Ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jorgen.mansson
    replied
    Jo, detr denstörsta ekonomiska missen du kan göra
    Runda Amb. i CS Rocket 6500 serien är beroendeframkallande, jag har köpt på mig dom varianter jag hittat och letar efter fler.

TS kanske ska köpa dom C4 av 2014 års modell istället för den gamla, Happy Angler har den och det ska va lättad spridare, fler lager och böjd vev, den lättade spridaren gör säkert nytta om man kastar mindre beten.

Lämna en kommentar:

• Gösta
    replied
    Den rullen jag snackar om. Bra pris! Bered dig nu på att åter bombarderas av åsikter när du avslöjat att du jagar spö...
    Senast ändrad av Gösta; 2013-10-18, 07:22.

Lämna en kommentar:

• daikai1
    replied
    Jo, det är den största ekonomiska missen du kan göra, för du vill ha fler å fler rullar efter ett tag...
    Senast ändrad av daikai1; 2013-10-18, 08:48. Anledning: Satans mobil som knappt går att rättstava med...

Lämna en kommentar:

• barnmorskan
    replied
    Det blir kanon, kör hårt!

Lämna en kommentar:

• Stefan Wiberg
    replied
    Som jag sa i första posten så finns det säkert andra rullar som skulle göra jobbet bättre, jag ville mest veta om det överhuvudtaget går

Funderar på att slå till på den:

Sen har väl min inställning ändrat sig lite och kommer säkert se över lagret och börja inhandla lite tyngre beten. Får helt enkelt se vart gränsen går nånstans...skiter sig allt är det inte den största ekonomiska missen jag gjort i min dag

Barndrömmar skall infrias!

Var ju väldigt simpelt när du beskrev siffrorna, tack!

Nu ska vi fundera på spö också.

Lämna en kommentar:

• sparetime
    replied
    Har amb. till en del tyngre uppgifter i mitt fiske. Till lätta beten väljer jag tveklöst haspel. Fiskar hellre än mekar o trimmar, men vi är ju alla olika. I övrigt håller ja med, en riktig amb e byggd i Svängsta, o ser ut som den gjort i typ evigheter......

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Förlåt *tar på mig mig skämspåsen och ställer mig i ett hörn*
    Det behövs inte jag är också ägare till något sådant konstigt där man tror det är feltryck på kartonger och klisterlappar.

Lämna en kommentar:

• norrpan42
    replied
    Det är alltid ett känsligt, och invecklat, ämne när det gäller rullar, lägren är många och till slut hamnar du i ett av dem vare sig du vill eller inte
    Själv förespråkar jag multirullar till allt utom dropshot och abborrjiggning, gärna en amba av rund modell men jag äger även en japansk som jag är ruskigt nöjd med.

Min amba C4 5601 kastar numera ca 10g (spinnare+tafs) efter att jag satte i bra lager och använder redig olja. Onekligen finns det rullar som kastar längre än min men jag är nöjd

Mitt råd är att om du verkligen vill ha en rund ambassadeur så tar du o köper en, sen trimmar du tills den gör det du vill, går inte det så får du väll acceptera nederlaget och köpa en Japansk, de är jävligt bra på att göra rullar för lätta beten.

Lämna en kommentar:

• daikai1
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    En Amb. är stor, rund och gjord i Sverige det andra är Asien prylar som fått låna namnet.
    Förlåt *tar på mig mig skämspåsen och ställer mig i ett hörn*

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Den har 9.0:1 i utväxling och tar in 94cm per vevvarv när den är full
    En Amb. är stor, rund och gjord i Sverige det andra är Asien prylar som fått låna namnet.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
280 172 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40