Nyfiken på Real eel! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nyfiken på Real eel!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nyfiken på Real eel!

Väldigt nyfiken på Real eel , någon som har testat? isåfall vad är eran åsikt om den?

Även nyfiken på att dra på 35g jigghuvud och köra som vanlig jigg, vad tror ni om det?

Jag kör en del me 40cm eel och efter första turen tog jag ur originalskallen, kastade den åt helvete och satte på en 20g skalle. Nu går den riktigt bra i vattnet.
    Ja både kastar å bonnatrollar den. Vanlig jämn inspinning eller botten krypa me den, allt funkar.
    Dock aå blev den aldrig någon större favorit då jag är riktigt frälst i söderjiggen.

E nog ett riktigt bra bete i kallt vatten då den stora svansen viftar i riktigt låga hastigheter me.

Kommentera

Grymt mycket hugg, väldigt få landade gäddor! Det är var jag tycker. Har satt stinger så långt bak jag kan men gäddorna gör bara spagetti av tailen för mig. Kan hända att gäddorna varit slöa under mitt testfiske och missat huggen lite så jag ska ge den några försök till.

Kommentera

Mjo det är ju välldigt mycke svans bakom stingern.
        Man får hoppas att en stor jäkel hugger som slukar hela betet.

Kommentera

Har köpt två ålar på 20 cm , ska testa dom i morgon och se om det ger någon utdelning.
          Första gummibetet jag äger , så det ska bli kul att testa

Kommentera

Har fiskat en del med real eel 30cm. Tycker att de har dålig gång i vattnet. Kroppen går rakt fram som en pinne och den lägger sig gärna på sidan. Enda finessen är svansen. Har fått mest fisk med färgen golden ambulace.
            De hänger inte längre i favorithinken då jag tycker stora shadjiggar typ söderjiggen fungerar bättre.
            Jag ska dock ge dem en chans till I höst. Den långa svansen rör sig bra vid långsam inspinnining i kallt vatten.
            Ska prova med andra jiggskallar(tyngre), har hört från flera källor att det ska fungera bättre.

Ett intressant alternativ är Westins monster teez. Har en ordentlig svans men en mer fisklik kropp. Bra färger.

Kommentera

Nog hugger de på det betet. Men jag tycker den är värdelös om man riggar den med jigghuvudet. Snurrar bara runt för mig. Så det jag har gjort på mina är att ta trekroks-riggen som är till soft 4play och använder till ålen
              "A bad day of fishing is still better than a good day at work"

SweCam Fishing:
              https://www.youtube.com/user/fisherman993

Kommentera

Så som jag upplevt det är att eel är väldigt fart känslig. Det krävs en mycket jämn och exakt fart för att den ska funka bra. Tyngre jiggskalle löste dock problemet till viss del.

Känns som ett halvfärdigt bete, skulle nog gå å få till en bättre gång.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Isotopes Visa inlägg
                  Har fiskat en del med real eel 30cm. Tycker att de har dålig gång i vattnet. Kroppen går rakt fram som en pinne och den lägger sig gärna på sidan. Enda finessen är svansen. Har fått mest fisk med färgen golden ambulace.
                  De hänger inte längre i favorithinken då jag tycker stora shadjiggar typ söderjiggen fungerar bättre.
                  Jag ska dock ge dem en chans till I höst. Den långa svansen rör sig bra vid långsam inspinnining i kallt vatten.
                  Ska prova med andra jiggskallar(tyngre), har hört från flera källor att det ska fungera bättre.

Ett intressant alternativ är Westins monster teez. Har en ordentlig svans men en mer fisklik kropp. Bra färger.

Monster Teezen funkar kanon på Gädda, fick två 5:or och ett gäng mindre fiskar en dag i slutet av September på en 23 cm:s(mätt från nosspets till fritt hängande svansspets)Monster Teez i färgen röd med svart rygg och ränder.

Kommentera

Den finns ju även i en "ready to fish"-version, med inbyggd tyngd och krokar. Är det någon som testat denna variant? Är den bättre/sämre än "loose body"-versionen?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 947 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13