Polaroid glasögon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polaroid glasögon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Polaroid glasögon

Tja!

Jag började med jerbait i somras och har nu landat i tankarna att kirra ett par polaroid glasögon. Jag har 2 frågor som jag söker svar på som nybörjare:

1. Är det värt att lägga pengar på glasögonen eller klarar jag mig lika bra utan?
    2. Om jag ska skaffa, har ni några tips på prisvärda glasögon?

Tack på förhand och skitfiske!
    // SirAlex

1. Det är definitivt värt att lägga pengarna på ett par polaroidglasögon, du kommer se botten lättare, efterföljare och bättre kontraster. Jag kör med brun lins som till en början ger en brun ton men 10min senare har ögonen vant sig och man märker inte att man har dom på sig. Grå lins blir jobbig mot kvällen eller vid sämre ljusförhållanden.
    2. Leach är populära har dock inte prövat på dom själv, är nöjd med dom jag har.

Kommentera

Stort tack för svaret! =) så om jag förstår det hela rätt så kan något i denna stilen vara bra? http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...nd-clouds.html

Kommentera

Satsa på ett par leech, de är överlägset bäst i sin prisklass enligt mig.
        Jag har provat ett antal olika märken och modeller i diverse prisklasser.

Ligger på ca 600:- hos de flesta!

Kommentera

Ursprungligen postat av siralex Visa inlägg
          Stort tack för svaret! =) så om jag förstår det hela rätt så kan något i denna stilen vara bra? http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...nd-clouds.html
          Jag har ett par sådana, dom funkar kalas. Jag har kompletterat med ett par gula att ha när det är mörkt eftersom jag helst varken fiskar eller kör båt utan skydd för ögonen.
          Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

xxl har leech för 299 denna vecka i butikerna såg jag.

Kommentera

Vad du än gör så köp ett par som är gjorda för att se bra i vattnet. Jag köpte ett par Oakley Pittbull, med svart lins som blir sådär glansig när solen lyser, ser knappt nåt i vattnet. Tar inte bort kristalerna speciellt bra heller. Mycket missnöjd. Som vanliga solglasögon är dom bra, men inget att hurra över på vattnet.

Annars är Oakley bra glasögon. Många proffs i USA som använder dom. Inte för att det betyder nåt kanske, men ändå.

Man ska brun, gul eller nån färgad lins om jag fattat allt rätt. Min laxflugfiskande kusin har ett par "billiga" glasögon från Savagear med gul lins som man ser bra som satan.

Kommentera

Jag hade dessa i medium-storleken

De var precis vad jag sökt så jag köpte dem. Dock kom jag fram till efter en tids utvärdering att jag skulle haft en storlek större, de skavde lite när jag använde dem tillsammans med mina vanliga glasögon.

Mvh

Kommentera

Jag har Leech med gula linser och de är jätte bra. Men jag har ett par Polaroid som är snäppet bättre, som är brun/orange/gul färgade (svårt att förklara färgen). Dessa höjer kontrasten avsevärt. Ganska ofta ser jag bättre med Polaroid glasögonen än utan. Alla mina modeller (jag har 3 olika för olika ljusförhållande) är så kallade put-over med tanke på att jag har vanliga glasögon oxå. Jag har solclips oxå.

Annars kör jag ibland (när det är extra stark ljus ute) med mörk grå solclips och Polaroid solglasögon över. På det sättet kan jag klara av även när det som ljusast på sommaren.

Lycka till!
                  Tight lines!
                  CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                    xxl har leech för 299 denna vecka i butikerna såg jag.
                    Vart såg du detta? Jag hittar inget på hemsidan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 632 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist