RST Chopper Trigger, Svartzonker Signature eller vad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RST Chopper Trigger, Svartzonker Signature eller vad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RST Chopper Trigger, Svartzonker Signature eller vad?

Har tröttnat smått på tyngre beten med mitt haspelspö (Penn Battle och SG MP Pro -90g 8ft). Letar därför efter ett alternativ som man kan hänga på en ambassadeur.

Jag kör mest Jiggar precis under 100g-sträcket, MEN jag vill gärna kunna dra iväg ett par lättare Relax 6-tummare med lättare skalle ibland.

Jag har ett RST/LF Shadow 69 "The Ripper" till jerkbait, men om Jag får välja mellan detta och mitt haspelspö till tailar och jiggar så väljer Jag det något underdimensionerade haspelspöt eftersom Jag tycker Rippern är på tok för styvt.
    Jag tror därmed att jag vill ha ett något mjukare spö, och som Jag förstår det är modellerna i rubriken sådana.

RST-spöt känns hett, men jag har läst att vissa tycker det är lite tungt. Vikten hittar Jag ingenstans för Svartzonker-påken. Kanske blir också 9 fot som RST-spöt är något långt för min smak.
    Det känns som att RST överlag är mer spön för pengarna än ABUs diton, men det kanske inte stämmer in på just denna serien?

Finns det någon som har erfarenheter av spöna?
    "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

Har bara erfarenhet av Choppern..vilket är som du säger mycket spö för pengarna, ngt tungt..men välbalanserat vilket väger upp tyngden. Ett kvalitetsbygge för rätt peng..typ. Har inte känt på Svartzonker men det är säkert ett bra spö det också. Finns inget annat råd än att klämma och känna. Hos Lundgrens kan du säkert få provkasta LF om du har vägarna förbi.

Kommentera

Grim Reaper by Söders sportfiske / Savagegear funkar oxå bra till det du är ute efter.

Kommentera

Edge Dynamic Powercast 8,6 borde passa som handsken ....är klassat till 130 g vilket är för mycket om du frågar mig... <100 g är klockrent för det spöt....välbalanserat och känns därmed lätt i handen...fin klinga o fina komponenter

/S
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Edge Dynamic Powercast T, får min röst (men jag har det själv...)

Kommentera

Grim reaper.

Kommentera

Köpte själv ett Svartzonker Signature Spinn 8'6" som jag egenskapsmässigt var mycket nöjd med. Skönt att kasta och drilla med. Jag tycker klassningen på spöt var bra också, dock så var korken urjävla dålig så jag fick en ny underdel, och efter bara några pass hade korken lossnat igen så jag kan tyvärr inte rekommendera det spöt p.g.a. detta.

Bytte in spöt mot en Rocket-rulle (tack Vestli's fiske i Borlänge för kanonbra kundservice!) och köpte mig ett begagnat RST/LF Shadow 74 som är något kortare givetvis men attans vilket skönt spö det är hittils, och med foam! Jag kör bannemig allt med detta spöt och jag tycker inte det känns fel på något sätt. Jerkbaits, tailbeten, jiggar, spinnare osv. Vad jag förstått så ska 74 och 69 The Ripper ha samma klinga fast kortare, men jag tycker absolut inte att 74:an är påkig eller för styv även för lättare beten, så det kanske skiljer en del ändå.

Många rekommenderar Grim Reaper och jag var själv påväg att köpa ett begagnat sådant men försäljaren hade haft lite otur och vält nån regel i garaget så spöt låg i fyra delar.

Spödjungeln är svår. Man får nog köra på köpa-testa-sälja/behålla-taktiken för att hitta rätt.

Kommentera

Jag har ett svartzonker spö kanske har jag haft tur men jag har inga problem med korken på det.

Kommentera

Titta på st croix spöna. De är mkt prisvärda och har flera olika prisnivåer att välja. Du kan välja allt ifrån Triumph till Legend spöna. De har "bara" 400 spön att välja i från, så det borde finnas ett spö som passar dina behov.
                  //T
                  Senast ändrad av tonyex; 2013-10-10, 18:52.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Titta på st croix spöna. De är mkt prisvärda och har flera olika prisnivåer att välja. Du kan välja allt ifrån Triumph till Legend spöna. De har "bara" 400 spön att välja i från, så det borde finnas ett spö som passar dina behov.
                    //T
                    Lundgrens har precis fått en laddning spön och ska ha 52 olika modeller på lager.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13