Ursprungligen postat av sparetime
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Damn you, Fiskesnack! - Amba 2500c
Collapse
X
-
Fast nu har jag ju fiskat med haspel i 40 år och nyss bytt till multi. Flår skinnet av pekfingret när jag kastar tunga jerkar med haspel. Det var så jag kom att köpa min första multi. Sedan blev den en till och en till och en till till lättare fiske, helt enkelt för jag tycker det ärmen skönare känsla. Fast jag erkänner att det finns ett visst mått av irrationaliet inblandat.
-
Känslan e ju viktig då det ska va njutning o avslappning, i alla fall i mitt fiske. Själv sätter jag en bit idrottstejp på kastfingret eller tar på en handske när jag kastar tungt med haspeln. Men kör multi som komplement till tyngre vertikalt fiske och en del kastande också........ Har nästan alltid två spön upptacklade med olika betesvikter etc. som jag alternerar mellan på fisketuren...Ursprungligen postat av lintrassel Visa inläggFast nu har jag ju fiskat med haspel i 40 år och nyss bytt till multi. Flår skinnet av pekfingret när jag kastar tunga jerkar med haspel. Det var så jag kom att köpa min första multi. Sedan blev den en till och en till och en till till lättare fiske, helt enkelt för jag tycker det ärmen skönare känsla. Fast jag erkänner att det finns ett visst mått av irrationaliet inblandat.
Kommentera
-
Som jag misstänkte så kom tipsen om UTs uppgraderingskit som ett brev på posten. Tvivlar inte på att det är bästa alternativet, men om man nu inte vill go all in på en gång och köpa en 2500 Performance för 2300:-, utan vill ta lite pö om pö, vilka lager, som första lyft, skulle ni rekomendera? Är dom i det kit jag länkade till dåliga?
Kommentera
-
Maila UFFE om det så kan han ge dig råd om vad du skall börja med.
Jag började med lager, broms och keramisk knivbult. Sedan blev det allt.
Du har fått hans mailadress innan här.
Jag kan inte säga något om din länk men det är lättare att kolla med reelman
/Ingemar
Kommentera
-
Till min (första) 25'a köpte jag ABU's keramhybridlager...eller vad det nu var, funkade fint men det var bortkastade pengar eftersom jag köpte hela kitet 2 månader senare, inklusive UT-lager.Ursprungligen postat av lintrassel Visa inläggSom jag misstänkte så kom tipsen om UTs uppgraderingskit som ett brev på posten. Tvivlar inte på att det är bästa alternativet, men om man nu inte vill go all in på en gång och köpa en 2500 Performance för 2300:-, utan vill ta lite pö om pö, vilka lager, som första lyft, skulle ni rekomendera? Är dom i det kit jag länkade till dåliga?
Min erfarenhet är att det blir billigare att köpa "rätt" med en gång.
...så jag instämmer med så många andra, kontakta reelman, han har vad du behöver.....och lite till!
Kommentera
-
sitter med en 2601C IAR som ska få sig lite nytt godis så småningom från Reelman, säger samma sak jag också, damn you FS, har 4 st UT trimmade ambassadeurer nu, 2 st 5501 CS Pro Rocket(orange och lila) och en 5601 RAW Rocket med Mässingsstativ, alla har UTRP + lättad linspridare + 1 5601JB Med UTPP + lättad linspridare... Har jag nytta av dem? Nej, men ha begäret har blivit för stort med alla fina bilder på FS...
Har ytterligare en första generationen ge fn i mina vatten ambassadeur men den får stå i hyllan...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 518 visningar