RST Chopper Trigger, Svartzonker Signature eller vad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RST Chopper Trigger, Svartzonker Signature eller vad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
    Lundgrens har precis fått en laddning spön och ska ha 52 olika modeller på lager.
    PA och Andreas är att lita på när det gäller st croix. De mkt kunniga, trevliga och otrolig lätt att göra med.

Faktum är att om jag behöver ett nytt spö, då det första jag gör är att slå jag en signal till dem. Jag brukar inte bli besviken.

Häls //T

Kommentera

Tack för bra svar! Av det Jag läst än så länge lutar det faktiskt mer och mer åt Edge-spöt nu. Kollade på deras spön på sportfiskemässan i våras och tyckte de hade riktigt grym finish.
      Grim Reaper som en del nämnt har ju en snabb/rapp aktion som Jag förstår det. Jag vill ha ett mjukare/lättare spö som komplement till mitt styvare RST/LF Ripper. Edge-spöt skall som Jag förstått det göra sig bäst en bit under klassningen, vilket då borde vara perfekt för mig. Beten mycket tyngre än 100g har Jag inget speciellt intresse för.

Tyvärr har Jag ingen redskapshandlare här hemma, så köpet kommer göras via nätet. Hade Jag haft Lundgrens eller Söders bakom husknuten hade det ju givetvis varit optimalt att jämföra dem i handen innan köp...
      "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

Kommentera

Ingen som nämnt Roots 8,6 upp till 110gram? Lätt o skönt spö som har en djup action och kastar bäst mellan 40-100 gram. Låter som det passar dig.

Kommentera

Ring o snacka med PA på Lundgrens så blir du nöjd. han är grymt pålitlig.
          Sen om du köper ett St Croix spö eller ett Chopper är upp till dig.
          har både St croix spö och Chopper spöet. och äger eller har testat ett flertal ur hans egna spöserie. det är valuta för pengarna.
          älskar både Chopper spöet och hans Cobra spö

Kommentera

Varit i Blekinge idag och viftat med Chopper, Tailchaser Light och St. Croix Avid..jo LF & St.Croix gillas!

Kommentera

Var på en utflykt med tanten idag och lyckades hitta ett Svartzonker-spö att klämma på. Det imponerade verkligen inte på mig. Finishen kändes lite smäckig och holken som förgrenar över- och underdel kändes väldigt klumpig. De hade också Jerkspön från Edge, de med vinklat handtag. De kändes helt klart som ett par divisioner över ABUs dito.

St. Croix har Jag funderat på, men det Jag hittills fått möjlighet att känna på har känts tjocka och klumpiga i jämförelse med andra spön, men motbevisa mig gärna.
              "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

Kommentera

Ursprungligen postat av Olyckan Visa inlägg
                Var på en utflykt med tanten idag och lyckades hitta ett Svartzonker-spö att klämma på. Det imponerade verkligen inte på mig. Finishen kändes lite smäckig och holken som förgrenar över- och underdel kändes väldigt klumpig. De hade också Jerkspön från Edge, de med vinklat handtag. De kändes helt klart som ett par divisioner över ABUs dito.

St. Croix har Jag funderat på, men det Jag hittills fått möjlighet att känna på har känts tjocka och klumpiga i jämförelse med andra spön, men motbevisa mig gärna.
                Jag har bara fiskat med Avid och Wild River..det sistnämnda är rätt så "rejält" men inte tjockt och klumpigt. Aviderna är grymt lätta och fina spön. De jag fiskat med där är 9,6 fot 1 oz, fruktansvärt fint HÖ-spö...om man vill ha ett sådant. Det jag äger är ett Avid 8,6 fot klassat för 2 oz (ca 56 gram)..men jag tycker att 40 gram är max för detta spö, dock riktigt skönt att fiska med.. Deras gädd o muskie-spön kan jag inte uttala mig om. De Avid/Wild River jag provat är mer tänkta för ädelfiske..typ Steelhead osv. Funkar dock självklart bra till annat.

Kommentera

Köp Edge spöt, du kommer inte ångra dig!

Kommentera

Jag köpte ett RST häromdagen, riktigt sweet måste jag säga!
                    >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                      ...Aviderna är grymt lätta och fina spön. De jag fiskat med där är 9,6 fot 1 oz, fruktansvärt fint HÖ-spö...om man vill ha ett sådant. ... De Avid/Wild River jag provat är mer tänkta för ädelfiske..typ Steelhead osv. Funkar dock självklart bra till annat.
                      St croix serier för just ädelfiske är de bästa spön jag har haft i mina händer för just det fisket. Jag äger ett avid och ett WR och har testat ett par till. Alla spön har lite olika egenskaper, tapering osv, fast dem är lätthanterliga , lagom styva med en fantastisk drillningskänsla och har en otrolig direktkontakt med betet, med andra ord, dessa spön har allt jag behöver för att inte låta dessa silvertorpedera komma undan.

St Croix brukar skriva så här: "Fish now, do everything else later" . Det är bara och hålla med!

Häls //T
                      Senast ändrad av tonyex; 2013-10-12, 14:53.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 226 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40