det ju i princip bara en C4 med andra gavlar.

Kommentera

kan man kapa 50g utan att byta stativ
              Gavelmaterialet kan också skilja sig, jag har 2 tunga rackare avsedda för Japanmarknaden en 6500 CS Gunnar och en 6500 CS Rocket Chrom II båda väger över 400 gr och har mässingsgavlar.

Kommentera

Det är alustativ på nya

Kommentera

De lila raketerna som jag sett på nätet har i alla fall kromat mässingstativ så det finns fortfarande "riktiga" raketer att köpa.

Blackrainbow,
                  Om du gillar klassiskt utseende på ambassadeurer så köp en Pro Rocket, du lär inte bli besviken.
                  Håller i generationer om man pysslar om den lite grann, lätt att serva själv.
                  Du skriver att vänster eller högervevat inte spelar någon roll.....tänk över detta innan du köper.
                  Det finns fördelar med vänstervevat om man är högerhänt och tvärtom....även om jag själv är inbiten högervevare fast jag är högerhänt.
                  Kan ju vara gött att slippa flytta spöt från ena handen till den andra efter utkast.

Sedan ville du ha förslag på passande spö, ja det är en djungel.....prislappen är det första som avgör.
                  Själv har jag bl.a ett Berkley SSGS Titanium 10ft 15-55 gram som jag säkert tror skulle passa nämnda betesvikter.
                  Spöt är 3 meter långt, fördelen med långt spö att det är lite mer förlåtande än ett kort rappt spö vid kast med multirulle.
                  Nackdelen....ja det är ju ganska långt vilket vissa kan tycka vara otympligt t.ex i en båt.
                  Schysst kvalitet till hyfsat pris.....12-1500 någonstans tror jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                    De lila raketerna som jag sett på nätet har i alla fall kromat mässingstativ så det finns fortfarande "riktiga" raketer att köpa.
                    Ja och jag vågar i princip lova att det kommer finnas "riktiga raketer" även nästa år, året därpå osv.. Bara för att det släpps en svart Raket så innebär det inte att ngt annat ska försvinna. ABU gör ju en massa olika varianter av rullar, inriktade på olika marknader och på den svenska så känns det som att Raketen sitter tryggt..

Kommentera

Eftersom den här tråden spårade ur lite med diskussionen om revo rocket för en stund sen så slänger jag in en slamkrypare och den är revo big shooter compact men sin stora vev och titanium belagda gavlar och spole med stor kapacitet.
                      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 446 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist